TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#172916  av Arne rebel

En ny økt er påbegynt, rettet opp noen småfeil som jeg fant ut ved å lage maler som ble brukt for å få krumminger likt på høyre og venstre side av fangeren. Sparkelen er nesten ferdigpusset, så i morgen blir det lakking, waxing og et lag med gelcoat...Håper jeg har vært nøye nok med pussingen og sparklingen.
Vedlegg
Denne siden ferdig for lakk, her ser dere at jeg har måtte skale av litt i frokant pga at den ikke var helt lik venstre side...
Denne siden ferdig for lakk, her ser dere at jeg har måtte skale av litt i frokant pga at den ikke var helt lik venstre side...
P5120072.JPG (289 kiB) Vist 100 ganger
Noen av malene jeg bruker for å få det likt høyrevenstre...
Noen av malene jeg bruker for å få det likt høyrevenstre...
P5120071.JPG (241.25 kiB) Vist 101 ganger

#172961  av CelicaTurbo

er jammen det mye tid som ligger i pussing der tenker jeg :shock:

#173221  av Arne rebel

Da var fronten grunnet....må nok sparkle litt på overdelen før lakkering, ellers var den nye delen bra :)
Vedlegg
P5140071.JPG
P5140071.JPG (163.76 kiB) Vist 105 ganger
P5140070.JPG
P5140070.JPG (281.15 kiB) Vist 105 ganger

#173224  av aneriks

så jo riktig så bra ut det!

#173226  av CelicaGT

RÃ¥ front. virkelig imponert av alt "custom" arbeidet du har gjort.

#173232  av Magne

Imponerende Arne!
Får jeg sitte på og være med å ødelegge flere dekk i år og eller!? :twisted:

#173369  av Christian

Har gått med mye tid der ja, men det ble flott 8) Håper støpingen går greit også da :)

#173454  av Arne rebel

Magne: Slikt driver jeg ikke med :lol: ....nei det er bare å slenge seg på.
I dag gikk ikke det min vei. Grunnen er at jeg gikk tom for grunning(2 komp), tror min bror lånte litt og jeg glemte å handle inn ny. Men jeg lar meg ikke stoppe av det, så jeg fant noe gammel benga lakk og sprøytet på. Etter 6 timer matter jeg den ned pga litt støv, og legger på en voks som skal gjøre at gelcoaten skal slippe lettere. Når jeg skal ta av voksen virker lakken som om den har blitt myk, og noen steder slipper den helt. Skuffet starter jeg med å lage deleplatene for formen, noe som gjør at jeg må legge treverk på lakken, noe som lager store skraper...tror jeg kommer til å fjærne voksen, legge på en 2komp lakk slik at jeg ikke risikerer å få med meg bengalakken når jeg drar av formen :cry: Ja, ja jeg lærer den harde veien...
Vedlegg
P5140070.JPG
P5140070.JPG (202.78 kiB) Vist 102 ganger

#173715  av Arne rebel

Med litt vemod laget\improviserte jeg deleplatene sånn at formen kan deles i fire slik at jeg får festene inn i karosseriet...kan ikke si det ble fint, men vil fungere.
Vedlegg
P5150071.JPG
P5150071.JPG (269.82 kiB) Vist 103 ganger
P5150070.JPG
P5150070.JPG (166.31 kiB) Vist 100 ganger

#176427  av Arne rebel

Oppdatering...egentlig skulle jeg kalt denne tråden: Arne gjør ting han ikke kan! :lol:
Tok og la gelcoat på fangeren, først den største delen og la på glassfiber på den etter at gelcoaten hadde herdet. Skulle ta av den for å se resultatet så begynte problemene, jeg hadde oversett at de to pilarene i mitten var montert som en plog, ca 1cm, men nok til at avstøpningen kilet seg. Det andre var at bengalakken løsnet i fra underlaget, selv om jeg hadde lagt ett nytt lag med 2komp lakk oppå samt vaxet 5 ganger...men ikke værre enn at jeg skrapte bort den etterpå. Det tredje var at jeg ikke hadde vært flink nok til å legge polyester og fiber i kriker og kroker slik at noen sterder var det hullrom bak gelcoaten....det er vel ikke værre en at jeg får legge litt sparkel i de stedene på den ferdige fangeren. Laget "fort og gæli" en form av finer slik at fangeren ikke mister formen under støping. Forlenget også underdelen av org. fangeren 5cm innover slik at den fluketer med underdelen av hullene. Formen er nå delt i 4 deler. Da har jeg lært litt om glassfiberstøping også...på godt og vondt :wink:
Vedlegg
Slipe grunning lagt på...noe pussing igjen....
Slipe grunning lagt på...noe pussing igjen....
P5280122.JPG (188.99 kiB) Vist 115 ganger
Formen som kan deles i fire, vil ikke si at trerammen og støtte stagene er utført fagmessig...
Formen som kan deles i fire, vil ikke si at trerammen og støtte stagene er utført fagmessig...
P5280121.JPG (198.43 kiB) Vist 99 ganger
Gelcoat lagt på.
Gelcoat lagt på.
P5190103.JPG (166.71 kiB) Vist 98 ganger

#176448  av Magne

Du må være president i Sa-Lf klubben du Arne... :wink:

Dette går jo framover hvertfall. Og bra blir det og!
Det må da bli litt motor etter hvert og? Kan ikke helt se for meg at du trenger så ekstrem kjøling til en 156 hesters... :)

#176475  av Arne rebel

Magne: En må tenke frem i tiden.... 8) (Det er som et forspill, etter alt det kjedelige kommer godsakene)
En oppgave på listen er huket ut...panseret grunnet....platene rundt radiatoren grunnet.
Vedlegg
o.JPG
o.JPG (167.04 kiB) Vist 107 ganger

#176477  av Christian

Dette blir så gromt 8) Gleder meg til ettersommeren/høsten :twisted:

#176514  av aneriks

blir rått dette!!

#176629  av Anders gullstein

Der har vi "Elise" panseret du pratet om ja :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 32