TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kor kjøpe supra mkIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#193968  av TurboKnut

En god venn av meg skal selge bilen sin og jeg kan ta den inn for deg.

Venstrerattet 1994 mod, 6 trinns manuell, en VOKSEN eier, ny service (med regreim bytte) og kun 59.000 km siden ny. Full historikk fra Toyota, ingen opplakkeringer, 98 mod blinkers (blanke).
Helt original urørt bil med Toyota CD-veksler.

Det er ikke mange Euro-spec igjen i denne tilstanden og du skal lete lenge etter mer strøken bil. :D

550k f.reg.
Vedlegg
Supra rot 6 Gg 2 Motor ns.jpg
Supra rot 6 Gg 2 Motor ns.jpg (84.79 kiB) Vist 865 ganger
Supra rot 6 Gg 2 Reifen.jpg
Supra rot 6 Gg 2 Reifen.jpg (50.8 kiB) Vist 1461 ganger
Supra rot 6 Gg 2 Tacho.jpg
Supra rot 6 Gg 2 Tacho.jpg (36.63 kiB) Vist 1461 ganger
Supra rot 6 Gg 2 front oben.jpg
Supra rot 6 Gg 2 front oben.jpg (60.89 kiB) Vist 866 ganger

#193979  av Ã¸.f

sindrejl skrev:
200sx RB power skrev:
Kilgallon skrev:styr unna japanauto!!!!
han selger bare skrotbiler, er en skam å se hvordan disse supraene han har på lager er blitt behandlet...
Fleire som har innspel når det gjelder japanauto???
ja, jeg har et ganske viktig innspill, om du ikke skal kjøpe supraen med rene cash og trenger finansiering så vil ikke japanauto registrere bilen for deg. Du har for det første ingen garanti på at registreringen blir enkel. For det andre så må firmaet du kjøper bilen ifra, registrere den også om du skal ha finansiering. Banken krever det.
tror nok japanauto regger den om han har tilfredstillende sikkerhet fra kjøper.har god kontakt med tom-ole,og la meg si det sånn at han er en kar som fikser sånne ting om kunden ønsker det :wink:

#193999  av @lpher

ketil_n skrev: Og slutt med det dere "rattet på feil side" det blir så barnslig... Det sier jo bare sitt om dere som bruker uttrykket, istede for og si høyrestyrt. De fleste som sier dette er folk som ikke har vært borti høyrestyrte biler, eller som har kjøpt seg venstrestyrt supra og funnet ut i ettertid at, "oisann, jeg betalte visst 150000kr mer enn det jeg hadde trengt for supra'en, og jammen veier den 200kilo mer også!!!"
Ehh...sist jeg sjekka så kjører vi på høyre side av veien i norge...og det blir dermed naturlig å ha rattet på venstre side...ergo mener JEG det blir å "ha rattet på feil side" om man kjører RHD-bil i norge...er ikke noe å hisse seg opp for det ;) Men det er alltids noen som synes det er ålreit å investere i slike biler også...og for all del....da synes jeg de skal gjøre det...its a free country :)

...and if you must know....jeg har kjørt flere RHD-biler :)

RHD/LHD og vekt har foresten heller ingen sammenheng...det er hvor lite utstyrt en modell er...som avgjør hvor mye lettere den er ;)

...og for å runde av...om det er snakk om 100-150k ekstra for å få rattet på rett side...trust me on this....det er definitivt verdt det! :D

#194010  av Rockon GT-R

@lpher skrev:
ketil_n skrev: Og slutt med det dere "rattet på feil side" det blir så barnslig... Det sier jo bare sitt om dere som bruker uttrykket, istede for og si høyrestyrt. De fleste som sier dette er folk som ikke har vært borti høyrestyrte biler, eller som har kjøpt seg venstrestyrt supra og funnet ut i ettertid at, "oisann, jeg betalte visst 150000kr mer enn det jeg hadde trengt for supra'en, og jammen veier den 200kilo mer også!!!"
Ehh...sist jeg sjekka så kjører vi på høyre side av veien i norge...og det blir dermed naturlig å ha rattet på venstre side...ergo mener JEG det blir å "ha rattet på feil side" om man kjører RHD-bil i norge...er ikke noe å hisse seg opp for det ;) Men det er alltids noen som synes det er ålreit å investere i slike biler også...og for all del....da synes jeg de skal gjøre det...its a free country :)

...and if you must know....jeg har kjørt flere RHD-biler :)

RHD/LHD og vekt har foresten heller ingen sammenheng...det er hvor lite utstyrt en modell er...som avgjør hvor mye lettere den er ;)

...og for å runde av...om det er snakk om 100-150k ekstra for å få rattet på rett side...trust me on this....det er definitivt verdt det! :D

Helt enig, det er bare Skyline som har rattet på höyre side... Andre höyrestyrte biler har rattet på feil side 8)

De venstre styrte euro-spec bilene blir dyrere og dyrere... Japan Supraer blir billigere og billigere! Er en ren investering å kjöpe Euro Supra i god stand! SPES med 6-trinns manuell! :D

Har en til salgs! 1994 modell med ALL dokumentasjon en kan tenke seg! Nytt justerbart understell og KUN 59 000 km, 6-trinns.. As good as it gets i Supra-verden!

Bilde

#194011  av 200sx RB power

@lpher skrev:
200sx RB power skrev: Må være ein twin turbo. Ratte kan stå der det vil, er vant til å sitte på begge sider. Samma kor den kjem ifra, berre det er ein strøken MKIV(som det står i topic :wink: )
Hva er dine planer for en slik bil da? Modding/triming? Dagligbruk/sommerbil? ...og hva ser du for deg at bilen skal koste?
Planen blir å ha den mest mulig slik den er når den blir kjøpt(trimings messig) Skal bli ein bil som blir brukt så lenge det er bare vegar. Prisn børr ikkje være får høg, ettersom eg har einebolig, båt til 150k, ein volvo 855 T5-R og ein nissan 200sx med rb25det(Selges). PS: Eg er berre 23år :wink:

Så det eg er på jakt etter er ein supra som ikkje er betalt eingangsavgifta på enda, men som har all nødvendig dokumentasjon får registrering. Men denne kan ikkje kjøpast før eg har solgt nissan min(selges for 150/bud)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1212601

#194017  av @lpher

200sx RB power skrev: Planen blir å ha den mest mulig slik den er når den blir kjøpt(trimings messig)
Tja...utrimma, uregistrert 6-trinns eurospec med normal kilometer....kan jeg garantere deg du ikke får billig....dessverre ;) Spørs om du skal slenge på haardtop i tillegg...så begynner det å ligne å lete etter enhjørning ;)
200sx RB power skrev: Skal bli ein bil som blir brukt så lenge det er bare vegar.
Ahh..bombe :)
200sx RB power skrev: Prisn børr ikkje være får høg, ettersom eg har einebolig, båt til 150k, ein volvo 855 T5-R og ein nissan 200sx med rb25det(Selges). PS: Eg er berre 23år :wink:
Som nevnt tidligere...så spørs det om du må moderere noen å kriteriene dine...om du vil at bilen skal lande på rett siden av en halv million ihvertfall ;)
200sx RB power skrev: Så det eg er på jakt etter er ein supra som ikkje er betalt eingangsavgifta på enda, men som har all nødvendig dokumentasjon får registrering. Men denne kan ikkje kjøpast før eg har solgt nissan min(selges for 150/bud)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1212601
Notert :)

#194096  av 200sx RB power

@lpher skrev:
200sx RB power skrev: Planen blir å ha den mest mulig slik den er når den blir kjøpt(trimings messig)
Tja...utrimma, uregistrert 6-trinns eurospec med normal kilometer....kan jeg garantere deg du ikke får billig....dessverre ;) Spørs om du skal slenge på haardtop i tillegg...så begynner det å ligne å lete etter enhjørning ;)

Som sagt tidligare, så kan ratte være på begge sider, so det blir nok ein japansk bil på meg i første omgang. Derfor vil eg ikkje gje så mykje :wink:

#194133  av @lpher

200sx RB power skrev: Som sagt tidligare, så kan ratte være på begge sider, so det blir nok ein japansk bil på meg i første omgang. Derfor vil eg ikkje gje så mykje :wink:
Ahh...da blir det nok noe rimeligere ja :)

#196578  av 95TT

Kjøp fra Jeremy på Speed for sale LLC. Der kjøpte jeg min.. var ikke noe problem i det hele tatt.. han ordner alt som har med papirer og forsending. Kjøpte min der..
Kikk på cars sold.
1995 TT 6spd svart med 19k miles på klokka , eneste som står der med 19k på klokka..
40.000USD

http://www.Speedforsale.com
Skulle du handle av han så hils fra meg.

#197835  av TurboKnut

Ble solgt til Tsjekkia i dag. :(
Vedlegg
Supra rot 6 Gg 2 front oben.jpg
Supra rot 6 Gg 2 front oben.jpg (60.89 kiB) Vist 856 ganger

#197836  av sindrejl

ø.f skrev:
sindrejl skrev:
200sx RB power skrev: Fleire som har innspel når det gjelder japanauto???
ja, jeg har et ganske viktig innspill, om du ikke skal kjøpe supraen med rene cash og trenger finansiering så vil ikke japanauto registrere bilen for deg. Du har for det første ingen garanti på at registreringen blir enkel. For det andre så må firmaet du kjøper bilen ifra, registrere den også om du skal ha finansiering. Banken krever det.
tror nok japanauto regger den om han har tilfredstillende sikkerhet fra kjøper.har god kontakt med tom-ole,og la meg si det sånn at han er en kar som fikser sånne ting om kunden ønsker det :wink:
det var jo greit da :)

#197967  av sindrejl

SupraN/A skrev:ta kontakt med Ps.Motor han skaffer d meste :D
http://www.hertznarvik.no/
kan han forhånds-registrere også? Slik at finansiering er mulig altså.. for oss fattigere :P

#198712  av Morten M

Det blir vel vanskeligere å selge en euro spec siden man sparer 100k på en sitte på høyre side av bilen. Jeg har selv åpnet opp øya for høyrestyrt da jeg har snakka med så mange som sier at du blir fort vant til det og at det er helt greit i forhold til den summen man sparer.

Har man pengene så er det greit. Da hadde jeg gått for venstrestyrt. Men det er per dags dato ikke realistisk. Er også 23 og har kjøpt leilighet.

Har vært på japan auto en gang og tittet. Har hørt litt forskjellig om dem, men jeg tror man er ok bare man sjekker ut bilen nøye. Det var mange shabby biler som sto der. Møkkete og stygg styling eller stygge hjul. Alle var stygge i lakken eller hadde småskader, men man må jo også se på prisen. Her får man råd til å fikse litt på bilen, kanskje bytte ut stylinga og gjøre en hellakering på bilen samtidig.

Man kan også være litt heldig på japan auto fordi det kommer noen allrighte biler til bra pris innimellom. Jeg mener de prissetter bilene med en viss prosent avanse fremfor å prise etter hvilken stand bilen er i. Det blir jo egentlig feil, for da blir "dritten" stående igjen. Utover det så veg jeg ikke så mye om japan auto. Vet ikke om jeg skal bruke dem eller ikke selv.

#198734  av SupraN/A

sindrejl skrev:
SupraN/A skrev:ta kontakt med Ps.Motor han skaffer d meste :D
http://www.hertznarvik.no/
kan han forhånds-registrere også? Slik at finansiering er mulig altså.. for oss fattigere :P
Forhånds-regging vil nok kreve engodel forhånds-betaling som sikkerhet for at han skal være sikker på et det ikke bare er slike "snakke-kjøpere" men burde la seg gjøre.
Tenker du da på pant i bil ang. lån :wink:

Han ordner åsså finansiering om ønskelig.