TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TTEI til senkesett 6.gen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #40083  av SnÃ¥sen

Juhu!Jeg skal ha senkesett til bilen min, `94mod Celica 2,0.Jeg bestilte ett org. TTEI sett hos Toyota,men etter noen uker med venting viste det seg att de ikke kunne levere det.Det var ute av produksjon. Celica 1,8 og 2,0 har forskjellig delenr på fjærene.Er det noen som hvet om det er mye forskjell på 1,8 og 2,0 fjærene og eller om de passer om hverandre?Har noen erfaring med disse / andre typer senkesett?

#40094  av CelicaTurbo

det er god sjangs for at dem passer om hverandre, men fjærene for 1.8 literen er nok beregnet på noe mindre vekt så dem blir kanskje litt slappe på 2.0 literen, og godkjenning blir nok også et problem da..

#40177  av Kjelliken

:? MÃ¥ nok si meg enig med Kristian der. passer sikkert om en annen men kan bli i det svakeste laget for en 2.0..... :?

så da vil jeg heller undersøke andre merker og hva som går ann å få tak på?? :wink:

#40242  av CelicaGT

Visst du har 2 litern mk6 må du pg sjekke om du har super strup oppheng.
FÃ¥r vanlig mcph og superstrut til desse bilane....
 #40255  av SnÃ¥sen

Jeg har mcph understell.Det er jeg glad for!!!Koster en god del mere å repparere superstrutt!(sant Gøran)!

#40367  av Gøran

Ikke vær så missunnelig snos!! Det koster å ha det beste he he..... TTE senkesettet på min bil fungerer iallefall kongebra :roll:

#40374  av Speeder

HVa er pris på dette senkesettet?

Vurdere å smi det inn i prisen, ved eventuelt kjøp av en 99 mod
 #40935  av Soppen

Senkesettet til 2.0 passer til 1.8. har hatt 2.0 GT og solgte senkesettet videre til en kompis etter 3mnd bruk. det fungerte kjempe bra og han er fortsatt fornøyd.

#187040  av Mr_Sann

NÃ¥ ble jeg veldig tvilende her. Har bestilt meg senkesett fra Toyota. delelager mannen brukte bare delenr fra den gamle Celica katalogen jeg har. Dette vil jeg jo da tippe er til en 1.8 med MC pherson. Men jeg har 2.0 og Superstrut.

Trøbbel?