TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkering av baklykter

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #55268  av Zerpent
 
Tenkte jeg skulle lakkere det oransje på baklysa mine rød.

Vet jeg har sett andre poster her om det men finner de ikke igjen. Hva er greiest å vaske de med for å få de skikkelig rein? Har isopropanol og whitespirit, men whitespirit er vel ugunstig for det etterlater vel fett?

Trenger jeg å pusse ned plastikken først eller er ikke det nødvendig?

 #55285  av hmsilset
 
Blir de godkjennt når de er røde da? Har lyst til å
gjøre det selv..Ville pusset med veldig fint papir(2000 papir
har jeg i garagen hjemme hos pappa) og
vasket med isopropanol etterpå.Har du sånn lakk?
Tror det koster 114kr på bilspectra i Molde.

 #55286  av vegar85
 
jeg har gjort det. vasket kun med silicon fjerner.

 #55418  av sw20
 
har gjort det eg oxo!
kjør på en eller anna bilutstyr butikk å kjøp matte klut og silikonfjerner!!!!!!!

2000 papir kan man nesten tørke seg i ræva med, så kjøp en matteklut som tilsvarer 400/600 papir...

så e det bare å vaske gundig reint Først, for vist ikkje drar du dritt ned i ripene du pusser!!! Å DA BARE FLAKKER DET AV
så må du matte grundig alle kanter på lyktene og lykta

åsså må du vaske grundig igjenn!!

når du begynner e det lurt å begynne med eit VELDIG tynt lag med lakk!
da får du bedre heft i lakken!

så e det bare å fortsette med litt tykkere lag(men fortsatt mye tynnere en du tror) :wink: til du får den fargen du vil ha på lysa...

Pass deg for sig!!!!

dersom biltilsynet ser det blir dei ikkje gokjent vist dei e i dårlig humør :roll:

har foresten eit bilde av mine...........
Vedlegg
Bilde 170.jpg
Bilde 170.jpg (159.39 kiB) Vist 3452 ganger

 #55465  av TurboKnut
 
Hovedtipset er vel å lakkere TYNNERE lag enn det du tror det skal være. Det kan se ut som om det ikke dekker nok hele tiden, og når det ser "nok" ut er det som regel alt for mye.

Da jeg jobbet sammen med 2fast4you på forumet her, så lakkerte vi baklykter med å blande lakk (ca 40% farge/60% klarlakk) (farge = sort eller rød) og så sprøyte det med vanlig lakksprøyte på lyktene (som var demonterte).
Mattingen av lyktene brukte vi slike slipeduker som lakkverkstedene har. De ripet bare såvidt opp plastikken slik at lakken fikk heft. Før lakkeringen ble lyktene vasket med silikonfjerner. Med lakksprøyte så ble det så flott at du ikke kunne se at lyktene var lakkerte.
Ble resultatet feil, fjernet vi lakken med å smøre bremsevæske på lyktene og bruke den som lakkfjerner. Den skadet ikke glasset (nevneverdig) og så var det bare å lakkere på nytt.

 #201749  av FireFox
 
trenger man å pusse ned da?
Har bare vasket med sånn rense sak, og lakkert i tynne lag over.. det har blitt kjempe bra

 #201766  av BrennaRacing
 
Jeg pusset ikke ned...Vasket med spylervæske og lakkerte 3 eller 4 lag...
Eneste jeg angrer på at jeg ikke gjorde var å lakkere over med klarlakk...Blir endel penere da tror jeg.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ere+lykter