Jeg satt fredelig hjemme og fikla litt med xbox360'n, da det slo meg at min 1996 model sony 33" tv ikke er heeelt hd klar. Og gammel. Og... Eller... For å være helt ærlig så fungerer tv'n som gull, men en trassig liten hjernecelle ligger bakerst i hodet og slår med armer og bein i gulvet og hyl-skriker "jeg vil ha flatskjerm, jeg vil ha flatskjerm!".
Forøverig så er det en av de få som fortsatt fungerer der oppe, så den var således i flertall under avstemningen "hva skal vi finne på nå da?".
Og flatskjerm kan desverre ikke kjøpes på nett. Eller; det KAN. MEN....! Jeg ser for meg noen tankeløse annsikter med smil fra øre til øre hos posten, som akkurat har funnet MIN pakke som inneholder en flatskjerm - og gjør sitt beste for at den ikke skal komme hel frem. Så jeg dro ut, vel vitende om at tolmodigheten min skulle settes på prøve i så godt som ubemannede elektronikk forrettninger.
Og det, som jævel skap oftest, slo jo ikke feil.
Så her er mitt spørsmål... Og for de som har mulighet for å svare på det, så bruk gjerne litt tid på å svare på dette så dere er helt sikre når dere bekrefter min misstanke/teori: Elkjøp, Siba, Lefdal --- de vil helst at du skal ta pengene dine, kaste de inn døra, si til deg selv "denne butikken setter ikke pris på meg som kunde" (du må si det selv, for de kan ikke ha en ansatt til å gjøre det), og så dra rett hjem igjen uten å ha kjøpt noe? Det er det som er forrettningsideen deres? "Kom, betal, få ikke en dritt igjen for det" var tydligvis drømmen som startet det hele.
Jeg gruer meg så inne i helvete til gode gamle sony'n min går istykker, for da må jeg ta 7 rohypnol, 11 vodka shots, og dælje en hammer inn i skallen min så jeg er passe lobotomert for en dag med shopping på våres elskede butikk kjeder igjen.
"Vi gjør norge billigere!" Damn straight! Hadde jeg fått hjelp hadde jeg brukt 19000kr på en philips 42" lcd skjerm. Glad jeg slapp det.