TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva gjør jeg med disse nÃ¥r jeg gÃ¥r til singel?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #223804  av sx-4-ever

Legger ved et par bilder. Trenger jeg bruke desse, eller bare fjerne. Bytte med an vanlig lamda sonde på toppen av downpipen rett bak turbon ?

Kan jeg beholde de originale om jeg lager flenser i downpipen og nede på røret som kommer etter ?

Bilder :
Vedlegg
t5info.JPG
t5info.JPG (137.95 kiB) Vist 1406 ganger
exhaust_systeminfo.JPG
exhaust_systeminfo.JPG (84.62 kiB) Vist 1406 ganger

#223808  av TOYPARTS

de må du bruke dersom du ikke har stand alone sprut. original ecu styrer mot de.

#223814  av sx-4-ever

Har greddy e-manage ultimat. Så da må jeg bare få laga 2 flenser og sveist på :) Har det no hensikt og plasere denne rett etter turbo ? Eller kan jeg ta litt lengre ned på røret ?

#223816  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:Har greddy e-manage ultimat. Så da må jeg bare få laga 2 flenser og sveist på :) Har det no hensikt og plasere denne rett etter turbo ? Eller kan jeg ta litt lengre ned på røret ?
bør stå der den er

#223818  av sx-4-ever

jo, den på røret etter downpipen blir stående samme plass. men nå har jeg ført wastegaten inn på downpipen som du sikkert har sett på et bilde tidligere, så er det om jeg skal plasere den før wg røret eller etter ?

#223820  av TOYPARTS

sx-4-ever skrev:jo, den på røret etter downpipen blir stående samme plass. men nå har jeg ført wastegaten inn på downpipen som du sikkert har sett på et bilde tidligere, så er det om jeg skal plasere den før wg røret eller etter ?
helst før

#223821  av sx-4-ever

Den er grei :) Takker for raskt svar.

#223988  av demon

hvis man har et standalone system som feks AEM sitt trenger man den da?

#223991  av TOYPARTS

demon skrev:hvis man har et standalone system som feks AEM sitt trenger man den da?
niks

#228421  av w00t

Spørsmål: Er det mulig å justere når eksosen skal begynne å bli dirigert til "neste" turbo? tenker da på å kjøre sekvensielt twin turbo system bare med andre turboer som kanskje kunne trengt litt justering der

#228432  av demon

TOYPARTS skrev:
demon skrev:hvis man har et standalone system som feks AEM sitt trenger man den da?
niks
så "data sprut" bruker i small band lamda på samme måte som org ecu gjør?

den lamda'en som sitter bak ved cat'en hadde aldri jeg da jeg hadde 3" hele veien.

#228438  av TOYPARTS

demon skrev:
TOYPARTS skrev:
niks
så "data sprut" bruker i small band lamda på samme måte som org ecu gjør?

den lamda'en som sitter bak ved cat'en hadde aldri jeg da jeg hadde 3" hele veien.
den som sitter der er lambda 2 og kan fjærnes, datasprut styrer ikke mot lambda, men kan til fordel kobles opp mot bredbånd