TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forskjell mellom katalysator.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #187319  av oleb
 
Noen som vet om det er noe forskjell på katalysatorene mellom de forskjellige toyotamotorene? tenker hovedsaklig på 3s-ge og 3s-gte. Særlig også de forskjellige revisjonene.

Vil en katalysator fra en AT180 passe på min st182 f.eks? Tenker ikke på om den passer fysisk, men om den vil få ned avgassnivået til respektabelt nivå. (EU-kontroll)

 #187428  av kennethx
 
Det jeg har hørt er at en katalysator ikke har noe serlig lengre levetid en 5 år.

Quote fra en annen side:
"En katalysator har en maks levetid på 4 - 6 år, etter dette har den ingen rensende effekt, man kunne like gjerne kjørt uten."

Med bakgrunn i det så vil det altså ikke hjelpe på CO å sette på en gammel katalysator.


Men det er jo mulig dette bare er sprøyt og propaganda, hva vet jeg :)

Jeg har en ny racing kat på min bil, som jeg kjøpte sammen med eksosanlegget, den var ikke spesiellt dyr, tror det var rundt 1000 lappen i forskjell med og uten kat. Det er egentlig en universal r-kat med 3" inn og ut.

 #187431  av oleb
 
Takker for svar. Spurte i forbindelse med EU-kontroll, men det ordnet seg, da jeg kjørte bilen skikkelig varm og tok en ny avgasstest!

Kan vel egentlig bare stenge denne tråden, da mesteparten av diskusjonen rundt mine avgassproblemer (!?) har funnet sted i en post jeg la ut i kjøp og salg-delen!

8)