TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mk4 NA motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #199455  av SupraST

Noen som vet kompen i NA motoren originalt?
Er 8.7:1 en grei komp for turbo-konvertering?
Hvor mye tåler original veiva?

Takk for svar

#199467  av Andy_Celica

8,7-1 Bør være grei komp for turbokonvertering det, da celica st205 har kom på 8,5-1 og celica st 185 har komp på 8,8-1 faktisk. :D

#199483  av SupraST

Takk:)

#199505  av @lpher

Er vel i nærheten av 10:1 om jeg ikke husker helt feil ;)

#199508  av SupraST

Takk:) Da var det avklart :)
Har du noe formening om 8.7:1 er bra komp for turbo konvertering?

#199509  av SupraN/A

Skal kjøpe metalltoppakning fra PHR 3mm koster 450usd.
Senker komp til 8.7:1
Kjører orginal komp nå da å det går helt fint.

Man kan lade ca 0.65bar på standard motor utn problem om du har mulighet for litt bensin/af justering

#199510  av SupraST

Er den jeg også tenker på å kjøpe:)

#199642  av SupraN/A

har du konvertert eller er du i startgropa :)

#199725  av SupraST

Bilen er konvertert.. Men har lyst til å gjøre motoren litt sikrere..

#199773  av SupraN/A

Cool :) åssn bensin oppsett kjører du me? Hvor my ladetrykk å sånn. Jeg kjører bare 0.35 foreløpig til jeg får Map Ecu'en å andre dyser, men går sinnsykt bra til å være så lavt trykk :twisted:

#199783  av SupraST

Har kjøpt baneværstingen som Quicksilver tok inn fra Japan.. Har avtale om å hente den i November, da jeg får utbetalt lånet og det er 150 mil, hver vei:P
Den kjører 0.85 bar ladetrykk nå, bremset 350 hk på hjulene med dårlig map, og et datasprut på japansk, så Bjørnstad bil får ikke mappet det før til våren, da jeg skal ha et av de beste sprutene de har:) Snakket med daglig leder der oppe i går, å han tipper effekten kommer til å ligge på rundt 600-650 hk, så er jeg klar for Våler banen:)

#199913  av SupraN/A

cool :twisted: d var ikke den som var på ACR i august. tror det var noen fra nordland en plass som hadde en slik..type svart??

#199948  av SupraST

Stemmer det:) Hvis noen har bilder av den, så send meg PM! ;)
Satser på å kjøpe litt deler fra MVP så fort jeg har fått bilen hjem å sett hva jeg trenger..

#200037  av SupraST

Hmm. En annen ting, hvordan fjerner man farts-sperra fra Japan på 190km/t ? :twisted: