TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Radio antenne

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #183750  av GT4 CS
 
Motoren på antenna mi tok kvelden, dvs tannhjulene inni der som er av sprø plast er ikke noe mer. Det jeg lurte på hva og sette inn en litt mer normal antenne der, men det sitter en boks på selve antennekonsollen, er dette signal forsterker?

 #183764  av Andreazz
 
Nææ.. trur ikke det. Går ikke koax kabelen rett inni antenna da, rett i enden av telskopen..?

 #183795  av GT4 CS
 
Jo den gjør det, også sitter det en kontakt til motoren, og en til den mystiske boksen, og hva den boksen gjør vet jeg ikke. Men om det var en antenne forsterker ville jeg tro den var kobblet til før antenna, altså i koaks kabelen. Kom til og tenke på det nå

 #183798  av Speeder
 
Det er ikke ett relè til styring av antenna da?

 #183803  av @lpher
 
Speeder skrev:Det er ikke ett relè til styring av antenna da?
Mest sannsynligvis...
 #183804  av @lpher
 
GT4 CS skrev:Motoren på antenna mi tok kvelden, dvs tannhjulene inni der som er av sprø plast er ikke noe mer. Det jeg lurte på hva og sette inn en litt mer normal antenne der, men det sitter en boks på selve antennekonsollen, er dette signal forsterker?
Du er sikker på at det er tannhjulene i motoren og ikke "taggene" på reima som sitter inne i antennemasta som er ødelagte da?
 #184003  av GT4 CS
 
@lpher skrev:
GT4 CS skrev:Motoren på antenna mi tok kvelden, dvs tannhjulene inni der som er av sprø plast er ikke noe mer. Det jeg lurte på hva og sette inn en litt mer normal antenne der, men det sitter en boks på selve antennekonsollen, er dette signal forsterker?
Du er sikker på at det er tannhjulene i motoren og ikke "taggene" på reima som sitter inne i antennemasta som er ødelagte da?
Jo var den jeg mente, den lange fine plast stangen med tagger på. Da antenna går opp står den og maler lenge, høres ille ut
 #184045  av @lpher
 
GT4 CS skrev:
Jo var den jeg mente, den lange fine plast stangen med tagger på. Da antenna går opp står den og maler lenge, høres ille ut
Da kjøper du deg ny mast bare...koster 150-200,- hos din lokale toyota-forhandler....da hullet er for stort til de fleste antenner med fast pisk :wink:

 #184048  av MR2WideBody
 
Hvis du kommer enda en tur på verkstedet mitt så har jeg motor til antenne jeg, er riktignok til mr2 men det er sikkert ganske likt
 #184054  av GT4 CS
 
@lpher skrev:
GT4 CS skrev:
Jo var den jeg mente, den lange fine plast stangen med tagger på. Da antenna går opp står den og maler lenge, høres ille ut
Da kjøper du deg ny mast bare...koster 150-200,- hos din lokale toyota-forhandler....da hullet er for stort til de fleste antenner med fast pisk :wink:
Takker for det ubersturmbandfuhrer in radio og lyd. Hadde en kort pisk liggenes, men den var det 24mm hull som jeg måte ha, og det er vel 22mm org tror jeg.