TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• zinter clutch

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #22196  av larsst185

når jeg hadde ute motoren på bilen bestemte jeg meg for å skifte clutch samtidig.Ringte clutch og brems i oslo og han anbefalte meg å sende ned gammel disken med trykkplate og han skulle lage en helt rå en.det jeg fikk tilbake var ei solid plate som det er naglet 5 klosser av zinter belegg.Disken har uavfjæret senter.Tenkte egentlig ikke så mye mer over dette bortsett fra at jeg syntes den så helt rå ut,og monterte den inn.
Det jeg har erfart i ettertid er at denne clutchen egntlig er altfor solid til mitt bruk,og fungerer mer som klo kopling en clutch.hvilken clutch vil holde bedre en den originale og fortsatt være mer komfortabel ved igangsetting og bykjøring en den jeg har nå.hvor mye effekt skal jeg ha hatt for å ha bruk for den jeg har nå? :)

#22221  av memo

ringte samme folka jeg, og var ute etter samme som deg tror jeg..

en clutch som bare takler litt mer mishandling enn den originale :)

da sa de at de tok en "original" clutch, og skiftet en plate ellerno på den..jeg veit lite om hvordan innmaten i clutchen er, men de skifta til noe annet ja..jepp, det gjorde de..

jeg er trøtt :?

-m
 #23199  av ST182

hvor mye betalte dere for "ombygging" av clutchen?
trenger en råere clutch selv... :D

#23222  av larsst185

Jeg betalte 2000.Men tenk deg om,den clutchen jeg har nå er kansje litt i råeste laget.Man skal jo tross alt bruke bilen til andre ting en rivstart,hadde jeg skulle gjordt det igjen så ville jeg fått en litt "snillere" en :)

#23224  av chris

larsst185 skrev:Jeg betalte 2000.Men tenk deg om,den clutchen jeg har nå er kansje litt i råeste laget.Man skal jo tross alt bruke bilen til andre ting en rivstart,hadde jeg skulle gjordt det igjen så ville jeg fått en litt "snillere" en :)
Er den "vond" å bruke? vanskelig? går ikke an å venne seg til å slure litt mer da? :)

#23225  av larsst185

vel.den er ikke noe tyngre men har bare et mer brutalt inngrep.har hatt den i et år nå og den irriterer meg fortsatt visse ganger,ved bykjøring feks.Men den er jo selfølgelig meget fin ved aktiv og til dels brutal kjøring. :lol:

#23226  av chris

larsst185 skrev:vel.den er ikke noe tyngre men har bare et mer brutalt inngrep.har hatt den i et år nå og den irriterer meg fortsatt visse ganger,ved bykjøring feks.Men den er jo selfølgelig meget fin ved aktiv og til dels brutal kjøring. :lol:
hehe, okay :D