TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • revision 4-5-6 som venstre styrt og ka land har

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #220972  av hugomidt
 
har leita rundt på nette og slitter med å finne mr2 nyere en 94 mod,
og med venstre styring

har vel sett en 94 mod for ca 1 år sia

er dei virkelig så skjeldne fugler??
 #220993  av GhostRider88
 
hugomidt skrev:har leita rundt på nette og slitter med å finne mr2 nyere en 94 mod,
og med venstre styring

har vel sett en 94 mod for ca 1 år sia

er dei virkelig så skjeldne fugler??
i Norge er det ganske sjeldent med mr2 som er nye enn 93. skal du ha nyere enn dette så må man nesten importere selv, men da må du importere fra USA siden det er venstre styrte biler der. i Japan og England så er de høyrestyrt.

Men er du heldig så kan du finne en ;)

 #221060  av inzane2012
 
sveits burde vel kanskje vere en bra plass å lete etter de bilene...han som hadde bilen min før meg nevne noe om at sveits var en ganske bra plass å importere biler fra:)

 #221116  av japse-gnmfr
 
inzane2012 skrev:sveits burde vel kanskje vere en bra plass å lete etter de bilene...han som hadde bilen min før meg nevne noe om at sveits var en ganske bra plass å importere biler fra:)
der er min fra;)

 #221120  av GhostRider88
 
min mr2 er også fra sveist, og det er et veldig bra sted å importere ifra med tanke på å få en rustfri bil ;) Min er 100% rustfri.
 #221181  av hugomidt
 
ka seriøse nettsider kan en finne dei bilane (nyere en 93) på
utenom den der ebay?

 #221184  av mr2cato
 
med mindre import fra tyskland er helt uaktuelt kan du svippe innom http://www.mobile.de en tur ;)

rev

 #221269  av hugomidt
 
ser at folk her har "rota" meir på nettet etter bil en meg
men kor var den import kalkisen, amerikanske ...???

 #221304  av inzane2012
 
vet ikke hlet om disse tallene jeg har plottet in er helt korrekt, men vist de stemmer sånn noelunde blir det gaaanske dyrt å importere en 98 3.gen turbo til norge...

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 41 747,50
Avgift for motoreffekt: 194 253,40
Avgift for slagvolum: 51 383,40
Engangsavgift: 287 384,30
Bruksfradrag (59%): -169 556,74
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 119 128,00
MVA: 37 500,00
Engangsavgift + MVA: 156 628,00

 #221624  av mr2cato
 
har han nevt turbo da?

 #221638  av inzane2012
 
mr2cato skrev:har han nevt turbo da?
var ikke det som var poenget mitt heller, det var ett eksempel, luring