TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#223792  av Mr2 Mk2

Oida, litt overkill den vingen der uten breddingen. Men creds for å gjøre noe "annerledes" :)

#223793  av FireWalk

Vingen ser mye høyere ut enn den egentlig er pga at den bare står oppå bagasjelokket på toppen av boltene som stikker ned. Det er ikke borret hull til den enda :) så den er faktisk 4 cm høyere på bildet enn den skal være, samt den vil da gå en del lenger ned bak i illeg pga kummingen på lokket. Så da blir den ikke så dominerende. :)

Syntes uansett det ble tøft jeg da. Men hver sin smak :)

Som du sier, dette er jo noe ikke så mange andre har. Og jeg har bestemt meg nå for å gå i en veldig annen retning enn alle andre. Vil ikke lenger ha noesom ALLE andre har, men noe som bare jeg har. Derfor blir det også ny farge på bilen nå innen 1-2 måneder. Samt noen små forandringer på fronten. :)
Vedlegg
Jeg oppdaget at en røykpakke har akkurat samme dimensjonene som HKS EVC displayet, så denne ble brukt for å perfeksjonere glassfiber dekselet som erstatter askebegeret. :)
Jeg oppdaget at en røykpakke har akkurat samme dimensjonene som HKS EVC displayet, så denne ble brukt for å perfeksjonere glassfiber dekselet som erstatter askebegeret. :)
Bilde371.jpg (185.11 kiB) Vist 314 ganger
Borret hull til å ha dysa i, og gjenget opp.
Borret hull til å ha dysa i, og gjenget opp.
Bilde333.jpg (114.22 kiB) Vist 315 ganger
Fordeler vannet på to dyser for å få mer vann på høye ladetrykk.
Fordeler vannet på to dyser for å få mer vann på høye ladetrykk.
Bilde332.jpg (262.94 kiB) Vist 314 ganger
SKitten bil. Men eksos anlegget og stylingen gjorde seg. Måtte bare ha med dette da jeg syntes det var litt tøft: )
SKitten bil. Men eksos anlegget og stylingen gjorde seg. Måtte bare ha med dette da jeg syntes det var litt tøft: )
Bilde425.jpg (204.58 kiB) Vist 316 ganger

#223796  av James

utrolig fet bil du har der FireWalk!! Strøkent motorrom da :shock: syns vingen ble bra jeg...! litt spent på hvordan den ser ut bakfra. Var no stilig fra siden isåfall :)

#223801  av FireWalk

James skrev:utrolig fet bil du har der FireWalk!! Strøkent motorrom da :shock: syns vingen ble bra jeg...! litt spent på hvordan den ser ut bakfra. Var no stilig fra siden isåfall :)
Tusen takk! :) kjekt å høre.

Syntes det ser litt kaotisk ut i motor rommet akkurat nå, men det er fordi ledninger osv ikke er lagt opp ordentlig enda. Er ikke noe vits det så lenge jeg driver og kobler om og styrer på. Men når alt er 100% kommer jeg til å bruke en dag på å legge alt opp slik at det blir fint.

Har alltid vært av den oppfatning at jeg skulle ha bilen så clean som mulig. Likte det "ferrari" utseendet på bilen og ville gjerne ha alt så orginalt som mulig. Men ettersom det har kommet temmelig mange MR2er i byen nå, hvorav kanskje 5-6 ligner veldig på min og med samme farge osv har jeg funnet ut at jeg må gå litt andre veier. Er rett og slett lei av å ha en såpass "spesiell" bil, også likevel oppleve å bli oppringt på alle døgnets tider: er du ute og kjører? så deg akkurat! også sitter jeg hjemme i godstolen..... det er ikke noe gøy :)

Så nå blir det litt mer fast and the furious design på gang. Har bestilt undercar diode kit med 18 million forskjellige farvevalg og fjernkontroll, samt Strober til fronten og kalde katoderør til motor rom, bagasjerom og i kupeen for at det hele skal se gjennomført ut på biltreff osv.

Tror vingen blir veldig bra når den blir satt på riktig (så blir den litt lavere) samt den vil ikke bli så markrt når den blir lakketi bilens farge.

Vurderer dog å la det være svart oppå selve vingen, og lakkere sidene i bilens farge. Men klarer ikke helt bestemme meg.

Lurer på å lakke bilen i en tøff gulfarge. Gjerne med litt orange/gull skjær i, slik som på bildet under. Candy Yellow med en chrome coating først kanskje? Også Med svarte detaljer. F.eks la rillene på motor luka være svart, også muligens A stolper og speil?

Noe ala dette, bare ikke fult så "sennepsgul"?:
Vedlegg
Giallo Gallardo.jpg
Giallo Gallardo.jpg (76.82 kiB) Vist 316 ganger
CRW_4055_JFR.jpg
CRW_4055_JFR.jpg (14.59 kiB) Vist 1172 ganger

#223825  av mr2cato

uvanlig mixing av tøffe deler, det skal du ha ;)
Blir hvertfall en av de fåreløpig få mr2'ene med bling bling faktor.
følger spent med på videre updates!

#223847  av Mr2Even

Jeg synes ikke du skal lakke bilen din gul. Fetere og grommere sånn du har den nå. Bedre å ha den litt mer diskre og tøff enn skrikende og glamor-aktig etter min mening da :wink:

#223897  av FireWalk

Syntes bilen er kul i rød ja. veldig Stilfult rettere sagt. Og hadde jeg vært den eneste med rød sportsbil her omkring så hadde den forblitt rød. Men saken er at ca 90% av alle sportsbilene her er RØD. Det finnes et 20 talls Celicaer, 200sx, MR2er og diverse som alle er RØD.

Når jeg kjøpte den bilen var litt av grunnen at jeg ville ha en litt spesiell bil som ikke alle andre hadde. For 3 år siden var det ikke mange som hadde MR2 her. Men det har jo eksplodert, og nå har "alle" det..

Jeg vil fremdeles ha noe som er MITT, som ikke alle andre har.. noe som har et særpreg og som er litt spesielt og skiller seg ut fra den store mengden.

Som sagt, er så lei av å hele tiden bli oppringt og konfrontert med at jeg er ute og grisekjører eller ute og råner mens jeg faktisk ikke har vært ute og kjørt den aktuelle dagen i det hele tatt, bare fordi det er så mange biler som ved første øyenkast ligner på min.

Grunnen til at jeg vil skifte farge er altså ikke at jeg syntes den er stygg i rød, tvert imot! Men jeg vil ha noe som skiller seg litt ut fra den store mengden. Noe som ikke alle andre har.

SÃ¥ what to do?

De fargene jeg syntes er kule er blant andre:

Svart
Sølv
Rødt
Blå

Men tingen er at dette er farger som alle har!... Om dere tar dere en kjøretur og teller hvor mange svarte biler dere møter, røde, sølvfargede osv så kommer dere til å bli forbauset. dette er populære farger som ALLE har... uansett hvilken bil det måtte være.

Tar du litt mer uvanlige farger som f.eks gult, så er det svært få av dem.

Men det finnes mange stygge gulfarger... så det blir vanskelig å finne en som er KUL og som kler bilen.. og uten samtidig være for skrikete. Noe jeg tror man kan unngå med svarte detaljer og et "cleant" utseende ellers.

Om noen har noen gode forslag så er jeg åpen for det :-)

F.eks er jo denne kul i gul, selv om det er "feil" gulfarge (litt for aprikosgul).. Den har forøvrig også TRD vingen:
Vedlegg
366410_18_full.jpg
366410_18_full.jpg (62.5 kiB) Vist 1094 ganger

#225211  av FireWalk

da kom omsider dette "lednings-rot" spøkelset tilbake og bet meg... Det har i lengre tid sett ut som en dass i bagasjerommet mitt. Med det mener jeg at det er ledninger over alt, og selv ikke jeg har helt oversikten over hva som er hva. Drev og koblet om noen jordinger for å få hornet og nødblinken til å fungere igjen da jeg må ha kommet borti noen løse ledninger. Iallefall så var det ikke gnist på motoren når jeg skulle starte den etterpå. Etter en time med feilsøking ga jeg meg på det. Jeg fant ikke kobling skjemaet og for å være helt ærlig så var det så uoversiktlig der at det var bare å gi opp.

Bestilte et nytt ledningsnett fra DIYautotune istedet. Der alle ledninger er merket på selve ledningen hva som er hva, samt at kabler for tenning signal osv er skjermet. Da blir det straks mye enklere og ryddigere..
Vedlegg
MSHarness.jpg
MSHarness.jpg (36.52 kiB) Vist 1013 ganger

#225227  av Mr2Even

Jeg liker hvitt også jeg da. Jeg så en hvit mr2 med kaminarikitt i sommer og den var veldig fin. Men som sagt, jeg ville ikke ha lakka bilen. men men
Gult er ikke kult etter min mening.

#225230  av celica_st185

Syntes vingen så veldi bra ut :) Du har ikke vurdert svart med matt klarlakk? Vet ikke om det hadde passet mr2, men syntes hvertfall det er meget tøft på biler som ikke trenger blingbling for å stikke seg ut :) Men kan jo legge ut ett godt bilde av bilen i en tråd, å få noen til å photoshoppe forskjellige farger :roll:

#225240  av FireWalk

celica_st185 skrev:Syntes vingen så veldi bra ut :) Du har ikke vurdert svart med matt klarlakk? Vet ikke om det hadde passet mr2, men syntes hvertfall det er meget tøft på biler som ikke trenger blingbling for å stikke seg ut :) Men kan jo legge ut ett godt bilde av bilen i en tråd, å få noen til å photoshoppe forskjellige farger :roll:
Det var faktisk ingen dum ide.. :D

#225241  av Larsen

celica_st185 skrev:Syntes vingen så veldi bra ut :) Du har ikke vurdert svart med matt klarlakk? Vet ikke om det hadde passet mr2, men syntes hvertfall det er meget tøft på biler som ikke trenger blingbling for å stikke seg ut :) Men kan jo legge ut ett godt bilde av bilen i en tråd, å få noen til å photoshoppe forskjellige farger :roll:
Så et bilde av en svart matt mr2 for en liten stund siden. Bare å søke litt så er det helt sikkert mulig å finne

#225282  av japse-gnmfr

Synes du skal beholde fargen som du allerede har, er vel ingen mr2er som ser ut som din eller??
Grattis me en nydelig mr2:D

#225289  av 323F GTX

Skyline har blitt levert med endel spreke farger, og mange som ville sett fet ut på en mr2 :D ;)
Mine favoritter er:

Sparkling silver:
Fargekode: WV2 - Sparkling Silver
Bilde

Midnight Purple III (tidenes grommeste originalfarge?)
Fargekode: LX0 - Midnight Purple III
Bilde

Og her er resten av listen :P

BNR32
KH2 - Gun Grey Metallic
KG1 - Jet Silver Metallic
TH1 - Dark Blue Pearl
AH3 - Read Pearl Metallic
732 - Black Pearl Metallic
326 - Cristal White
KL0 - Spark Silver Metallic
BL0 - Greyish Blue Pearl (special order)

BCNR33
AN0 - Super Clear Red
BN6 - Deep Marine Blue
KH3 - Black
KL0 - Spark Silver
KN6 - Dark Grey Pearl
LP2 - Midnight Purple
QM1 - White
BT2 - Champion Blue
KP4 - Sonic Silver
AR1 - Super Clear Red II

BNR34
TV2 - Bayside Blue
QM1 - White
KR4 - Sonic Silver
KV2 - Athlete Silver
GV1 - Black Pearl
AR2 - Active Red
EV1 - Lightning Yellow
LV4 - Midnight Purple II
LX0 - Midnight Purple III
WV2 - Sparkling Silver
QX1 - White Pearl
EY0 - Silica Breath
JW0 - Millennium Jade

Har også sansen for en farge som kom på Ford Cobra, men har ikke fargekode til den :?
Bilde

#225321  av FireWalk

Hvor finner du alle disse fargene da? er det noe sted jeg kan gå inn og kikke på fargekart? har lett litt på nett men fant ikke noe relevant.. :\
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 36