TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 205 motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#192400  av sleeper

jepp... jeg har en hpx500 og da kan du gjette hva den skal holde til! :lol:

#192420  av Morten

Ble den motoren målt/bremsa noen gang? I bilsport sto det vel mer ala "klaska på en turbo som er oppgitt til å holde til 600hk, så da har vi vel ca. 600hk..."? Mulig jeg husker feil da, og hadde vært artig om den faktisk ble bremsa til sånn effekt. Syns bare det virker passelig optimistisk med det oppsettet.. :roll: (spesielt med tanke på IC løsning og innsugsmaniold)

#192461  av sleeper

er 100% enig med deg der morten!

motoren ble aldri bremset eller har heller ikke noen tider på stripa og vise til... er nok ikke tvil om at bilen gikk godt.. men at den hadde 600hk tviler jeg på...

#192480  av Hammeren

om den ble bremset vet jeg ikke. men har hørt tidene på stripa. men de husker jeg ikke :?

#192483  av sleeper

celica_st185 skrev:Er det egentli mulig i praksis å bruke org. manifold og ic, kammer o.l i en 600 hesters motor?
tja, jeg har aldri sett noen greie det før... men nå har de fleste som har råd til og bygge 600hk råd til og kjøpe kammer osv også da...

#192539  av Hammeren

snakka med han nå. den er ikke bremsa, men etter vekt og tider gikk de ut fra at den hadde såpas med hk.
klarte 7.51 på stripa. er ikke inne i stripe tider så sier ikke meg så mye.
men kansje noen har som vet.

#192541  av Helmer

Hammeren skrev:snakka med han nå. den er ikke bremsa, men etter vekt og tider gikk de ut fra at den hadde såpas med hk.
klarte 7.51 på stripa. er ikke inne i stripe tider så sier ikke meg så mye.
men kansje noen har som vet.
Er vel 0-201 meter...

#192543  av Hammeren

ja er det. ellers hadde den gått jævlig :wink:
(hvis den hadde klart 402 under 8sek)

#192618  av sleeper

hadde han noen 402 tider eller slutthastighet da?

#192695  av Hammeren

nei ikke målt 402. slutt hastighet spurte jeg ikke om...

#192709  av sleeper

okay.. spør om hastigheter neste gang da! :D