TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som produserer karbon mellomaksel til gt4?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226103  av sleeper

Som topic sier..

trenger også forslag\link til deler\ideer til ting som kan gjøre bilen min lettere...
( mk4 celica st165)
Allt i motor rom som kan fjernes er borte,asfaltmatter,stoler lettere batteri er gjort...
veier nå 1390kg men skulle gjerne hatt en del kg til av bilen..
 #226148  av Gt-4-Ever

sleeper skrev:Som topic sier..

trenger også forslag\link til deler\ideer til ting som kan gjøre bilen min lettere...
( mk4 celica st165)
Allt i motor rom som kan fjernes er borte,asfaltmatter,stoler lettere batteri er gjort...
Du kan fjerne vindusheis, antenne og bakvisker motor...ta ut baksete, kjøpe titanium felger, carbonspeil,panser, racingstoler i carbon, fjerne evt. a/c.

SÃ¥ en skyline der dette var gjort...
 #226215  av defred

( mk4 celica st165)
Gp.a mellomakselen er lagd i titan. Du kan maile: jr@rally.no og høre med han, han har en del gpa. deler til bilen din.
 #226220  av sleeper

defred skrev:

( mk4 celica st165)
Gp.a mellomakselen er lagd i titan. Du kan maile: jr@rally.no og høre med han, han har en del gpa. deler til bilen din.
hm... hortes dyrt ut... noen idee til hva sonne deler koster? (har ikke norsk tastatur her..:-( )

#226222  av defred

:D Garantert dyrt! Jeg gidder ikke og tenke på det en gang, men du kan maile han,det er sønnen til Martin Schanke. Han er en hyggelig fyr og delene har han hatt lenge, så det er sikkert mulig og forhandle. Mener at han har et par safari modeller.

#226237  av sleeper

defred skrev::D Garantert dyrt! Jeg gidder ikke og tenke på det en gang, men du kan maile han,det er sønnen til Martin Schanke. Han er en hyggelig fyr og delene har han hatt lenge, så det er sikkert mulig og forhandle. Mener at han har et par safari modeller.
da er det nok han jeg har kontaktet for ang bremser... han har noen rally bremser til st165 liggende...

#226238  av defred

Virker sånn, han satt/sitter på mye grome deler til bilen din. Men som alltid med en gang det er gpa så koster det skjorta. Undersøkte med han som sitter på delene fra TTE ang. Gpa. Carbon luftfilterboks til min, han skulle bare ha 30000 for en sånn!!!!!!! Men skal du ikke være med på budrunden på bremsene mine? Ikke lenge før de skal selges! :D

#226239  av sleeper

defred skrev:Virker sånn, han satt/sitter på mye grome deler til bilen din. Men som alltid med en gang det er gpa så koster det skjorta. Undersøkte med han som sitter på delene fra TTE ang. Gpa. Carbon luftfilterboks til min, han skulle bare ha 30000 for en sånn!!!!!!! Men skal du ikke være med på budrunden på bremsene mine? Ikke lenge før de skal selges! :D
joa, jeg skal nok komme med et lite bud p[ bakbremsene dine.. de forran har jeg allerede kj;pt... :D

n[r blir det da?

#226305  av sleeper

hm.. fikk svar på mellomakselen nå.. var ikke så sinnsykt som jeg hadde trudd, men er fortsatt en god del penger.. pris 10k!

hva er prisen på carbon mellomaksel som regel da?

#226411  av Tore

Hør med Polly (http://www.hpcomposites.no/) hva han skal ha for å lage den! Mulig han kan matche den andre prisen :D

#226417  av defred

sleeper skrev:hm.. fikk svar på mellomakselen nå.. var ikke så sinnsykt som jeg hadde trudd, men er fortsatt en god del penger.. pris 10k!

Det var ikke så ille,fikk du noen data, hvor mye lettere? Har mailet han i Fredrikstad for og få noen priser på div. deler. Carbon luftfilterboks + dørtrekk.

#226422  av sleeper

defred skrev:
sleeper skrev:hm.. fikk svar på mellomakselen nå.. var ikke så sinnsykt som jeg hadde trudd, men er fortsatt en god del penger.. pris 10k!

Det var ikke så ille,fikk du noen data, hvor mye lettere? Har mailet han i Fredrikstad for og få noen priser på div. deler. Carbon luftfilterboks + dørtrekk.
fikk ikke noe data p[ det....
men har sjekket litt etter carbon. og de koster ikke mer en 8 900 usd for en ny i carbon.. det er jo en del kr mindre en en i titan.. mulig den ikke toler so mye da..

#226425  av defred

sleeper skrev:
defred skrev:

men har sjekket litt etter carbon. og de koster ikke mer en 8 900 usd for en ny i carbon.. det er jo en del kr mindre en en i titan.. mulig den ikke toler so mye da..
Hvilkene sider sjekker du for carbon produkter? Er på leting. Håper den ikke koster 8900$ :D

#226428  av sleeper

defred skrev:
sleeper skrev:
defred skrev: Det var ikke så ille,fikk du noen data, hvor mye lettere? Har mailet han i Fredrikstad for og få noen priser på div. deler. Carbon luftfilterboks + dørtrekk.
Hvilkene sider sjekker du for carbon produkter? Er på leting. Håper den ikke koster 8900$ :D
hehe... glemte en - mellom 8 og 900 usd... :lol: :lol: hadde blitt eldig dyrt med 8900usd! :lol:
har ikke funnet noen som lager til gt4 enda, men har funnet en del til andre biler og da ligger de po mellom 800-900usd for en ny en... (400-600usd p[ ebay for brukt