TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KrF er ikke friske

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#227844  av sleeper

GT_rider skrev:en annen ting som de heller ikke nevner, er skipstrafikken. Der har man en miljøsynder va dimnsjoner. Ser logikken i uttalelsen deres. Vi må gjøre noe drastisk, skal vi prøve å redde stumpene av klimaet vårt! Men som alltid har politikkerene hastverk, og setter urimelige krav ovenfor div produsenter, slik at disse ike har sjangs å overholde disse forpliktelsene. Hva løser politikkerene disse overskridelsene med? Jo avgifter. Det virker som de tror man kan kjøpe seg fri fra sine miljøforpliktelser!!!

Skal man få gjort noe, må man være med å utvikle teknologien. Her burde staten ha ett ansvar selv, gjennom sitt statlige oljeselskap. Sist jeg sjekka, så dreiv vi å byggde ut norsk sokkel. Så hvordan kan vi da redusere utsippene, når vi fortsatt gir full gass i andre enden av kjeden??
Grunnen til at de setter disse kravene er jo fordi de ikke har noe og tape på det.... hvis produsentene\brukerne av produktet ikke klarer og tilpasse seg fort nok eller nok i det hele tatt så legger de på masse avgifte!
dermed så får de innmer avgiftskroner! og hvis brukeren greier det så er det jo en fjær i hatten for de som har fjernet noe utslipp! ( les 5-7% ved og fjerne ALLE personbiler i norge!)

legg også merke til at dette altid skjer rett etter et nytt regjeringsvalg! dette fordi da er de sikrett plassi i 4 år.. men når det bare er 1-1.5 år igjen så slutter de og legge på mer avgifter til etter neste valg! dette er for og sanke stemmer!
folk her i norge har KORT hukommelse! dermed så har vi glemt hva de la på av avgifter for 2 år siden! :evil: :evil: :evil:
er så Forbanna lei av alle politikere nå for tiden!

#227877  av Stiansen

Tviler på at de klarer å få bort alle bilene.
Her i Trondheim ble det nylig gjort en test. 1 person skulle fra A til B, første gangen tok han bilen og det tok 15 minutter. Med buss brukte han hele 76 minutter. Er det rart folk kjører bil i stedet for bussen?
For min del.. Ikke tema en gang å stå opp en time tidligere på morran og sånn tror jeg de fleste også tenker.
:?
Er enig i at de begynner i feil ende. Hvis biler står for 20% av forurensinga, hvorfor ikke begynne med den betraktelig større delen på 80%? :?
Og nei, syns aldri politikerne har kommet med noe positivt..
Skal se den dagen Stoltenberg & Co slutter å kjøre pansret BMW for å sette seg på bussen sammen med Ola og Kari Normann. Tviler sterkt på at det kommer til å skje.

:roll:

#227912  av sindrejl

neh er håpløst.. men noe må vel kanskje gjøres. Likevel synes jeg dem overdriver.. har vært et ramaskrik om global oppvarming tvert det var litt varmt i desember, ingen store avisoppslag da februar ble en særdeles kald måned og mange steder den kaldeste måneden på mange år.

En ting "forskere" og politikere ikke tenker på er at før en istid så blir det faktisk ganske varmt. Så denne "globale oppvarmingen" er mest sannsynlig en helt naturlig del av jordas kretsløp, eller oppspinn da dem tjener på opphausing av ikke-eksisterende saker.

Som alle andre har nevnt er uansett å fjerne alle personbilene helt feil ende å starte i. Alt politikerne gjør er å finne på nye metoder å melke det norske folk på, men det virker ikke som det har noe som helst med å ta vare på naturen å gjøre.

Var forresten ei kjerring i "Natur og Ungdom" (skulle ønske jeg kunne samle hele bølingen på et sted å bombe dem til helvete) som mente at regjeringen ikke gjorde god nok jobb; de måtte sette langt høyere avgifter og FJERNE store forurensende veier. Så de mente at regjeringen gjorde en elendig jobb i naturpolitikken fordi dem bygde og vedlikeholdt veier i norge.
Hvor langt tenker denne gjengen da? værste er at politikere hører på dem.. grusomt

#227936  av chris

sindrejl skrev: Var forresten ei kjerring i "Natur og Ungdom" (skulle ønske jeg kunne samle hele bølingen på et sted å bombe dem til helvete) som mente at regjeringen ikke gjorde god nok jobb; de måtte sette langt høyere avgifter og FJERNE store forurensende veier. Så de mente at regjeringen gjorde en elendig jobb i naturpolitikken fordi dem bygde og vedlikeholdt veier i norge.
Hvor langt tenker denne gjengen da? værste er at politikere hører på dem.. grusomt
Hvordan kan en VEI forurense?? :P For øvrig er det jo bevist utallige ganger at biler slipper ut mindre bad-stuff ved jevn hastighet på motorvei, enn krøtterstier som denne gjengen vil ha.

Problemet er at det er så mange forståsegpåere som ikke har snøre peiling på hva de snakker, som klarer å karre seg frem i media etc og få de like dumme politikerne til å høre på.
Hadde det vært opp til meg, hadde jeg satt krav til hva som skal til for å bli en minister i Norge.. F.eks. burde en Samferdelsminister ha minst 10 års arbeidserfaring innen samferdsel, enten det er lokfører, flyger, lastebilsjåfør eller noe annet.. Helseministeren burde ha minst 10 års erfaring innen helsevesenet, osv.

Forresten, ta med Krf og sauene i "Framtiden i våre hender" når du skal bombe :lol:

And for the record, jeg har IKKE stemt på de kommunistene som sitter der nå ;)

#227946  av sleeper

chris skrev:Forresten, ta med Krf og sauene i "Framtiden i våre hender" når du skal bombe :lol:

And for the record, jeg har IKKE stemt på de kommunistene som sitter der nå ;)
nei, men det husker jeg det var noen andre her inne som pratet så fint om disse folkene som sitter der nå!
lurer på om de er like fornøyde nå jeg?? ( med tanke på hvordan det har blitt\blir her de neste årene!?!? :evil:

#227948  av sindrejl

chris skrev: Hvordan kan en VEI forurense?? :P For øvrig er det jo bevist utallige ganger at biler slipper ut mindre bad-stuff ved jevn hastighet på motorvei, enn krøtterstier som denne gjengen vil ha.
hehe var akkurat det samme jeg tenkte på når jeg hørte hu dama si det der :D
chris skrev: And for the record, jeg har IKKE stemt på de kommunistene som sitter der nå ;)
Selv Siv Jensen begynte å snakke om kommunist-metoder i regjeringen for noen dager siden :)

#228189  av GT_rider

Tilfeldigvis så har jeg vært på seminar, der bla fornybar energi, og bioenergi bleir tatt opp! Der blei det sagt at man nå hadde fått direkte lovnader fra departeentene om at det innen rimelig tid skulle utstasjoneres i 1 omgang 25 - 30 bioetanolpumper. Få pumper? Ja det der det, men det er ihvertfall ett steg i riktig retning. I tilllegg skulle man få en kraftig avgiftsreduksjon på biler som går på bioetanol.
Dette ser jeg på som ett positivt tiltak fra myndighetene sin side. Slik jeg forsto det,s å skulle man kun betale moms på bioetanol som man fylte på bilen sin. herer det godt mulig jeg har misforstått, siden det er litt for godt til å være sant.

#228232  av sindrejl

GT_rider skrev:Tilfeldigvis så har jeg vært på seminar, der bla fornybar energi, og bioenergi bleir tatt opp! Der blei det sagt at man nå hadde fått direkte lovnader fra departeentene om at det innen rimelig tid skulle utstasjoneres i 1 omgang 25 - 30 bioetanolpumper. Få pumper? Ja det der det, men det er ihvertfall ett steg i riktig retning. I tilllegg skulle man få en kraftig avgiftsreduksjon på biler som går på bioetanol.
Dette ser jeg på som ett positivt tiltak fra myndighetene sin side. Slik jeg forsto det,s å skulle man kun betale moms på bioetanol som man fylte på bilen sin. herer det godt mulig jeg har misforstått, siden det er litt for godt til å være sant.
det lovte dem ifjor også -.-

#228285  av cameleon

Joda, jeg skjønner tegninga. Mindre forurensing er jo bra det. Satt å så på skaperen på tv for et par dager siden. Er mye bra idéer, men fader hvor lite gjennomtenkt mye av det er. Personlig har jeg mange idéer som kunne slått an. En pille som hadde kurert alle former for kreft hadde jo vært topp det, men så var det å få ordnet det da... Kunne sikkert møtt opp og fortalt om det, men hadde nok stått der som en komplett idiot like etter de hadde fortalt at "DET var en god idé, MEN hvordan i heiteste har du tenkt å gjennomføre dette?"
Satt også å leste om en politiker som hadde konkludert med at pokerspilling burde bli stilt på lik linje med narkotika....??
En annen pillemissbruker av en politiker konkluderte også med at i løpet av en årsperiode så skulle all mobbing i barneskolen forsvinne...??

Så var det dette med jordas undergang og den globale oppvarminga. Kampen om å få fred og hvor utrolig mange mennesker vi redder livet til når vi sender drøssevis av skattepengene våre nedover til områder som sierra leone, togo etc. Hvor det helt klart havner i de rette hendene. Mye fete penthouskåker hos innbyggerne i de landene der må jeg si...

En ting må jeg i alle fall si. Politikerne har i mange tilfeller tanker rundt forskjellige emner som er veldig god. Problemet er at det skjer aldri. Jeg kunne godt kommet med mange gode forslag selv for å få slutt på mye av den faenskapen vi har rundt om kring her i verden, men å få det gjennom hadde jeg virkelig ikke turt å sagt ja til.
En ny idé for å få samlet inn masse penger til den norske stat for å redde verden hadde jo vært at hver enkelt inbygger hadde betalt ei krone for hvert åndedrag man tar. Når det kommer til reiseutgifter til og fra jobb, så hadde man selvfølgelig skulle fått skrevet det opp på selvangivelsen så man hadde fått igjen de pengene for x antall åndedrag på skatten. :!:

#230439  av Dr.Ling

Drit i om det er KrF. Og våkn opp: Det er ikke snakk om å kvitte seg med alle bilene, eller at alle bensinbiler skal bli dieselbiler. Det dreier seg om å kvitte seg med bilene som bruker ren bensin eller ren diesel, altså 100% fra olje!

Synes ikke forslaget er ille, og tror ikke det er noe problem å få til sånn rent teknologisk. Det er bra at politikerne får fingern ut. Flaut at vi ligger så langt etter Sverige når det gjelder E85, for overgang til E85 eller biodiesel er alt som skal til når det gjelder bilforurensingen, så får hybridene ta over verden etterhvert. Case closed. Den store utfordringen er uansett alle kullkraftverkene som popper opp rundt i verden, men siden vi ligger så langt bak når det gjelder bilene må politikerne her til lands ta tak i dette først. Jeg gidder ikke hisse meg opp over kyrne ihvertfall, slik flere her inne gjør ;) Ikke så mye vi kan gjøre med dem, bortsett fra å spise mindre biff! Ville bli krise for bernaise-industrien.

Hadde det vært en E85 pumpe her i byen hadde jeg bygd om bilen min tvert. Renere + mer effekt + lavere avgifter! Lurer forresten på om Walbro-pumpa er tilstrekkelig for en slik ombygging..... er jo ikke så mye som skal til ellers.

Synes oljefondet burde brukes slik at Norge blir fremst i verden på ny energiteknologi: Vindkraft, solceller, energi fra havstrømmer/temp osv, kjernekraft (for å bli enda likere Iran: Masse olje, statsreligion og kjernekraft!), og ikke minst biobensin/diesel. Vi har ikke like mye skog som Sverige for produksjon av biobensin, men vi burde bruke mer midler til slik forskning.

#230541  av inzane2012

Dr.Ling skrev:Jeg gidder ikke hisse meg opp over kyrne ihvertfall, slik flere her inne gjør ;) Ikke så mye vi kan gjøre med dem, bortsett fra å spise mindre biff! Ville bli krise for bernaise-industrien.
ingen som hisser seg opp over kyrene, men saken er jo den at metangassen er mye mer potent drivhusgass enn det co2 er. du kan ta det kvegområdet borti cali der det er ca 2.2 mill kyr til sammen, og når da hver eneste ku slepper ut x ant liter metan for dagen som binder varmen nesten 20 ganger mer effektivt enn co2 gjøre så bør det begynne å gå opp for noen å en hver hvor stort det problemet faktisk er. Det området der med ca 2.2 mill kyr forurenser nesten like mye som det hele L.A. gjøre med biler, og sier litt, for der er det seriøst mange biler...

Og hva vil så regjeringen gjøre når di har klart å kommer fram til en løsning for bilenen her til lands?? gå på industrien og tvinge di til store og heftige kutt i utslippene sine? og etter det?? når vi da endelig har fått ned co2 utslippene med 30% og di andre vestlige, og forhåpentlig asia følger etter, så står fortsatt di kyrne og slepper ut nok metan til å sluke opp alt vi har knepet inn på å kutte co2'n...OG DET SIER SITT!! er seff ikke berre kyrne som slepper ut metan, tenk på den milliarden kinesere og den milliarden indere som går å slepper en fjert ett par ganger for dagen, blir ganske mye metan gass av det og...

#230548  av sindrejl

inzane2012 skrev: er seff ikke berre kyrne som slepper ut metan, tenk på den milliarden kinesere og den milliarden indere som går å slepper en fjert ett par ganger for dagen, blir ganske mye metan gass av det og...
:lol: