TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av topp-pakkning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181077  av Anders-st185

Når jeg skal til å bytte topp-pakkning ( 1,6 mm sak ), er det noe annet enn den å bolter jeg burde bytte...når jeg først har ute heile tjarvet?
Skal til å bytte på min GT4-pews ;-)

#181079  av ErikG

Jeg ville byttet ventiltetninger, og toppdekelpakning. Skiftet vakumslangene bak på toppen samt fjernet EGR :wink:

#181080  av larsst185

Jupp.Enig med erik G.+ rengjøre ventiler for sot og evt plane toppen litt.

#181097  av sleeper

skal du kjøpe stålpakkning så kjøp arp studs også...

#181099  av Anders-st185

ventiltettninger, og di vakumslangene...hvor kan jeg skaffe di fra? toyota? er vel ikke dyre greiene?
Fjerne EGR? que ?

#181472  av celica_st185

Egr er "Exaust Gas Resirculation". Hvis du ser motoren forfra går det et rør fra toppen og opp til en rund dings som er skrudd fast i innsuget. Denne, røret og den andre dingsen som står festet på innsuget på høyre side av spjeldhuset kan fjernes for å få det ryddigere i motorrommet. Jeg har fått en kamerat til å laserskjære flenser i neste uke som passer på der egr er festet originalt. Kommer post på kjøp & salg forumet når jeg får disse.

Slik jeg har forstått d, er det kun noen stater i USA som trenger egr for å få godkjent co-nivået på tomgang.....

Er jo også en ide å lakkere eller polere toppdekselet når du først har det av, men det er jo alt etter hvor mye du er interressert i å legge i det

#181569  av gt4 carlos saintz

Trur eg ville ha bytta reg. reim, strammehjul og vannpumpe når du har det ute.
Er trangt og bytte og du må ta det av uansett.

Kjøp slipesett til toppen. Der er alt av o-ringer og pakninger til toppen som kan vere kjekt og bytte.

#181584  av Anders-st185

det slipesettet....hvor kan jeg få tak i det hæn ?
Har nettopp bytta registerreim, vannpumpe å div. så det slipper jeg ^^

#182016  av TOYPARTS

bytt hose from hell 8) 8) :!: :!: :!: