TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nye dekk og felger til min Celica 2000

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #210081  av silverfox
 
Kanskje litt tidlig for å spørre, men som sagt kjøpe nye dekk og felger til sommeren.

Hvor store felger og dekkdimensjoner synes dere jeg skal velge?
Har ikke tenkt å senke bilen.

Takker for forslag.

 #210082  av celicat23
 
Hvis du ikke har tenkt å senke bilen, ville jeg ikke gått over 17". 18 og 19" på en usenket celica ser rett og slett for jævelig ut. Store felger med stort mellomrom mellom dekk og skjermkant = :? :oops: :twisted: :( :roll:

Ut i fra egen smak og erfaring ville jeg si at hvis du vil ha 18", så må du senke 40mm. Skal du ha 19" burde du senke 50-60mm.
 #210085  av arctic_celi
 
silverfox skrev:Kanskje litt tidlig for å spørre, men som sagt kjøpe nye dekk og felger til sommeren.

Hvor store felger og dekkdimensjoner synes dere jeg skal velge?
Har ikke tenkt å senke bilen.

Takker for forslag.
Kjøpt disse 18" her hvis du får en god deal:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=#209980

Hvis du ikke liker de så kan du kjøpe disse 18" av meg:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... hlight=smc

Så kan jeg kjøpe de fra lofotværingen ;)

Celicat har litt rett i at 18" og spesielt 19" ser litt uvanlig ut hvis man ikke senker bilen.
Men for min del som bor i Bodø så er vinterforholdene sånn at senking utgår rett og slett.
Synes det gjorde bilen mye penere med nye felger kontra de orginale uansett :)

Min mening er:
17" Er bruksfelger
18" Bruksfelger men litt show
19" Showfelger med begrenset bruksnivå.

Jeg anbefaler 18"x9 med 225/40R18 dekk :)

 #210468  av silverfox
 
Da blir det vel 17" på 225/45/R17 som er best da?

 #210474  av celicat23
 
silverfox skrev:Da blir det vel 17" på 225/45/R17 som er best da?
8,5x17" et35 med de dekkene burde gå rett på. Mener det var et35 på de 8,5x19" felgene jeg hadde, og det var ikke noe problem..

Hvis du vil holde deg litt nærmere standard dimensjonen, så går det jo ann å kjøpe noen felger som er laget for å se ekstra brede ut (mye kant) som f.eks

http://www.tsw.com/details.php?wheel_id ... elica_2001

Der har du forresten en lang liste over forslag til dekk kombinasjoner.

Så kjøper du samtidig noen 30mm senkefjærer. Kom igjen nå, vet du vil! :D

 #221072  av silverfox
 
hvilken dekkdimensjon burde jeg velge for 17".
225 eller 215???

 #221076  av tunamgu
 
225 ser bredere og finere enn 215.Jeg hadde også samme dilemma og synes 215 er litt spinkel.

 #221220  av silverfox
 
225/35/R17 er vel mye kulere enn 225/45/R17, eller er det lite forskjell å se?

 #221222  av celicat23
 
silverfox skrev:225/35/R17 er vel mye kulere enn 225/45/R17, eller er det lite forskjell å se?
For det første så må du nesten skrive hvor bred felg du har tenkt til å bruke, eller så er det ingen som kan svare på noe som helst når det gjelder bredden på dekket (selv om jeg ser noen prøver...)

For det andre så vil 17" felg med 35 profil dekk se *helt* jævlig ut da rulleomkretsen blir alt for liten, og det vil se ut som du har satt på alt for små dekk/felger på bilen din. Fra dekket og til hjulbuen så vil det bli 5,2 meter - og det er ikke så pent :wink:

 #221224  av arctic_celi
 
celicat23 skrev: For det andre så vil 17" felg med 35 profil dekk se *helt* jævlig ut da rulleomkretsen blir alt for liten, og det vil se ut som du har satt på alt for små dekk/felger på bilen din. Fra dekket og til hjulbuen så vil det bli 5,2 meter - og det er ikke så pent :wink:
Enig med celicat her gitt.

Dessuten hva er poenget med 17" felg når du vil ha lavprofil??? :roll:
Det er jo sånn: EEeeee... jeg hakke gryn til 19" felger så derfor kjøper jeg 17" også putter jeg på sammeprofil gummi.... det blir sikkert bra :-)

Ja, ta for guds skyld 45profil! (hvis du skal ha 17")
Så får du comfort og slipper å være dødsredd for felgen din :)
Har sett et latterlig eksempel med liten felg og lav profil *grøss*
det er vel noe av det værste man kan oppdrive.

 #221231  av silverfox
 
Flotters. Takk for tipset.