TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt meg "ny" bruksbil, 69`Crown

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #204246  av Andreazz

Har lenge sett etter en veteran som kan brukes daglig. Jeg trenger ingen bil til å kjøre med til jobb osv.. Så for å kjøre til butikken å besøke folk og handle store ting på IKEA fant jeg ut at denne bilen kan gjøre jobben perfekt, og det med en årsavgift på rundt 150kr og årlig forsikrings sum på ca. 500kr!

Bilen er en 69 Toyota Crown RS50 stasjonsvogn med en vill støtstangs firer på 2liter :lol: Den er EU-godkjent, ganske rustfri og er veldig stygg i lakken.. Men, men, dette er ivertfall en bil med sjel :D

Trenger noen smådeler som f.eks speedometer og brekk wire. Noen som vet hvor man kan får fatt på dette? Han jeg kjøpte bilen av hadde sjekket på Toyota, de sa at disse delene ikke lenger blir lagerført eller laget..?
Vedlegg
Toyota Crown 005.jpg
Toyota Crown 005.jpg (2.59 MiB) Vist 193 ganger
Toyota Crown 007.jpg
Toyota Crown 007.jpg (2.79 MiB) Vist 186 ganger
Toyota Crown 008.jpg
Toyota Crown 008.jpg (2.62 MiB) Vist 193 ganger
Toyota Crown 006.jpg
Toyota Crown 006.jpg (2.64 MiB) Vist 189 ganger

#204260  av Kilgallon

den så jo ganske strøken ut den da :wink:
hvor mye måtte du ut med for denne veteranen da?

#204262  av aneriks

crown er en konge bil!, grattis :D

#204266  av Andreazz

Kilgallon skrev:den så jo ganske strøken ut den da :wink:
hvor mye måtte du ut med for denne veteranen da?
8store.
Vil ikke akkurat si at den er strøken, men teknisk er den veldig bra!

#204283  av lasse

Gratulerer!

Snes du burde kjøpe deg et sett til med oz felger ja, så gromt ut :lol:

#204286  av rx300

Du kan bare glemme å få tak i annet enn olje- og luftfilter hos Toyota, Toyota er dessverre rett og slette ELENDIGE på deletilgang til gammelbiler (dvs stort sett biler eldre enn 15 år gamle).

Men meld deg inn i Crownklubben, så er det en del der som har mye deler liggende. Jeg skal etterhvert sette opp et forum lignende dette for Crownklubbens medlemmer, der vi skal prøve å få samlet informasjon, men kontaktinfo finner du ihvertfall på http://www.crownklubben.no (ikke stort annet..)

#204288  av Andreazz

rx300 skrev:Du kan bare glemme å få tak i annet enn olje- og luftfilter hos Toyota, Toyota er dessverre rett og slette ELENDIGE på deletilgang til gammelbiler (dvs stort sett biler eldre enn 15 år gamle).

Men meld deg inn i Crownklubben, så er det en del der som har mye deler liggende. Jeg skal etterhvert sette opp et forum lignende dette for Crownklubbens medlemmer, der vi skal prøve å få samlet informasjon, men kontaktinfo finner du ihvertfall på http://www.crownklubben.no (ikke stort annet..)
Okei. Må jo spandere på denne "skjønnheten" noen nye deler, for fin til å la den forfalle.. :)

#204289  av rx300

Andreazz skrev:
Okei. Må jo spandere på denne "skjønnheten" noen nye deler, for fin til å la den forfalle.. :)
Ja, den så slett ikke verst ut, og når den er relativt rustfri under også så :-) Vet ikke hvor du bor, men spander på den en oljebehandling også ettersom du har tenkt å bruke den til bruksbil. Ikke tectyl... Kan anbefale http://www.antirust.no dersom du bor i nærheten av en av de to der.

#204336  av rx300

bose skrev:http://www.vestfoldantirust.no/ sjekk hva som står på skvettlappen på det bildet der :D:D
Nettopp :-)

#204386  av erling

Frekke den der Andreas. Har du lagt merke til hvor V-formet motorrommet er i de der? :wink: :wink:

#204428  av Andreazz

erling skrev:Frekke den der Andreas. Har du lagt merke til hvor V-formet motorrommet er i de der? :wink: :wink:
Joda, god plass frami der! Fant en tilsalgs på Blocket.se som var godkjent med Chevy smallblock.

Skal/vil broren din selge felgene utenom Crownen sin?

#204436  av erling

Han solgte sin komplett for litt over en mnd siden eller noe sånn.. Men du kan jo se litt etter brukte felger, 5x112 og slingremuttre funker jo og. :wink: