TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Qurtis: Supra MK3 turbo prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #225522  av Qurtis
 
Fant tilslutt et ratt jeg liker med pupper og som er godt å ta i :D

Momo ratt og momo adapter. Så håper jeg at det passer. Skal montere i morgen :)
Vedlegg
momo ratt og adapter + pedalsett
momo ratt og adapter + pedalsett
025.JPG (670.84 kiB) Vist 1573 ganger

 #226093  av Qurtis
 
Da er motorom kommet langt. Motor går meget pent. Er kjempespendt på å få testet den på veien
Vedlegg
Motorrom
Motorrom
012.JPG (754.49 kiB) Vist 1587 ganger
Sist redigert av Qurtis den 04 mar 2007 19:30, redigert 1 gang totalt.

 #226098  av Qurtis
 
Montering av rattet var en større utfordring enn jeg trodde. Men ble veldig fornøyd. Fløyta virker og Cruisecontrollknappene flyttet jeg like bak girspake (Glemte å ta bilde..)
Vedlegg
Det ferdige reslultatet
Det ferdige reslultatet
007.JPG (478.75 kiB) Vist 1591 ganger
005.JPG
005.JPG (694.33 kiB) Vist 1571 ganger
Rattnavet med hull borret for gjennomføring av kabler til fløyte osv
Rattnavet med hull borret for gjennomføring av kabler til fløyte osv
004.JPG (762.34 kiB) Vist 1562 ganger

 #226811  av Qurtis
 
Da har bilen som den var kommet som



UKAS VERSTING I GATEBILBØRESEN,


i salg nå :wink:
Vedlegg
Innlegget i GATEBILBØRSEN nr 2. 5.mars 2007
Innlegget i GATEBILBØRSEN nr 2. 5.mars 2007
023.JPG (948.13 kiB) Vist 1600 ganger

 #227487  av Qurtis
 
YES, BT godkjente lite EU skilt bak. Ville gjerne hatt foran også, men det er det helt slutt på. Jeg er glad for at jeg fikk bak :D Det skal vist bli slutt på det og :(

Men det blei Veldig Bra 8) 8) 8) 8) 8)


PS: Den lille sorte ramma rundt fikk jeg fra Suzuki, og er beregnet til Motorsykkelskilt. Så DVS at dette er samme størrelse 8)
(Måtte skjære av og slipe vekk litt for å få plass til ramma og...)

Oppdatering 19. mars. Da ble rumpa ferdig igår. JDM baklysene har en ekstra leder i tilkoblingen. Derfor virket ikke mer en 1 baklyspære på hvær side. Jeg måtte koble litt i lykten, så ble det bra 8) .
Vedlegg
Lys på, men bare 2 av 4 pærer virker pga. det er en leder mer i JDM baklys.
Lys på, men bare 2 av 4 pærer virker pga. det er en leder mer i JDM baklys.
021.JPG (150.47 kiB) Vist 1573 ganger
Lite EU skilt med lys av
Lite EU skilt med lys av
022.JPG (143.72 kiB) Vist 1573 ganger
Fullt baklys, Spoiler og hengefeste ferdig
Fullt baklys, Spoiler og hengefeste ferdig
rumpe.JPG (201.64 kiB) Vist 1562 ganger
Sist redigert av Qurtis den 20 mar 2007 08:15, redigert 2 ganger totalt.

 #227535  av mr2cato
 
førsteklasses japse dette her :D

 #227607  av beerba
 
8) SÃ… NICE 8)

 #228351  av FireFox
 
Sinsykt bra.. kostet på et par kroner på denne? :D
Den nye fargen var tøff, og det ble skikkelig bra med de baklyktene til :)
Stå på ;)

 #229357  av Qurtis
 
Smoking Turbo :( :( :(

Jeg ble skikkelig deppa da røyken stod av turbo. Den lekker olje og det ryker hele tiden.

Etter å ha leitet lenge på Internett fant jeg dette:

The term "blown seal" is widely used to describe a turbo that has oil coming out of it. In reality a turbocharger seal cannot become damaged until the freeplay of the shaft has increased to the point where the blades of the turbocharger have been rubbing against the housings. Blade contact usually requires more than .035" of side to side movement of the shaft. In some cases it is even possible to rub the blades and still not damage the seals.
If the turbo is new and the shaft isn't loose and bouncing off the housings, but oil is coming out of it chances are you can correct the problem without even taking the turbo back off the car.

The seals within the turbo are not meant to hold back a bearing housing that has become full of oil. They are designed to sling the oil mist and spray within the bearing housing away from the point where the shaft comes out each end. If the bearing housing becomes full of oil it will ooze out past even brand new seal rings.

The oil should freely drain out of the bearing housing as quickly as the engine supplies it. This is why the drain tube is so much larger than the supply tube. Gravity is the only force moving the oil out of the turbocharger. Any slight restriction in the oil drain tube, even a small silicone dingle berry, can slightly impede the draining of the oil and cause oil to back up into the bearing housing.

The crankcase vents are the second largest cause of oil loss from a good condition turbocharger. The seals in the turbocharger were designed with expectation that the pressure inside the compressor and turbine housing will always be greater than the pressure in the bearing housing. If this is ever not the case then oil will come out pass the seals. A restricted crankcase vent will cause this to happen. If the amount of ring blowby exceeds the ability of the crank vents to release the pressure positive pressure will build within the crankcase. This pressure within the crankcase can exceed the pressure inside the compressor and turbine housings under some operating conditions resulting in oil being driven pass the seals by the improperly biased pressure gradient across the seal rings. In severe cases it may be necessary to introduce vacuum pumps to deal with crankcase pressure, but these would be very severe high boost applications where even low percentages of blowby produce a high volume of crankcase vent flow.


Jeg bestemte meg for å lage ny oljeretur :twisted: :twisted:

Brukte orginale oljeretur, ett stål vannrør med gjenger som jeg pusset ned til det passet akkturatt inni orginal og en alu kobling med innvendige skrugjenger fra Ebay 8)
Vedlegg
Innvendige mål:<br />Tess 10mm  (Tydligvis for lite)<br />GIK turbo koblinger 12mm (nok ??)<br />Min Nye  15,5 mm ( Heldigvis nok)<br />Orginal 20 mm ( Plenty)
Innvendige mål:
Tess 10mm (Tydligvis for lite)
GIK turbo koblinger 12mm (nok ??)
Min Nye 15,5 mm ( Heldigvis nok)
Orginal 20 mm ( Plenty)

008.JPG (450.73 kiB) Vist 1558 ganger
Ferdig olje retur turbo
Ferdig olje retur turbo
009.JPG (810.32 kiB) Vist 1554 ganger

 #229362  av Qurtis
 
Da er endelig Motorom så godt som ferdig og det ser ut til at ting fungerer uten Røyk...


Har enda ikke prøvekjørt :oops:
Vedlegg
Motorrom så godt som ferdig
Motorrom så godt som ferdig
Motorrom.JPG (444.6 kiB) Vist 1579 ganger

 #229388  av Qurtis
 
Shortshift.

Greide ikke la være. Tok og kappet ca 4-5 cm av den tynne stanga jeg holder med tangen. Så sveiset jeg den sammen igjen.

Det ble en helt annen og mye bedre følelse 8) 8)
Vedlegg
Før jeg kappet av 4-5 cm og sveiste sammen igjen i riktig vinkel
Før jeg kappet av 4-5 cm og sveiste sammen igjen i riktig vinkel
IMAGE_00017.jpg (20.48 kiB) Vist 2742 ganger
Sist redigert av Qurtis den 24 mai 2010 17:58, redigert 2 ganger totalt.

 #229578  av Qurtis
 
Da er fronten ferdig. Ble kanoonfornøyd. Brukte frontlist(leppe) fra 89+ model med to luftinntak. Den passet egentilig ikke men fikk presset den på 8) 8)
Vedlegg
Fronten
Fronten
IMG_1273.JPG (464.77 kiB) Vist 1563 ganger

 #229588  av FireFox
 
det ser porno ut 8) hehe, du får til det meste virker det som hehe. sikkert ikke mange som bruker stålvannrør til retur :lol:

 #229629  av Turbotrille
 
Den fargen der ble skikkelig bra.. :)

Ta noen bilder i sollys en dag da..

 #229638  av Andreazz
 
D e bærre lækkert :D Må begynn å få ut fingern jeg å ser jeg..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15