TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bare kald luft i varme apparatet pÃ¥ supra mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #170029  av kodalracing

får ikke varm luft inn i kupen. er litt varmere i de uterste en den i mitten. temp måleren ligger på normalt og det er nok kjøle veske noen som har noe tips til hva som kan være galt???

#170045  av Egil

Hvis varmeapp vifa starter å går for fullt, men ingen varm kommer, kan det være noen loddepunkter inne på selve printplata på varmeapp reguleringa som er dårlige. Fikk det problemet i fjor høst, under kjøring begynnte plutselig vifta å båse for fullt, men bare kald luft. Hvis man trykkte på kontakten på baksiden ble det bra. Åpne temp reguleringa å sjekk over loddepunkter på begge kontaktene å lodd de som ikke er gode.

Mistet åsså varmen i varmeapp når toppakningen var gåen, skaden på toppakningen var på bakerste syl. slik at trykket fra motoren gikk rett i varmeapp registeret, men da skal det jo forsvinne vann. I tillegg til at du får trykk i kjølesystemet.

#170062  av Fred

Antagelig loddepunktene i den plata ja, eller brudd i ledningene mellom stikket og printplata. prøv å skru ut reguleringa å le litt på diverse ting bak der. plutselig funker det skal du se. Hadde samme problemet på en camry, funka hvis jeg slo hardt i dashbordet! Det er vel både kran på slangen inn på varmeapp.registeret og et spjeld på den der som regulerer varm lufta, er det ikke? Kan demontere litt dashbord og sette det spjeldet i "varm" stilling også...

#170111  av Corally

Kontroller om ventil på torpedovegg over turbo/eksosside av motor åpner og lukker.
Når armen er oppe er den åpen.
Om den ikke åpner, koble om vakumslange, eller tving den opp med en strips.

#170148  av kodalracing

jeg hører vifta forandrere hasstighet når jeg forandrer fra kaldt til varmt.
trur ikke det forsvinner noe vann. virker egentlig so det ikke kommer noe varmt vann inn i registeret. tokk og vakum skjekka den greia på torpedo veggen men forandra seg ikke noe med varmt/kaldt hørte den flyttet på seg når jeg dro av vakum slangen

#170445  av Egil

Hvis du plukker av slangen på den ventilen på torpedoen, klarer du da å blåse gjennom varmeapp, når du har vakum på ventilen. har ikke hatt prob med den men kan jo hende at den beveger på seg uten at det innvendige spjeldet flytter på seg.

#170453  av TOYPARTS

det er ikke styringen inne i bilen som er problemet, det er den vacumklokken på torpedoveggen som alltid ryker, velkjent problem på mk3 supra

#174871  av kodalracing

skrudde vek hele krana i går og satte på en rør i steden da kom det varm luft. digg. men hva er egentlig vitsen med den krana???

#174882  av Turbotrille

kodalracing skrev:skrudde vek hele krana i går og satte på en rør i steden da kom det varm luft. digg. men hva er egentlig vitsen med den krana???
Kan du ta et bilde av hvordan du har gjort det?

#174885  av TOYPARTS

jo, men da får du ingen kald luft.

#174900  av kodalracing

kan prøve og få tatt et bilde men er bare et rør på 5cm som er kobla som et melom stk på langene isteden for krana.
til toyparts: jeg får kald luft

#174977  av kodalracing

var ute og kjørte litt istad og skjekka litt dette med kald varm luft. først fikk jeg varm luft bare på sidene og kald i mitten. hmm også forandra jeg på varmel og trøkte litt så fikk jeg varmt over hele. men får ikke helt kald luft men ganske kald når jeg tar på max kaldt, som toypart nevnte på

#176394  av Egil

Oppgaven til ventilen er å kutte vanngjennomstrømmingen helt i varmeapp når du kjører på ac. men som i min er det vel kanskje ikke veldig mange mk III som har ac i orden lenger.