TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kun kald luft i bilen !!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #169605  av CelicaDream

Hei igjen !! Hva kan ha gått galt med varmeapparatet til Celica´en min...Har kun kald luft uansett om jeg vrir om til varm luft...!!

En av de tidligere eierene har demontert AC min...Kan dette ha noen innvirkning på dette ?

Hilsen CelicaDream

#169611  av Andy_Celica

varmeregisteret er kanskje gått.

#169633  av sleeper

lite kjøleveske, tett varmeregister, ødlagt ventil inn til varmeaparatet eller gåen topp pakning...

#169666  av ventreC

jeg sliter med så og si det samme... hos meg funker det halvveis... det funker på sidene, men i midtpanelet (der hvor det er 2 "vifter") kommer det bare kaldluft.. hva kan være problemet her?

#169699  av Ronny

Prøv å bytte termostaten din. Koster ikke mye.

#169719  av Kaizern

Var tomt for kjøleveske når det symptomet dukket opp, synd det var for seint når jeg oppdaget det.... Toppakningen ble fried :?

#169721  av evneveik

ventreC skrev:jeg sliter med så og si det samme... hos meg funker det halvveis... det funker på sidene, men i midtpanelet (der hvor det er 2 "vifter") kommer det bare kaldluft.. hva kan være problemet her?
Hos meg er det kun varme i de i midten når man trykker på knappen helt til venstre der hvor man velger hvor luften skal være "sterkest"

#169728  av 2fastgt4

midtre er ment som friskluftventil helt til du velger å styre varmluft mot ansiktet ved å trykke på velgeren for luft mot ansikt :)
akkurat som evneveik sier :D

#169752  av CelicaDream

Da skal jeg begyne å feilsøke litt !! Begynner med termostaten !!

Takk igjen for gode svar !!

Hilsen CelicaDream

#204966  av wickeddark

Er vel en gammel post, men hadde samme problemet. Løsningen var at det sitter en "kran" på inntaket til varmeapp, registeret. Den går ikke tilbake på min bil etter at du har hatt den helt over på kald. Flyttet den manuelt da ble det varmt med en gang.

#205769  av a man in the nude

Hadde lignende symptom på min CS. Fikk litt varmluft under bykjøring/tomgang. Men på langkjøring fikk jeg bare kaldluft. Termostaten min måtte byttes. Dette var tydelig fordi motortemperaturen sank ( helt i bunn av skalaen ) på langkjøring, p.g.a lavt turtall + høy fart . Hvis motortemp, holder seg konstant litt under halvt på skalaen din, er det nok IKKE termostaten.

#211319  av doffen84

HEHEHE ;) Veit dokk ka!?!?!?? Vest du ser under hanskerommet så har garrantert vaiern hoppet av for spjeldet på varm og kald luft.. ER STANDARD!! :wink:

#212755  av CelicaDream

doffen84 skrev:HEHEHE ;) Veit dokk ka!?!?!?? Vest du ser under hanskerommet så har garrantert vaiern hoppet av for spjeldet på varm og kald luft.. ER STANDARD!! :wink:
Det var det som var problemet !! Vaieren hadde hoppet av !!!
Samtidig som termostaten var defekt !!!