TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • har nÃ¥ lakert steinsprut skade. spørsmÃ¥l om rust. Kommentar?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc

 #215545  av GhostRider88
 
kimae skrev:Hvorfor ikke polere hele bilen nå?
Tar jo bare en times tid...
Polerer min annenhver måned :)
grunnen til at jeg ikke polerer nå er fordi jeg ikke har en stor nok garasje til å polere inne i og at det er kaldt og rått og stå ute, så venter heller til våren ;). Kjører ikke nå uansett

 #215605  av GhostRider88
 
jeg er, som sikkert mange andre, redd for å få rust og jeg er nøye med å holde bilen ren og jeg kjører ikke om vinteren. Det jeg lurer på er om den lakk jobben som jeg nå har gjort er bra nok til å unngå å få rust. Seff så skal jeg være nøye med å vaske osv og jeg kjører som sagt ikke om vinteren.

Nå skal det jo ikke bli rust om du ikke kjører i salt og bilen holdes ren og tørr, men man vet aldri... Noen som vet?

 #215702  av GhostRider88
 
ingen som vet?

 #215706  av James
 
GhostRider88 skrev:ingen som vet?
Så lenge man vasker bilen regelmessig og ikke kjører den på veier som er blitt saltet så skal det gå fint! Vasker selv gobilen min veldig ofte. Om ikke hver dag så er det ikke langt unna :wink: Spyler isåfall bilen ned etter hver gang jeg har vert ute å kjørt før den settes i garasjen! Visst ikke er sjansen for å få rust større og det blir også lettare å vaske bilen neste gang! Vet ikke så mye om hvordan det er på mr2 mk2 ,men på mk1 er isåfall rust bilens værste fiende.

 #215722  av GhostRider88
 
James skrev:
GhostRider88 skrev:ingen som vet?
Så lenge man vasker bilen regelmessig og ikke kjører den på veier som er blitt saltet så skal det gå fint! Vasker selv gobilen min veldig ofte. Om ikke hver dag så er det ikke langt unna :wink: Spyler isåfall bilen ned etter hver gang jeg har vert ute å kjørt før den settes i garasjen! Visst ikke er sjansen for å få rust større og det blir også lettare å vaske bilen neste gang! Vet ikke så mye om hvordan det er på mr2 mk2 ,men på mk1 er isåfall rust bilens værste fiende.
det er i den troen jeg har gått også :) Har ikke noe problem med rust på min mr2 mk2 (finnes ikke) og jeg er av den oppfatningen at det er et lite problem på mk2.... er ikke mange mk2'er som jeg har sett som er rusta, ihvertfall ikke mye ;)