TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min 1994 Toyota Celica 2.0 GT

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #110989  av MacBain

Min 1994 Toyota Celica 2.0 GT
Vedlegg
1.JPG
1.JPG (269.18 kiB) Vist 3065 ganger
2.jpg
2.jpg (262.74 kiB) Vist 3065 ganger
3.jpg
3.jpg (220.47 kiB) Vist 3074 ganger
5.jpg
5.jpg (143.44 kiB) Vist 3069 ganger
7.jpg
7.jpg (164.7 kiB) Vist 3066 ganger

#199116  av zejjiz

Dette er nå MIN Celica :D :D :D :D :D :D

Har alltid hatt lyst på en Celica og kom over MacBain sin på finn.no for en 3 ukers tid siden. Kjempegode kjøreegenskaper! Ligger fint på veien. Godt vedlikeholdt bil, og ikke minst...den drar godt nok for min del. Jeg har ikke så ekstremt god teknisk peiling på bil, men jeg lærer fort.

En liten ting som irriterte meg var antenna! Denne er nå koblet til bryter hvor jeg selv kan bestemme om antenna skal komme opp ved nødbruk av radio :P Fint å ha en bryter i bagasjelokket hvis man evt. skulle ha bruk for en antenne :P Hører minimalt på radio når jeg kjører. Enten så hører man på motoren eller så går musikken stille og rolig inn i mine ører :P

IMO så er bilen mye finere med antenna nede. Men dette er jo smak og behag. Tror ikke jeg skal gjøre noen store endringer med det første. Motoren er i god stand og utvendig er den meget fin. Eneste jeg skal gjøre er å få inn litt av den utvendige fargen inn i bilen :P Jeg skal DRA inn sølv metallic fargen og legge den på fint plasserte interiørdeler som jeg har sett andre har gjort noe med. Er ny på dette forumet og det er mye info å ta inn.

Fint å få seg en hobby som gjør at en kommer vekk fra datastolene og datamaskinene :P Har vært litt for avhengig av div. online spill. Bare så det er nevnt. Var morro så lenge det varte.
Vedlegg
DSC00075.JPG
DSC00075.JPG (244.97 kiB) Vist 3061 ganger
DSC00076.JPG
DSC00076.JPG (206.72 kiB) Vist 3058 ganger

#199125  av galla_66

var ganske kul den der, trenger kanskje litt senking, men ellers veldig fin. hvor mye måtte du gi for den?

#199127  av zejjiz

Broren min har god peiling på bil og han har også foreslått senking. Men hvorfor i H skal jeg gidde å senke bilen når Norge er fullt av fartsdumper ? :roll: Når det gjelder pris så er vel dette en sak mellom meg og selger :P Kan si at det var mellom 110-120k :P Mer eller mindre :oops:

#199182  av celicat23

zejjiz skrev:Men hvorfor i H skal jeg gidde å senke bilen når Norge er fullt av fartsdumper ?
Fordi bilen ser 10 ganger bedre ut senket :D

#199269  av richeros

Ja, den ser mye bedre ut senket.
Hvorfor drar ikke du bryteren til antenne fram i kupeen da? litt upraktisk å måtte gå bak for å høre på radio.

Lykke til ;)

#199272  av GT_rider

Grattis med fin bil :D Men hansker for å koble ledninger.......;)

#199284  av MacBain

Bra du er kommet inn på forumet :D. Var en vemodig tur hjem i moderens corolla.
Når det gjelder senking er jeg glad jeg ikke gjorde det, på norske veier burde man heller heve bilen :D.
Bilen har også superstrutt oppheng så det er en del dyrere med senkesett enn på vanlig mcpherson oppheng.

Her er link til side med nyere bilder av bilen
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 604#192604

#199306  av zejjiz

MacBain skrev:Når det gjelder senking er jeg glad jeg ikke gjorde det, på norske veier burde man heller heve bilen :D.
Er faen meg enig!

Fikk tilogmed gratis ventilhetter på mekonomen i dag...mangla en :P Fikk ett sett med michelen mannen på :P

#199309  av Helmer

celicat23 skrev:Fordi bilen ser 10 ganger bedre ut senket :D
Vil påstå det jeg å ja...
Er jo ikke nødvendig å legge´n helt nedpå! Er ikke så mye som skal til.

Senking er vel det som gjør mest med bilens utseende om du har 2000-3000kr til overs...

Meeen...vi prioriterer jo alle forskjellig! :wink:

#199379  av zejjiz

foretrekker elektronikk framfor utseende ? slik som noen foretrekker tekniske motordelen framfor styling osv...