TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• datasprut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#18559  av sleeper

hæ???
kan du forklare meg det med dysene???
skjønte ikke helt det at de kan gå på 100% med en gang den lader fult!!!
hvordan blir dette riktig da?? vil den ikke gå veldig rikt hele tia da???

#18560  av CelicaTurbo

når luftmengdemåleren forteller ECU at det kommer mer luft inn enn hva ECU har bensintabell til så setter den injektorene på 100% uansett hva som trengs.. de fleste andre biler er litt mer tilpassningsdyktige i så måte og kalkulerer en trygg verdi, men det gjør altså ikke våre ECU'er.. Det betyr at motoren går skamfeit på bensin når den er utenfor sitt programmerte bensintabell, men så lenge den er innenfor tabellen så vil den sprute fornuftige mengder bensin inn, om enn fremdeles ganske rikt.

#18600  av sleeper

så kort fortalt så vil det si at siden jeg har skrudd opp trykket til 1.1kg så får den alt for mye bensin da????
kan ikke få dette til og stemme, selv om du garantert har rett..... :?

så hvis jeg hadde byttet hele greiene og fått den til og sprøyte riktig mengde bensin inn i motoren så ville den gått betydelig bedre????

vet du om noen som har litt peil på denne motoren da???

#18614  av TOYPARTS

http://www.perfectpower.com
Disse selger jeg, og er et veldig bra alternativ til chip, her kan man mappe tingene mye bedre enn med en chip som ikke blir optimal i det hele tatt

MVH Erik

#18621  av sleeper

Toyparts: hva koster dette da????
og hvem kan instalere og mappe dette da???
Hvor bra er det i forhold til f.eks greddy emanage???

#18634  av CelicaTurbo

det jeg vet er at både MR2 og Celica med 3S-GTE pøser vannvittige mengder bensin inn, det er ikke fullt 100% dutycycle men det er ikke så langt unna, og det ble oppdaget ved at flere eiere merket at loggeverktøy registrerte en plutselig og betydelig økning i dutycycle over ca 13psi trykk, samtidig som A/F-ratio gikk rett i dass så rikt at det ofte er utenfor skalaen til wideband lambdaen på dynoen.. nå vet man at det ikke er trykket som bestemmer dette punktet men luftmengden. Det forklarer også hvorfor biler med økt trykk har vist en solid økning i effekt etter å fått omprogrammert motorstyringen, bare spør Christian om hvor mye ekstra han fikk da da fikk justert sin unichip..

erik: kan du si noe om dette er piggyback eller standalone, og hvem kan mappe dette på dyno her til lands?

#18643  av TOYPARTS

sleeper skrev:Toyparts: hva koster dette da????
og hvem kan instalere og mappe dette da???
Hvor bra er det i forhold til f.eks greddy emanage???
Halloen
Systemet koster 4500,- ink mva og frakt til deg, det er veldig lett å innstalere og mappe, dette kan du gjøre selv,eller så kan jeg være behjelpelig med det

MVH Erik

#18774  av sleeper

okay...

Toyparts: hvordan er dette i forhold til Emanage da????
noen erfaringer til dette på 3s-gte????
Kunne du sende meg et koblingskjema på det så jeg kan se hva jeg må gjøre???

Hvem kan mappe dette på østlandet???

#18873  av TOYPARTS

sleeper skrev:okay...

Toyparts: hvordan er dette i forhold til Emanage da????
noen erfaringer til dette på 3s-gte????
Kunne du sende meg et koblingskjema på det så jeg kan se hva jeg må gjøre???

Hvem kan mappe dette på østlandet???
Halloen
Har fått feil pris, den rette er 4000,-ink mva, det finnes koblingskjema på http://www.perfectpower.com jeg har ikke innstalert dette på 3sgte, men det er godt utprøvd i Sverige, med veldig gode resultater, det er enkelt å mappe, og ikke minst å innstallere, man monterer dette systemet på ca 1-2timer, og om du ikke greier å mappe dette selv så kan nok alle som har vært borti et innsprut eller som har litt datakunnskaper hjelpe deg.

MVH Erik

#18878  av kennethx

venter spendt på oppfølger nr.3....synker den ennå lavere?? :D

#18961  av sleeper

kennethx: ja det går jo rett vei... :D :D :D :D

toyparts: har denne enheten noen spennende funksjoner da???

er du sikker på at alle kan mappe denne???
følger det med programvare også???

#18983  av sleeper

Er dette et stand alone eller????
Vet du om noen som kan mappe dette på østlandet????

#19198  av TOYPARTS

sleeper skrev:kennethx: ja det går jo rett vei... :D :D :D :D

toyparts: har denne enheten noen spennende funksjoner da???

er du sikker på at alle kan mappe denne???
følger det med programvare også???
Det kommer nok ingen version3 desverre

Piggy back betyr att man kobler seg in originalt styresystem og modifiserer de signalene som går till og fra orginal styrenheten, alltså fungerar den till nestan alle biler! (koblingsskjema finns till mer en 700 biler! Fler lages hve dag...)
Med ett lett forståelig Windows program kan man programere bensin & tennings kurver for å optimera motoren. SMT:n kan også drive extra dyser, i kombination med en extra MAP-sensor blir den ett perfekt tilleggs insprutning ved turbokonvertering.
Kjøp en MAP-sensor og en lufttempgiver så kan du erstatte luftmengdmåleren!
2 mappar kan gjøras i SMT:n disse kan man velges med dataen eller med separat strømbryter, bra till t.ex. 2 ulike ladetrykkskurver.
SMT6 kan nå også forandre lamdasignalet, praktiskt om man vill kjøre magrare en lamda 1 samt bra.
Selges i kit med box, ledningsnett, programeringskabel, shorting plug og CD med installationsanvisningar på engelsk.

MVH Erik

#19201  av MR2turbo

Jeg har montert SMT en gang.. *Ikke no stort problem det.. men har slitt litt med software når det gjelder overføring av mappingen.. Er ikke kommet helt i mål med den enda, men tar det litt innimellom.. den jeg monterte var i en 5sfe turbo i en mr2 :P