TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva skal jeg gjøre med denne??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #181697  av ErikG

Skal fjerne orginal luftfilteret og lurte på hva jeg skal gjøre med slangene som går inn i luftfilter\innsugsrøret?? Veivhusventilasjonen kjører jeg til oil catch tank, men denne??(svart) Kan jeg bare blokke denne (rød) når jeg har fjernet kullfilteret?
Vedlegg
DSC00113.JPG
DSC00113.JPG (300.37 kiB) Vist 288 ganger

#181716  av sleeper

ja, du kan blokke den..

#181752  av larsst185

du kan ikke blokkere den svarte.den må inn i mellom turbo og luftfilter.
 #181771  av sindrejl

ErikG skrev:Skal fjerne orginal luftfilteret og lurte på hva jeg skal gjøre med slangene som går inn i luftfilter\innsugsrøret?? Veivhusventilasjonen kjører jeg til oil catch tank, men denne??(svart) Kan jeg bare blokke denne (rød) når jeg har fjernet kullfilteret?
jeg tror faktisk den røde der er blokkert sammen med den ledningen som går rett ved siden av.. i en slags u-sving.. vet ikke hva det skal være godt for?

#181899  av ErikG

jeg tror faktisk den røde der er blokkert sammen med den ledningen som går rett ved siden av.. i en slags u-sving.. vet ikke hva det skal være godt for?
Den ved siden av rød går til en sensor som det går en slange videre til kullfilteret. Kan jeg blokke den slik som Sindrejl sier?

#181903  av ErikG

Kan jeg kjøre den slangen som går ut fra BVSV direkte tilbake i returen til tanken?? Altså bare koble utenom kullfilteret??

#181954  av larsst185

Alt som har med vacuum til kullfilteret kan du blinde.Har ingen betydning.

#181955  av ErikG

Tenkte på den som går til bensintanken

#181963  av larsst185

Jeg gjorde det sånn men bytta ut ventilen med et bensin filter av moped typen.

#181969  av ErikG

ahh, genialt, takker!!!

#182074  av sindrejl

jeg vil tro at min slange fra bensintanken også går i friluft.. har aldri merket trykk ifra tanken når jeg åpner bensinlokket iallefall

#183762  av 2000GTS

kjør en skrue med litt større diameter enn hullet i slangen inn i slangen...