TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#193042  av Amund

Er god plass til ein oljekjøler på størrelse med ein biltemakatalog i luftinntaket på høgre side :wink: så kjøper du oljefilterforflytter i samme slengen!
har stor respekt for dette prosjektet, en mere ombygd mk1 skal en lete lenge etter!!

#193237  av Arne rebel

Amund & Morten: Hvorfor gå stien som andre har gått før :wink: ...noe må en fylle mørke vinter kvelder med, gidder ikke å sitte inne å se på Hotel ceasar :) Har faktisk troen på denne ideèn, ved å flytte eksosen løser en jo problemet med at eksosen varmer opp oljen i bunnpannen også(vet en kan bruke eksosbandasje)...har også plass til en fuelcell på 30liter i bagasjerommet fremme, og plass til å montere pumpe og filter er det også. Lengden frem kan kompanseres med større rør og kraftigere pumpe. Kanskje jeg får 55\45 vektfordeling etter utført oppgave. Håper ikke jeg vil merke merkverdig at tanken tømmer seg under kjøring... Utførelsen er ikke det største problemet her fordi vinteren er lang i Norge, men kunskapen :P ....regner med å plukke ut motoren og annet som ligger i veien til helgen....så det er bare å følge med visst dere vil 8)

#193323  av GT4 CS

Hehe, husk og bygge sånn flamecit og da :lol:

Hvordan blir det med røra der de skal gå ut? Vil vel ligge farlig nær bakken, eller har du noen "dramme" ideer til det og :?:
Hadde sikkert vært mye enklere og bygget en oljekjøler, og satt inn en olje temp måler så du kan følge med litt. Men om du ikke skal gjøre som alle andre er det jo bedere og gå sine egne veier :lol:

#194399  av Christian

Synes ideen er god jeg, ikke minst vil det bli seende helt rått ut :twisted:

(Men vil fortsatt poengtere at hjulet allerede er oppfunnet, som vi har snakka om på telefonen. :wink: )

#195291  av Arne rebel

Christian: Du er ikke mye snill med meg... :lol:
Jeg nå gjort det jeg er nestbest til, og det er å demontere deler på bilen...(det jeg er best til er å ødelegge)
Har nå bestemt meg for å realisere ideèn om å trekke eksosen frem, selv om det finnes mange argumenter imot. :wink: Blir nok litt jobb som gir liten nytte, men noe må man jo finne på...Bak fremhjulene er det en forhøyning som jeg kan legge eksosen ut på siden i, noe som gjør at røret ikke vil ligge så langt ned. Har ikke bestemt meg om jeg skal flytte vannrørene og legge bremser etc som går der, helt i toppen av tunellen.
Vedlegg
En del deler ble tilovers...
En del deler ble tilovers...
P9030029.JPG (492.02 kiB) Vist 321 ganger
Forhøyningen bak fremhjulene som går til tunellen.
Forhøyningen bak fremhjulene som går til tunellen.
P9030025.JPG (300.42 kiB) Vist 316 ganger
Fra motorrom og frem...noe plass er det...
Fra motorrom og frem...noe plass er det...
P9030022.JPG (256.92 kiB) Vist 310 ganger

#201018  av Arne rebel

Var ute i garagen i kveld og fikk et innfall om å lage nye sideskjørt. Jeg kappet skjørtet i fire deler slik at jeg kunne bruke den orginale stilen men forsterke linjene litt...så skjørtet ble dratt 4cm lengre ut i fra bilen og 5cm lengre mot bakken. Tapet delene sammen for å se om det ville se ok ut...
Vedlegg
PA040128.JPG
PA040128.JPG (139.2 kiB) Vist 335 ganger

#201023  av Amund

he he, stein galen du arne :twisted:
ser ut som om det kan bli bra dette også!

oh, btw. likte garasjen din Arne! :D

#201058  av Kjelliken

:D digger bilen din jeg arne er den klar til neste gang vi skal ut og leke... :D

#201062  av CelicaTurbo

dette prosjektet er virkelig helt vanvittig :D

#203637  av Arne rebel

Litt lite internett om dagen, må jo jobbe litt ekstra for å legge av penger til ny motor....men tenkte jeg skulle følge et råd som jeg fikk på Dagali treffet, og det var å smøre "sjefen i huset", så hun fikk viljen sin om at vi trengte ny salong....så nå er det bare å fylle opp sparegrisen igjen :wink:
Nå som motor kjøpet blir utsatt til etter nyåret fikk jeg inspirasjon ifra Sethro sin mk1 som har fått montert skjermbreddere...så tiden får vise hva jeg klarer å få til.
Amund: Vil nå påstå at folkene ifra Bergen er et par hakk "galnere" 8)
Kjelliken: Jeg er klar for å leke i sandkassene rundt våler og rudskogen til neste år jeg 8)
CelicaTurbo: Prosjektet har vel aldri vært planlagt i noe større grad, men jeg trives med å pusle i garagen, og er en amatør med større tanker enn evner så kan en se resultatet på min bil :D

#217584  av Tommy R

Har kjerringa di tatt helt over nå? :wink:
Ingen framgang her ser jeg.. blir du borte fra neste sesong?
Nok mange som savner dine ideer og løsninger vist du uteblir. Kanskje vi må støtte oppunder her? :?

#217587  av Tommy R

(ryddet i delehaugen til Arne her om dagen og stablet det opp i pallekasser. Ble 3 paller totalt så her mangler det ikke råmateriale :D )

#217633  av kennethx

Lenge siden vi har hørt noe fra arne gutt....hva skjer?

#217680  av Magne

Stille fra denne fronten nå ja! Hvor blir det av Rebellen?

#217733  av Neemi

Til og med jeg savner deg Arne ;)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 32