TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spm om lakk og tectylbehandling av "løftelist".

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #227834  av GhostRider88
 
hei. Prøver å ser om jeg får bedre respons her.

Jeg har et punkt bak ved løftepunktene under på løftelista et punkt hvor det har kommet litt overflaterust etter at den ble jekket opp en eller annen gang og hvor litt av techtylet datt av.

Det jeg lurer på er om det har noe for seg og fjernet overflateruste for så grunne-lakke og føre på techtyl. Vet såpass at denne lista er beregnet på slik slitasje og at det ikke blir farlig rust der, er i alle fall det jeg har hørt.... Men vil det være lønnsomt å gjøre det eller er det strengt talt helt unødvendig? Vil vel sikkert komme tilbake neste gang den blir jekket opp..

Takker for svar og meninger :)

 #228332  av |plumbo
 
JA ! det er viktig. som du sier selv det er jekke punkte på bilen . det er det stiveste punkte. kommer det rust inn i kanalen din ved disse punktene må du regne med og bytte kanaler etter noen år hvis det ikke blir fjernet

her er skrekeksempelet på corollan min
Vedlegg
DSC00540.JPG
DSC00540.JPG (242.65 kiB) Vist 1547 ganger
DSC00536.JPG
DSC00536.JPG (226.88 kiB) Vist 1549 ganger
DSC00512.JPG
DSC00512.JPG (257.86 kiB) Vist 1552 ganger

 #228349  av GhostRider88
 
oi dette så ikke bra ut nei :?

Men har nå pusset ned det lille som var av rust. Var MYE mindre enn jeg trudde, var ikke snakk om rust i den forstand, snarere 0,2mm med tynt overflaterust som jeg enkelt pusset vekk og la på techtyl :) sjekket like så godt hele bilen med en gang, men fant "dessverre" ikke noe rust :P *hurra*!!