TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP til bytte av bærearmer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176366  av MacBain

Jeg skulle bytte de nedre bærearmene da jeg støtte på ett "lite" problem :cry:. To av boltene vil ikke ut. Fikk skrudd de ett stykke ut før jeg hørte en "knekk" lyd, trodde boltene brakk. Men det virker som om boltene er festet i en mutter på innsiden av bærebroen som har løsnet. Problemet er bare å få holdt igjen disse mutterene. Man har jo kun de små hullene som er markert på bildet, må man ha noe spesialvertøy for å få til dette?

Noen som har løsningsforslag til hvordan jeg kan få fikset dette??

Måtte la bilen stå igjen på hytta da jeg ikke fikk stammet boltene igjen, er litt krise dette her :cry:. Vil helst unngå å tilkalle Falken.
Vedlegg
Bærearm_3.jpg
Bærearm_3.jpg (88.08 kiB) Vist 134 ganger
Bærearm_1.jpg
Bærearm_1.jpg (84.01 kiB) Vist 134 ganger
Bærearm_2.jpg
Bærearm_2.jpg (94.08 kiB) Vist 132 ganger

#176904  av w-master

Er ingen mutter på bærearmene. En kompis skiftet den bakre bærearmen på min bil på torsdagen mens jeg så på. Han brukte muttertrekker og det tok vel ikke lengre en 15min eller noe. Hadde problemer at den bakre bærearmen som jeg skulle skifte satte noe inni helvete mot hjulet. Men med litt rustoppløser og en stor slegge fikk vi den løs.

Har før prøvd å skru ut muttera med latmansarm, men måtte bare gi opp da. Såe...luftverktøy er tinge på bærearmene :wink:

#176997  av MacBain

Det var nok en mutter på innsiden av traversen som skulle vært sveiset hardere på plass, da denne løsnet da jeg skulle ha løs bolten.
Jeg kunne defor dytte bolten ett par cm inn og ut med fingrene, men ikke få strammet den.
Måtte derfor få tauet bilen til nærmeste verksted, hvor de måtte splitte traversen for å få løs bærearmen :shock:.

Jeg kunne heller ikke bruke de brukte bærearmene jeg kjøpte, da disse ikke passet. Må derfor ut med rundt 8000,- for å få fikset dette :cry:.

#177003  av w-master

Hvis du er intressert i å selge de bærearmene, så er jeg kanskje intressert. Må bare finne ut hva som har tatt kveld på min først :?

Uansett, kjipe penger å kjøpe nye siden du ikke kunne bruke de som du hadde fått tak i :?