TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen her med registert j-spec som kan hjelpe meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #204727  av azt

ser det er hvertfall to stk her inne som har registert j-spec supra. var nettopp på kontroll med min egen supra og tuv papiret mitt var litt mangelfult.

fyren fra biltilsynet lurte på om det var flere med samme bil som var registrert, men trengte reg nr for å kunne finne data på bilen.. noen som kan hjelpe meg med det?

#204748  av Tore

Bjørnalf (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/profile.php ... ile&u=1774) i Bodø har registrert sin, men jeg tror det har mye å si hvem som godkjenner, for ingen vet hva som kreves og hvor mye dokumentasjon man trenger...har forresen aldri hørt at BT har vært så "vennlige" at de kan se på tilvarende, godkjente biler. Har heller hørt at de ber deg skaffe tilsvarende papirer som vedkommende hadde, noe som for kan vise seg å være like umulig som som å pisse i motvind...

#206484  av azt

Tore skrev:Bjørnalf (http://www.ts-ogn.no/phpBB2/profile.php ... ile&u=1774) i Bodø har registrert sin, men jeg tror det har mye å si hvem som godkjenner, for ingen vet hva som kreves og hvor mye dokumentasjon man trenger...har forresen aldri hørt at BT har vært så "vennlige" at de kan se på tilvarende, godkjente biler. Har heller hørt at de ber deg skaffe tilsvarende papirer som vedkommende hadde, noe som for kan vise seg å være like umulig som som å pisse i motvind...
men kan ikke skjønne at dem kan nekte meg det.. for bilen har vært på kontroll, og ikke en dritt å si på tekniske kontrollen. bare var det at dem ville ikke godta det papiret jeg hadde for å fullføre registreringa. men hvis jeg har skiltnr på en identisk bil, så kan dem jo vel ikke nekte meg å registrere en helt lik, hvis dem har gjort det før..?

så fremdeles ingen her med j-spec tt som kan hjelpe meg?

#206532  av Stiansen

Tommis og WRC har skilt på sine.. Send dem en PM eller noe da? :wink:

#206545  av azt

takker stort stiansen for tipset. pm sendt.

#206552  av Stiansen

azt skrev:takker stort stiansen for tipset. pm sendt.
No problem, bare greit å hjelpe litt vettu :wink:

#206555  av tommis

Ja vi har JDM. Men det som er med min og WRC sin er at di har vert registert i England før di vart tatt inn til Norge. Det blir på en måte det samme som å ta inn en hvilken-som-helst annen bil i fra europa. Har ikke noen papirer jeg, har ikke tuv. Det eneste var at jeg lånte noen dokumenter fra WRC anngående vekt og effekt på JDM og det engelske vogkortet som følgte med bilen til godkjenningen.

#206557  av Ã¸f

har ikke regget vår enda.men har japansk vognkort på japansk ( :shock: ) og engelsk oversettelse.har også tuv papirer.så si fra hvis kopi av dette kan hjelpe deg :wink:

#206603  av Kilgallon

øf skrev:har ikke regget vår enda.men har japansk vognkort på japansk ( :shock: ) og engelsk oversettelse.har også tuv papirer.så si fra hvis kopi av dette kan hjelpe deg :wink:
Hjelper ikke emd kopi, BT MÅ ha orginalpapirer, ellers så bare sender de deg hjem igjen. Det skjedde med meg :(

#206781  av Tore

Jeg fikk i dag telefon fra BT, de har hatt et møte ang godkjenning av min JDM. Han kunne fortelle at jeg måtte skaffe tüv-papirer samt tüv's underlagsdokument (tüv's grunnlag for å gå god for det de verifiserer). Dette vil han sende til en egen kontrollgruppe som skal verifisere at dette er riktig....

...OG SÅ får vi se hva jeg mangler av dokumentasjon...jeg vurderer å tilfart med supraen og mose den inn i et kontor fullt av norske byråkrater :evil: Er så sinnsykt mye vanskligere å ta inn en sportsbil fra japan, enn å få godkjent en rustklump fra før krigen...blir bare sint, skjønner at folk må følge reglene, men reglene er helt på vidda...sorry OT, måtte bare få det ut!

#208419  av azt

samma har dem sagt til meg og tore. hadde tuv papirer fra tuv-hanse, men dem hadde ikke noe tro på disse papira, og at jeg måtte årne med underlagsdokumenter.

prata med sfoor, og de bilene som har klart å bli registrert av j-spec så langt har kommet seg unna før nye strengere kontroll har blitt satt igang. så sliter litt vi med j-spec nå. eneste han mente som var å gjøre var å dra til tuv å ta en kontroll og lage papirer :shock:

#208466  av Stiansen

azt skrev:samma har dem sagt til meg og tore. hadde tuv papirer fra tuv-hanse, men dem hadde ikke noe tro på disse papira, og at jeg måtte årne med underlagsdokumenter.

prata med sfoor, og de bilene som har klart å bli registrert av j-spec så langt har kommet seg unna før nye strengere kontroll har blitt satt igang. så sliter litt vi med j-spec nå. eneste han mente som var å gjøre var å dra til tuv å ta en kontroll og lage papirer :shock:
Begynner bare å bli sykt dette her.. Må si meg enig Tore, en gammel rustholk fra krigen ER lettere å få på skilter enn en Supra.. Skjønner ikke hva som er gærent med japsene, garantert mye sikrere enn de gamle amerikanerne :?

#208545  av Kilgallon

Supraene går vel for fort for de gamle krøpplingene på BT.

#208547  av 2fAst

fikk skilter på min J-spec etter jævla my pes, fikk tak i Tuv papirer gjennom en bekjent , tror dem er rimelig ålreite på hønefoss,var der jeg regga min :)

#208567  av azt

2fAst skrev:fikk skilter på min J-spec etter jævla my pes, fikk tak i Tuv papirer gjennom en bekjent , tror dem er rimelig ålreite på hønefoss,var der jeg regga min :)
hvor fikk du papira fra? mulig å få årna noen fler?? spiller ingen rolle hvilken biltilsynet du er på, papira blir sendt inn til SFOOR, dem som bestemmer om du får registrere eller ikke, og de er vist satt til å ta knekken på supra og skyline...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7