TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Car Club Norway

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #175999  av Goose
 
Ok. Da er vi i gang.
Med tillatelsen av Kristian (CelicaTurbo) poster jeg info angående nye Toyota klubben.

Toyota Car Club Norway er en klubb for alle Toyota entusiaster og spesielt de som ikke har sportsbiler, da ts-ogn dekker den delen av Toyota spektret.

Nissan klubben har gjort dette, så gjør vi det også.

Dere som har sportsbiler kan også være med.

Jeg regner med at det blir mange som vil bli aktive på begge forum.

Uansett målet er å sammen med ts-ogn bli Norges desidert beste bil klubber.

Alle er hjertelig velkommen til http://www.toyotaclub.no

 #176004  av Andy_Celica
 
kom igjen folkens, bli medlem!

 #176005  av Goose
 
Det er viktig at dere rekruterer de som kjører corolla, yaris, avensis, carina hilux, hiace osv osv osv....

 #176006  av jumbo
 
Jeg har hørt at bare tullinger og gamle koner kjører Yaris... :lol:

 #176007  av Andy_Celica
 
jumbo skrev:Jeg har hørt at bare tullinger og gamle koner kjører Yaris... :lol:
det er det jeg har hørt også! :lol:

 #176038  av CelicaTurbo
 
tråden er moderert, vi trenger ikke krangel om emnet. Hold dere til emnet.
 #176040  av celicat23
 
Goose skrev:Toyota Car Club Norway er en klubb for alle Toyota entusiaster og spesielt de som ikke har sportsbiler, da ts-ogn dekker den delen av Toyota spektret.
Nå har dette forumet fungert utmerket for de som ikke har "sportsbiler" også, så blir litt forvirret av nødvendigheten med enda ett forum.

Og skal det kun være "sportsbiler" her, så vil det bli ett ensomt forum. Noen mr2 turbo, celica gt4 og t-sport, og en og annen supra bruker. Vanlige celica og mr2 er vel ikke akkurat "sportsbiler".

Det som forvirrer litt er vel i grunnen koblingen til dette forumet mot den nye, og at det høres ut som de som ikke har "sportsbiler" ikke er velkommen her lengre. Selv om jeg regner med at det ikke er meningen....?

 #176042  av CelicaTurbo
 
Hensikten (for vår del) er vel å gjøre ts-ogn mer on-topic samtidig som det blir skapt et bredere tilbud for folk med andre interesser. Slik det har vært hittil er at ts-ogn har vært åpen for alle men jeg føler at folk som ikke har såkalte sportsbiler har latt seg hindre av at de kanskje ikke føler at bilen deres er like interessant for forumets andre brukere, da blir et annet forum kanskje mer interessant for dem. Jeg er ikke med på oppstarten av dette nye forumet og har ingenting med det å gjøre, men ble kontaktet angående det for en god stund tilbake. Jeg så ikke da at jeg hadde noen spesiell grunn til å hindre et slikt forum, og så noen fordeler med det, bl.a. en større bredde for Toyota interesserte generellt. 200SX-OGN hart gjennomført noe lignende og Nissan Car Club Norway ble startet med støtte av 200SX-OGN, fungerer det for dem så fungerer det nok for oss også.
 #176043  av arctic_celi
 
celicat23 skrev:Nå har dette forumet fungert utmerket for de som ikke har "sportsbiler" også, så blir litt forvirret av nødvendigheten med enda ett forum.
Dette har vi vel vært borte i.... å diskutert før.
Da foreslo jeg (syner å huske det hvertfall) at ts-ogn endret seg litt og tok imot alle toyota eiere... og hadde egen sportsavdeling.

Er enig i at enda en Toyota side er litt dumt...
hvor mange klubber finnes nå egentlig? 3 stykk?
Alle har hver sine fordeler og ulemper.

Burde vært en klubb, som har hentet inn de godene som har vært mulig å få fra Toyota, leverandører osv...
Det eneste fornuftige med den nye siden... er hvis alle sammen går ifra denne siden til den andre. Ellers så blir det mer styr en morro.

 #176049  av Goose
 
Slik som jeg forsto fra Kristian når vi diskuterte dette så ønsker han mer fokus på sportsbilene igjen.
Ikke slik at de som ikke har sportsbil er ikke velkommen her på ts-ogn, men det passe bedre å poste på den andre forumet.

Kjenner noen som har avensis og yaris om kunne tenke seg å bli med i en klubb men de vil ikke betale for medlemskapet og da jeg poengterte med ts-ogn så sa de at deres biler passer ikke så godt der.

En annen ting er at ts-ogn har mye part om tuning styling osv, og vanlig man i gata er kanskje ikek så mye interesert i å hente siste 10 HK fra motoren sin eller stå og skry dag og natt (det er morro:)) for å få motoren klar. Ikke at det er noe galt i å dirkutere hk turbo osv ,en dere sjønner poenget.

Desutten TCCN er ingen konkurent til ts-ogn tvert i mot, TCCN samarbeider fult og ut med ts-ogn, har hatt mange lange diskusjoner med Kristian og vi ble enige om det.

Og hvis tscn følger seg truffet så har jeg søkt for Toyota Klubber i Norge og fat dem også men de var jo en Sportsbil Klubb (et direkte konkurrent til ts-ogn) så da var avgjørelsen tatt. Så det hele er helt tilfeldig.

At jeg startet i går rett og slett fordi jeg har jobbet med de sisdene siste mnd og følte at de var klar til å anonsere selv om de lå ute en god stund.

Så som sagt har dere ikke lyst å bli med i TCCN så la være valget er så simpler som det kan bli.

 #176067  av MacGyver
 
Hm. Eg som har en konebil som Yaris. men Dog bensin turbo saken. er dette en sports bil ? toyota mener det i manualen sin da..

 #176068  av Andy_Celica
 
MacGyver skrev:Hm. Eg som har en konebil som Yaris. men Dog bensin turbo saken. er dette en sports bil ? toyota mener det i manualen sin da..
det er vel en nesten sportsbil, så du kan være medlem begge stedene! :D

 #176071  av CelicaTurbo
 
hva som er hva får være opp til medlemmene selv å vurdere, og man trenger ikke å eie en spesifikk bil for å være interessert i den ;)

 #176084  av Erlend
 
CelicaTurbo skrev:og man trenger ikke å eie en spesifikk bil for å være interessert i den ;)
Takk og lov for det :D