TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Check Engine Light

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #211665  av Dennis87

Check Engine lyset har kom på når jeg kjørte en tur med min celica t23 i dag, når jeg kjørte når motoren var kald hørte jeg en svak hylelyd fra motoren og når jeg kom hjem og parkerte bilen kom lyset på, noen som har peil på hva den kan være?

Hva er det som kan være feil når det lyset lyser?

Skal få sjekket det på toyota i morgen men vil bare vite om det er trygdt å kjøre bilen, merket ikke noe annet en den hylelyden da motoren var kald når jeg kjørte den og motoren gikk som normalt.

#211703  av csstian

Lyset kan komme på av mange førskjellige årsaker.Men det er ikke nå problem å kjøre til verkstedet med bilen.Tviler for at den hylelyden du hørte har noe med feilkoden på motoren å gjøre.Den kan komme fra dynamoreim eller noe sånt.Er ikke et ukjent fenomen at reimene bynner å hyle etter motorvask når di har stått på en stund

#211768  av Dennis87

Sjekket oljen på bilen nå og det var veldig lite olje så jeg fylte på og tok av minus polen for å fjerne feilkoder og lyset har ikke kommet på igjen etter en del kjøring.

men synes det er rart olje lampa ikke har lyst når det ikke var olje igjen på pinnen, står i instruksjonsboka at den røde lampa viser oljetrykk da :?

#211799  av CelicaTurbo

har du høyt oljeforbruk bør du kanskje ta en titt på denne:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3827

og, når oljetrykklampen lyser er det ofte for sent med tanke på å unngå skade på motoren, så du bør ikke basere deg på at det lyset advarer deg i tide akkurat ;) Har du oljenivålampe burde jo den ha lyst for lenge siden..

#211843  av Dennis87

Er klar over det, får ny motor nå rett etter nyttår av Toyota :)

#211846  av CelicaTurbo

Dennis87 skrev:Er klar over det, får ny motor nå rett etter nyttår av Toyota :)
det er bra :)

#211989  av Dennis87

CelicaTurbo skrev:
Dennis87 skrev:Er klar over det, får ny motor nå rett etter nyttår av Toyota :)
det er bra :)
Får også 120k km hovedservice gratis i samme slengen, det er service det!! :D

#212035  av ErikG

Om du får feilmeldingen flere ganger, annbefaler jeg deg å ta en tur på et merkeverksted for å få lest av feilkodene.

#212086  av Dennis87

Var på toyota i dag og dem sa det lyste på check engine når det var lite olje, den røde lampa var når det var dårlig oljetrykk og da var det egentlig for sent sa dem når den røde oljelampa lyser.

Har ikke lyst noe mer heller :)

#212195  av csstian

Når det er lite olje på motoren skal ei orange oljekanne tennes.Ikke check engine lyset.Stemmer at når det røde lyset tennes så er det ofte for sent.

#212258  av Dennis87

Er ikke noe oljekanne lys som er en orange på bilen min som jeg kan se, og dem sa på toyota drammen at check engine lyser når det var lite olje på en celica t23.

#212271  av csstian

Oki Er ikke di bilene det går mest av hær.Trudde alle hadde det orange lyset. Men da har nok Toyota Drammen rett :)