TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kan man fÃ¥ fjernet lakk riper etter rubbing.?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #231675  av GhostRider88
 
hei.

Jeg rubba på forskjermen min i dag for å fjernet et lite lakk skille, men det kom dessverre noen små riper i lakken. Prøvde med polering og lakk rens og det ble mye bedre, men er det noe som jeg kan legge på som gjør det enda mindre synlig?

Takker for svar.

 #231704  av kimae
 
Har du prøvd sånn polering med svartfarge i?

 #231710  av GhostRider88
 
kimae skrev:Har du prøvd sånn polering med svartfarge i?
ja det var den første poleringa jeg påførte etter jeg hadde røbba, men jeg har ikke tatt den på etter jeg tok på lakkrens og vanlig polering. Vil det hjelpe med turtewax colour etter alt det andre som jeg har polert med?

 #231723  av kimae
 
uhm.. lakkrens etter polering? er ikke det litt bortkastet da? Fjerner ikke den poleringa?

 #231734  av hmsilset
 
Spør en lakkerer du om det ikke kommer bra svar her :wink:
Men lakkrens etter polering blir kanskje feil ja.Den skal jo rense
selve lakken og ikke vokksen.

 #231741  av Mr2Even
 
Prøv en fin rubber og kanskje flere ganger. Hensikten med rubber er å slipe kantene på ripen så den blir mindre synlig(det er et mikriskopisk slipemiddel i rubber), men er det en grov ripe har det nesten ingen hensikt. Viktig å påføre en god polish etter behandling og kanskje hardvoks(som holder lenger)

 #231744  av Rollaole
 
Hva påførte du polishen med? Polerduk? Skal helst bruke sånne runde små svamper, dem lager ikke riper..

 #231756  av GhostRider88
 
Rollaole skrev:Hva påførte du polishen med? Polerduk? Skal helst bruke sånne runde små svamper, dem lager ikke riper..
jeg brukte polerduk ja.. men har også slik poleringsull om det er bedre.

Jeg tok ikke på lakkrens etter andre polering, det var kun etter første siden jeg ikke syns finishen ble bra. Hva burde jeg gjøre nå da for å få det mindre synlig?

Takker for mange gode svar.

 #231765  av Gt-4-Ever
 
Rubbing først, så lakkrens, polish og evt. hardwax. :) Bruk maskin når du bruker dette. Polerklut/microfiberklut til å ta av polish etterpå. For å fjerne veldig små riper kan du bruke polish med litt slipe-effekt. :)

Når du rubber en bil, så sliper du ned overflaten minimalt, men lakkstøvet som slipes av legges oppi ripene og gjør disse mindre synlige, når du da tar polish over, så forsegler du lakkstøvet inne i ripene slik at ripene skal forsvinne.

Forslag til produkter: Cartec, 3m, Autoglym og Meguiars.

 #231820  av GhostRider88
 
Gt-4-Ever skrev:Rubbing først, så lakkrens, polish og evt. hardwax. :) Bruk maskin når du bruker dette. Polerklut/microfiberklut til å ta av polish etterpå. For å fjerne veldig små riper kan du bruke polish med litt slipe-effekt. :)

Når du rubber en bil, så sliper du ned overflaten minimalt, men lakkstøvet som slipes av legges oppi ripene og gjør disse mindre synlige, når du da tar polish over, så forsegler du lakkstøvet inne i ripene slik at ripene skal forsvinne.

Forslag til produkter: Cartec, 3m, Autoglym og Meguiars.
tusen takk for tipset :D Prøvde dette etter en tur til min lokale bensinstasjon ;) og kjøpte div lakkrens/poleringsprodukter og brukte poleringsmaskin og resultatet ble sykt bra :D Hjertelig