TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dummeste jeg har gjort noen gang?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #209607  av Turbotrille

Vel, for dem som ikke kjenner meg så godt kan jeg gi dere en liten presentasjon først.

Født 6/12-79 (snart bursdag) ;)
Noe over gjennomsnittet bilinterresert tenker jeg, var med å starte opp http://www.essokickers.com i 2002 og holder fortsatt koken.
I mars 96' var jeg utsatt for en trafikkulykke som medførte knekket rygg, og lam fra brystet og ned, men har da fortsatt armene i behold, beina er jo ikke livsviktig. ;)
Da dette skjedde gikk jeg mekaniske fag grunnkurs og var fast bestemt på å bli bilmekaniker, noe jeg fortsatt ville bli etter ulykken, men ble frarådet, men etter mye frem og tilbake i skole og jobbsammenheng, er jeg nå lærling som bilmekaniker og skal være ferdig med lærlingetiden til våren. :)

Så til saken, av alle dumme ting jeg har gjort, så har jeg vel egentlig kommet frem til at det må være den gangen jeg skulle modifisere en mopedpotte i sengen på gutterommet, noe som ikke var så lurt. ;)
Men idag tror jeg jeg har toppet dette...
Har en god stund nå irritert meg over at bilen min har vært grodritten da den ikke har vært vasket på minst en måned, så iløpet av dagen, med fint vær og tørr asfallt fant jeg ut at idag var dagen da bilen skulle bli vasket. :D
MEN, da klokken var blitt 1515, så begynte det faen meg å regne, og det var ikke bare litt heller. :(
Men med friskt pågangsmot fant jeg ut; Det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær, men det som også er, det var mørkt og det regnet, ikke helt optimalt å vaske bilen i slikt vær, men men, alt går an tenkte jeg, så da kjørte jeg hjem fra jobb, byttet klær og tok turen til vekstedet for å vaske bil.
Begynte med å sprøyte på avfetting på en skitten og våt bil, lot det virke og dro frem en lyskaster og høyttrykksspyler, da alt dette var gjort var det til å spyle av avfetting.
Etter å ha spylt, noe som medførte å slite rundt på høyttrykksspyler og arbeidslys var det tid for en røyk.
Deretter fylte jeg vann i en bøtte og vasket bilen..;D

Har tenkt siden at dette må være noe av det dummeste jeg noen gang har gjort, og er fortsatt litt klam etter 2 timer etter jeg var ferdig, og bilvasking i mørket i regnvær fra rullestol er vel egentlig ikke noe særlig å anbefale for noen. ::)

Kom gjerne med en historie hvor du forteller om det du føler er det dummeste du har gjort.. :)

Mvh Trille 8)

#209629  av arctic_celi

*sorry... off topic*

Hei Trille!!
8)

Du kjenner ikke meg :) men jeg vet hvem du er. (spooky!! :twisted:)

Har seg slik at Cathrine på Esso, som jeg tror du vet veldig godt hvem er :wink: :wink: :wink:
Er beste venninen med damen min (hun jobbet også på Esso en del før... LatinaKrølltopp :D)
Jeg skulle hilse så masse, også måtte du hilse Geir fra LatinaKrølltoppen min :D

Står Porsche'n i garasjen fremdeles eller er det bare et rykte? :)

Angående dumme ting... så har jeg gjort masse dumt i mitt liv...
så får se om jeg tar meg tid til å dele det med folket :)

#209639  av Turbotrille

arctic_celi skrev:*sorry... off topic*

Hei Trille!!
8)

Har seg slik at Cathrine på Esso, som jeg tror du vet veldig godt hvem er :wink: :wink: :wink:
Er beste venninen med damen min (hun jobbet også på Esso en del før... LatinaKrølltopp :D)
Jeg skulle hilse så masse, også måtte du hilse Geir fra LatinaKrølltoppen min :D

Hehe, er ikke store verden vi lever i nei.. :)
Så hun er blitt nordlending hun altså. :)

Porsche? Har en MKIII Supra om det er den du/hun tenker på, den har jeg enda ja. :)

#209641  av sleeper

Turbotrille skrev:
arctic_celi skrev:*sorry... off topic*

Hei Trille!!
8)

Hehe, er ikke store verden vi lever i nei.. :)

Porsche? Har en MKIII Supra om det er den du/hun tenker på, den har jeg enda ja. :)
var det du som kjørte på gardemoen i sommer? ( med toyparts?)

#209642  av arctic_celi

Turbotrille skrev: Hehe, er ikke store verden vi lever i nei.. :)

Nei, verden er ikke stor :D
Nordlending er hun ikke akkurat (Du vet jo hvordan bergensere er.... er KUN bergen som gjelder og alle andre byer er midlertidige løsninger)
Er ikke nordlending jeg heller da.... Men jobber fortiden her oppe ja.
Kommer fra Stjørdal/Trondheim :)

Husk å hilse så masse da :)

#209651  av elino

Hehe...kjente igjen noe i den historien der ja :lol:

På søndag stod jeg ca 30 min i vaske kø på selvvasken. Det duskregnet litt, men "shit", bilen var Så møkkete etter bare regn og drittvær siste uka, så en vask var på sin plass :D
Etter en grundig vask, kalde fingertupper, bløte sko og noen tiere fattigere satte jeg meg fornøyd i bilen hjem. I garasjen hjemme kunne jeg konstatere at bilen var like jæ**** møkkete som før jeg vasket :roll: . Da skal jeg innrømme at jeg stod og var litt oppgitt over meg selv...
Men som gubben sier "greit å bytte møkk" :lol:
Sist redigert av elino den 28 nov 2006 23:27, redigert 1 gang totalt.

#209653  av arctic_celi

elino skrev: Men som gubben sier "greit å bytte møkk" :lol:
HEHE :lol: :lol:

#209657  av Turbotrille

Hehe, nå kostet det jo ikke mange kronene for meg da, også regner det så mye her ikveld at det kommer nok ikke så mye drit på bilen ikveld, men det går fort å få skitten bil igjen ja. :)
Om det var ved Statoil der med togsporene du vasket også kjørte hjem hadde du ikke lange veien nei, kjedelig ja. :?

#209705  av elino

Kjent i Elverum? :shock: :)

Jeg vasket på Statoil ja :) Vi bor ikke på jobben til gubben hvis det er det du tenkte, det er svigers, vi bor ca en mil mot vålerbana.

Men i dag skinner sola så da skal jeg gjøre et nytt vaske forsøk :D

#209708  av grimfer

Det dummeste jeg har gjort?

Tja. Jeg har en lang liste, jeg.

For eksempel prøvde jeg å få ut en skrue som hadde ramlet ned i sigarettenneruttaket på en gammel bil. Jeg brukte en sammenrullet sølvpapirbit. Det ble veldig fine gnister, og interiørbelysningen og halve dashbordet kortslutta.

Men det dummeste jeg har gjort, må vel være å bruke over 80 k på et bryllup når ekteskapet varte i mindre enn 2 måneder etterpå. Den dårligste investeringen jeg har gjort.

#209709  av sleeper

grimfer skrev:Men det dummeste jeg har gjort, må vel være å bruke over 80 k på et bryllup når ekteskapet varte i mindre enn 2 måneder etterpå. Den dårligste investeringen jeg har gjort.

dæven, den svei tenker jeg! :? :? hvor lenge hadde dere hvert sammen når dere giftet dere da?

#209716  av Kilgallon

sleeper skrev:
grimfer skrev:Men det dummeste jeg har gjort, må vel være å bruke over 80 k på et bryllup når ekteskapet varte i mindre enn 2 måneder etterpå. Den dårligste investeringen jeg har gjort.

dæven, den svei tenker jeg! :? :? hvor lenge hadde dere hvert sammen når dere giftet dere da?
sånn kan det gå...triste saker...

#209728  av grimfer

sleeper skrev:

9 år. :shock:

Heh. Jaja. Greit med alt som er i fortid. En erfaring rikere og alt det preiket der. Men jeg skulle helst ha vært 80k rikere i stedet! :twisted:

#209729  av grimfer

Kilgallon skrev:
sleeper skrev:

sånn kan det gå...triste saker...
Ikke så trist nå lenger. Heldigvis veldig ferdig med den bisnissen.

#209790  av sw20

det dummeste jeg har gjort er å selle mr2en min...