TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkforsegling eller lakkering?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #206228  av wickeddark
 
Driver å vurderer å få lakkforseglet bilen min. Men ser jo at ved å bruke ditec feks, så vil jo det nesten være det samme som klarlakk, bare ikke like holdbart. Såvidt jeg har skjønt blir Ditec så hardt at det kan bli ett problem med flassing etter hvert. Da må den vel behandles ofte for å opprettholde resultatet.

Så om du tar 3800,- som er prisen jeg fikk for en behandling. Jeg fikk intrykk at dette holder seg ca ett år. Så på tre år er vi på 11400,- Er det ikke da bedre å få lagt klarlakk over bilen heller? Vet ikke hvor mye dette koster, men det kan ikke være så veldig mye dyrere en 11K.

 #206237  av CelicaTurbo
 
etterbehandlingen koster vesentlig mindre enn første behandling.. men spørs om det er verdt kostnaden selv om det da blir vesentlig billigere enn ditt regnestykke.. om klarlakk kan brukes som konservering på tilsvarende måte aner jeg ikke, men det spørs om ikke ny klarlakk krever at bilens nåværende lakk mattes ned, og da spørs det om ikke det må legges noen strøk farge også..
 #206262  av CelicaGT
 
wickeddark skrev:Driver å vurderer å få lakkforseglet bilen min. Men ser jo at ved å bruke ditec feks, så vil jo det nesten være det samme som klarlakk, bare ikke like holdbart. Såvidt jeg har skjønt blir Ditec så hardt at det kan bli ett problem med flassing etter hvert. Da må den vel behandles ofte for å opprettholde resultatet.

Så om du tar 3800,- som er prisen jeg fikk for en behandling. Jeg fikk intrykk at dette holder seg ca ett år. Så på tre år er vi på 11400,- Er det ikke da bedre å få lagt klarlakk over bilen heller? Vet ikke hvor mye dette koster, men det kan ikke være så veldig mye dyrere en 11K.

Rebehandlinga koster mellom 1000-1500. Bilen skal inn med maks 18 mnd mellomrom.
 #206438  av wickeddark
 
CelicaGT skrev:
wickeddark skrev:Driver å vurderer å få lakkforseglet bilen min. Men ser jo at ved å bruke ditec feks, så vil jo det nesten være det samme som klarlakk, bare ikke like holdbart. Såvidt jeg har skjønt blir Ditec så hardt at det kan bli ett problem med flassing etter hvert. Da må den vel behandles ofte for å opprettholde resultatet.

Så om du tar 3800,- som er prisen jeg fikk for en behandling. Jeg fikk intrykk at dette holder seg ca ett år. Så på tre år er vi på 11400,- Er det ikke da bedre å få lagt klarlakk over bilen heller? Vet ikke hvor mye dette koster, men det kan ikke være så veldig mye dyrere en 11K.

Rebehandlinga koster mellom 1000-1500. Bilen skal inn med maks 18 mnd mellomrom.

Hm, det var da ikke så galt. Jeg fikk høre 3500,- per gang. 1500,- i året er jo ikke galt for å få bilen skikkelig shiny. Slipper jo polering også :D
Men fristende med en permanent løsning da. Skal ta en ringerunde til billakkererne i byen her og høre priser.

 #206439  av Fred
 
klarlakk er vel ikke en permanent løsning da... blir matt den også, og må poleres...

 #206507  av gnmfr
 
Hvem tar egentlig å utfører ditec behandling av biler? Kunne tenkt meg å gjort det før bilen blir alt for stygg i lakken :lol:

 #206815  av Rollaole
 
Er et firma som holder til ved skedsmo videregående, inn den veien der oppe ved kjeller. Første behandling koster vel 3-4000kr? Også etterbehandling koster 1500-1800kr circka.. :)

 #206854  av CelicaGT
 
Den prisen som eg oppga er den prisen firmaet eg jobber i tar. Varierer sikkert litt.

 #206886  av lasserj
 
må du ha Ditec da, finnes jo andre typer lakkforsegling, tefcar, meguiars foreksempel. og hvorfor ikke bare polere/vokse bilen 3-4 ganger i åre selv, det er jo det billigste.

 #206978  av wickeddark
 
lasserj skrev:må du ha Ditec da, finnes jo andre typer lakkforsegling, tefcar, meguiars foreksempel. og hvorfor ikke bare polere/vokse bilen 3-4 ganger i åre selv, det er jo det billigste.
Nei trenger ikke ditec. Men det er det eneste merket jeg visste navnet på :D
Og forsåvidt det eneste merket bilpleiesenteret jeg snakket med hadde. Kunne godt polert, men er så slitsomt det :D

 #209649  av csstian
 
Den lakkforseglingen vi bruker bruker vi bare på nybiler.For den gjør ikke lakken nå blankere den bare holder lakk som er blank, blank lenger.
Så er lakken matt så må vi polere den opp først.Men det finnes sikkert flere typer. Men nå er jeg ikke nå særlig til bilpleier så gjør det kunn når jeg er nødd.Å på min egen bil :)