TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• glasfiber pÃ¥ vinyl

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #187858  av |plumbo

har planer om og sette in 6 høytalere foran ( 2 stykk diskant , 2 melomtone og 2 melombass ) har sett en del db drag folk har støpt inn høytalere i dasjbordet, lurer da på om noen har gjort det samme . hva gjør man ,hvilke produkter , best plasering og hva slaks maling\bund

det er dette som skal inn ( når starleten er solgt ) : http://www.quality-autoimport.no/catalo ... cts_id=154

påforskudd takk

#188601  av |plumbo

ingen som har drevet med slik bygging ???

#188604  av TrustNo1

Vel, det som er vanlig er vel ikke å legge glassfiberen på vinyllen, men å skjære hull og lage glassfiber oppheng i hullet deretter trekke på ny viny. Enten det, ellers så er det mange som faktisk bygger opp nytt dashbord fra bunnen av i glassfiber.

Uansett løsning så er det en omfattende jobb om du skal få det pent. Derimot om du vil ha ett 3veis frontsett, uten å gjørre det fullt så omfattende, kan du gjøre noe lignende det jeg jobber med.

Jeg skal ha inn 7" midbass i en glassfiberkasse som jeg støper i dørsidene, 3" mellomtone samt diskant som enten skal festes øverst i døren, på innsiden av sidespeilen, eller jeg støper dette inn i A-stolpen.

Dashbord er jo da også en løsning, men som nevnt så må du nok regne med at dette blir utrolig mye arbeid for å få bra.

#188615  av |plumbo

har gjort en del støpinger av fangere og jeg har også bygd inn diskanter i a stoplene men som sagt så er det det med dasj bordet jeg er litt usikker på ... vi får se etter hvert skal kontekte noen kjente som driver en del med glassfiber støping og bil inredning og høre hva de sier .

her er noe av det jeg har gjort med tanke på støping :

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15

#188621  av TrustNo1

så jo bra ut det der. Når du har litt erfaring med støping så burde det vel være mulig å få til noe. Egentlig vil jeg anbefale deg å gjøre som en annen på forumet her har planer om, kjøp deg ett løst dashbord til bilen din, da spiller det ingen rolle hvordan stand det er i. Så har du muligheten til å gjøre støpingen utenfor bilen. Når du har fått laget det slik du har lyst til, trekker du det i vinyl, og bytter ut med det orginale :)

#189309  av |plumbo

har det alerede ;) skal se litt på det når jeg får tid