TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #166080  av larsst185
 
ang oil filter kitet mitt.funker disse settene helt fint uansett hvilken høyde og vinkel jeg plasserer oljefilteret på.Ser at en fin plassering ville vert på H/rammvange under dynamoen ca.

 #166133  av sleeper
 
ville vel prøvd og satt det i nesten samme høyde som org vikel er det ikke så nøye med.

 #166187  av larsst185
 
da kom turboen inn døra i dag :D Men trur du F.. ikk de har glemt å legge med retur røret fra turboen,pakning mellom turbo og manifold og mellom turbo og dp. :evil:

 #166207  av sleeper
 
kan du ikke bruke det orginale da?

 #166211  av larsst185
 
Kansje pakninga mellom manifold å turbo.oljeretur passer ikke og pakning mellom turbo og dp må jeg isåfall lage.men er ikke så veldi lysten på å løfte en finger pga jeg faktisk har betalt 15 lapper for dette.

 #166213  av larsst185
 
noen bilder
Vedlegg
DSC00963.JPG
DSC00963.JPG (176.76 kiB) Vist 1360 ganger
DSC00962.JPG
DSC00962.JPG (164.71 kiB) Vist 1382 ganger
DSC00960.JPG
DSC00960.JPG (178.28 kiB) Vist 1381 ganger

 #166227  av ErikG
 
Dette ser gromt ut. Kjipt at du ikke fikk alle delene da. Veit hvordan det er å ikke få deler når de skal komme :wink:

 #166229  av sleeper
 
ah... tenkte helt feil i sta! (var sulten! :wink: )

tenkte at du hadde kjøpt ct27 turboen jeg! og den skal jo være bolt on! :D

 #166424  av larsst185
 
Litt bilder av hva jeg har fått gjordt i dag :)
Vedlegg
DSC00973.JPG
DSC00973.JPG (215.26 kiB) Vist 1372 ganger
DSC00970.JPG
DSC00970.JPG (184.11 kiB) Vist 1378 ganger
DSC00967.JPG
DSC00967.JPG (177.13 kiB) Vist 1370 ganger
DSC00966.JPG
DSC00966.JPG (218.2 kiB) Vist 1369 ganger
DSC00965.JPG
DSC00965.JPG (201.53 kiB) Vist 1371 ganger

 #166425  av larsst185
 
fler
Vedlegg
DSC00969.JPG
DSC00969.JPG (200.79 kiB) Vist 1373 ganger
DSC00971.JPG
DSC00971.JPG (115 kiB) Vist 1370 ganger

 #166433  av sleeper
 
fikk du pakninger alikave :? l?

 #166509  av larsst185
 
mellom turbo manifold skulle jeg bruke den originale og flensen mellom turbo og dp er så fint maskinert mot hverandre at det skulle bli tett uten pakning iflg ATS.Oljereturen mangler jeg fortsatt.Den hadde han glemt å pakke ned.

 #166544  av sleeper
 
oksy, får satse på at den kommer snart da! :D

 #166685  av Gt-4-Ever
 
larsst185 skrev:Hva som kommer til å bli gjordt med motor når det gjelder ecu,dyser osv er veldig usikkert.Eneste er at walbro pumpa blir montert.
Det er litt derfor jeg er litt usikker på turbo siden jeg vil ha en som funker bra uansett om jeg oppgraderer dette eller ikke.
Bare et tips! Ikke bytt ecu, da jeg vet om 2stk gt-4 som har gjort det, begge har øddelagt toppakninga, vet ikke hvorfor men høres ikke bra ut. Hvis min turbo skulle ryke ville jeg ha kjøpt ct26 stage 3 turboen. Kan noen si meg hva det koster å få en sånn inn til norge fra fensport?

 #166714  av sleeper
 
Gt-4-Ever skrev:
larsst185 skrev:Hva som kommer til å bli gjordt med motor når det gjelder ecu,dyser osv er veldig usikkert.Eneste er at walbro pumpa blir montert.
Det er litt derfor jeg er litt usikker på turbo siden jeg vil ha en som funker bra uansett om jeg oppgraderer dette eller ikke.
Bare et tips! Ikke bytt ecu, da jeg vet om 2stk gt-4 som har gjort det, begge har øddelagt toppakninga, vet ikke hvorfor men høres ikke bra ut. Hvis min turbo skulle ryke ville jeg ha kjøpt ct26 stage 3 turboen. Kan noen si meg hva det koster å få en sånn inn til norge fra fensport?

kan du utdype dette litt mer???
(kjører selv med autronic ems (ecu) og har ingen problemer!. kjenner også mange andre som også gjøre det!
hvis du blåser topp pakninga ved og montere en annen ecu så har han som har mappet greia driti seg ut! (kan jo selfølgelig være en dårlig motor og at det hadde skjedd uansett)

vil si at du har MYE større sansynlighet i og blåse topp pakninga ved og kjøre med org ecu og oppgradert turbo.........
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13