TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#172218  av larsst185

Du trenger ikke den motstanden på være biler.Jeg kjører med pluggen løs å det går fint.ingen koder.

#172357  av celica_st185

larsst185 skrev:Du trenger ikke den motstanden på være biler.Jeg kjører med pluggen løs å det går fint.ingen koder.
Ok får prøve d først da :) Håper å få pakningene før helgen så kan jeg få flensene i neste uke.... hvis d er andre som vil ha plater så send pm 8)

#172443  av celica_st185

Har nå Denso iridium plugger som er en grad kaldere enn originalt, tror det er anbefalt å bruke plugger som er 2 grader kaldere når man skal bruke lystgass så trenger derfor noen ne plugger.... Noen som har noen gode råd :?: Vet det er utallige meniger når det gjelder tennplugger, men det stod i innstallasjonsveivisningen til Nx at jeg ikke måtte bruke platinium plugger ihvertfall. Tennkablene og fordelerlokk som står på er vel kjørt ca 20.000 tror jeg, er dette noe som bør skiftes/oppgraderes :?:

#172444  av sleeper

du burde kansje bytte pluggledninger, rotor og fordeler lokk! men det er ikke behov for og oppgradere..

jeg hadde kjøpt platina plugger, ikke iridium plugger da de visnok har en tendens til at tuppen knekker på de..(ikke erfart det selv da jeg aldri har kjørt på det , men har sett noen poster om det på div forume rundt om i verden..)

#172526  av sleeper

hvorfor ikke?

#172532  av sleeper

hm.. det må jeg forske på.. (ikke det at jeg skal ha gass, men er vel bare av ren nyskjerighet..)

#172570  av celica_st185

ja det kunne jo vørt interressant å visst den egentlige grunnen til det... fikk satt på hvite instrumentskiver i dag, men var noe lite limeflater på dem, så må få tak i noe superlim i morgen å lime litt extra. legger ut bilde når det er ferdig :)

#172972  av celica_st185

:oops: :oops: :oops: trenger jo ikke lime ligger jo et deksel oppå som holder di på plass.... Ble veldig bra når det kom på... Skivene er forøvrig kjøpt på http://www.birba.com Legger ved et bilda av hvordan det ble :)
Vedlegg
Veldi dårli bilde, skal ta ett nytt etterhvert
Veldi dårli bilde, skal ta ett nytt etterhvert
Birba.jpg (73.73 kiB) Vist 946 ganger

#173648  av celica_st185

Har begynnt litt på oppkoblingen av lystgassanlegget, setter solenoidene der kullfilteret stod montert på en aluminiumsplate, legger ved et bilde av oppkoblingen så langt...
Vedlegg
Photo-0046.jpg
Photo-0046.jpg (101.52 kiB) Vist 941 ganger

#173777  av celica_st185

sleeper skrev:hm.. det må jeg forske på.. (ikke det at jeg skal ha gass, men er vel bare av ren nyskjerighet..)
Fikk mail fra NX i dag etter at jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne bruke platinum plugger:

We recommend that you don't use platinum plugs because they don't perform well with nitrous. Irridium plugs work ok, but I try to use a copper plug when I can. Honestly, I don't know exactly what the reaction is of the platinum when nitrous is used, but it's not good

Blir vel da en grad 8 cobberplugger på meg, noen som har en god anbefaling?

#173786  av Larsen

Blir bra prosjektet dette :D ! Gleder meg å se hvordan resultat på lystgassen blir.

Om fordeleren din er slitt så merker du det ganske fort. Har kjørt med slitt fordeler nå i det siste og bilen går merkbart dårlig på litt turtall.

Ang tennplugger så er det ikke sikkert du trenger å kjøre to grader ned. Da kan du få problemer med sot ansamling da du kjører rolig(men er ikke noe fasit svar på dette)

#173796  av celica_st185

ok, tror jeg bare prøver å kjøre med di plugggene jeg har nå da (Denso iridium 1 gra kaldere enn originalt) Gleder meg jævli til å få igjen lappen og få klar bilen før rudskogen :) Ble klar samme dag som vi skulle kjøre i fjor og, men da jeg skulle teste bilen en time før avgang fusket bilen såpass at vi endte opp i mammas corolla :( Fant ut da jeg kom hjem at det var brudd på en ledning inn til ecu :evil:
 #173960  av faster

he du mysta lappen :?:
k du he jort :twisted:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14