Dr.Ling skrev:Bestilte ihvertfall polyurethane foringene fra twosRus.com ser det ut som, men fikk du flywheel, clutch, stempler osv derfra også?
Godt å se at det er flere med motorbytte på gang. Jeg har nå en gen3 i garasjen som skal ut av clip'et, og så får jeg se hva av deler jeg skal bytte ut. Skulle sikkert bestilt deler for lenge siden da det vel tar en tid fra USA. Det eneste jeg absolutt MÅ ha er eksosanlegg (og selvf. alle væsker, tennplugger og sånt), men med turbomotor baller det vel bare på seg med oppgraderinger. Hadde vært kjekt å få på downpipe og ny IC mens man holder på + annet vedlikehold som krever lett tilgang.
Jeg er helt grønn når det gjelder motorer, så jeg "studerer" alle forumene for tiden om hva som lønner seg å passe på, og for å unnga unødvendig arbeid. Ser ut som om det er greiest å heise motorn ned med bakaksling, bremser og hele sulamitten, også det blir spanande å se om jeg får løftet bilrompa høyt nok. Ser at noen løfter bilen slik at motorn står igjen, mens andre jekker opp bilen og heiser ned motorn.... vet ikke hva som er det lureste.
Foringene på twosRus.com ja.. å dem kan jeg anbefale.. super service..
Clutch har jeg handla fra kollevold da jeg kjøpte rearcut'n.
Flywheel fra greenline.jp.
Stempel og råder fra ebay.
Eksos skal jeg kjøpe fra twosRus.com når den tid kommer..
Jeg jekka opp bilen først og plasserte den på støttebokker. så demonterte jeg bakstillingen og akslingene og eksosen..
Så slapp jeg ned motor og gir alene til slutt.. så dro jeg den ut fra siden under vangen med 1cm klaring.. bra beregning på jekkinga av bilen

Face your fears, Live your dreams...