TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota forhandlere er ikke alltid helt bra

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #233110  av Levin GT

Selv om dette nå begynner å bli en litt gammel sak,så vil jeg gjerne meddele den med dere andre toyotaenntusiaster,dette beviser at dere må være våken når det gjøres avtaler om pris og hva som skal gjøres med bilen..Jeg leser oftere og oftere om uenigheter mellom kunde og verksted,og jeg syntes at firmaene rundt omkring blir frekkere og frekkere...

Da jeg for et par mnd siden var eier av en 03 Yaris T-sport og bestemte meg for å få utført en 45.000km service hos toyota i åsane/bergen tok jeg en tlf for å forhøre meg om pris.

Jeg spurte da direkte over tlf hva denne servicen kostet ink. mva.
-3006,- fikk jeg klart og tydelig til svar.
-Ok,tenkte jeg, det var da en overkommelig pris for en mellomservice.

Jeg hadde hørt fra kjente at på denne servicen ville bremsene bak bli løsnet ned og rengjort siden det var en T-sport med skivebremser, dette fikk jeg også da bekreftet at det var riktig,i samme tlf samtale..

-Flott sa jeg,da vil jeg gjerne bestille en slik service,og fikk time.

Da jeg kom til timen,skulle levere nøklene, spurte jeg for sikkerhets skyld kundemottakeren om ikke han bare kunne sjekke at 3006,- var riktig pris for denne servicen...
-Joda,det var riktig, MEEEEN........Jeg måtte påregne meg ca 800,- i tillegg for å demontere,og montere bremsene bak....
-HÆÆ? Sa jeg...Dette var jo endel av servicen....
-Nja, RENGJØRINGEN var en del av servicen,men demonteringen og monteringen var IKKE endel av servicen,og det måtte jo jeg da betale i tillegg siden det var ikke en del av servicen,men de måtte jo demontere for å kunne rengjøre, og da måtte jo eg forstå at det var en time jeg måtte betale for....

-GODE GUD for et system tenkte jeg,jeg hadde fått pris på 3006,- og no var prisen over 3800,-.
-Er dette endelig pris no da,spurte jeg.
-Nja, det er tatt i betrakting av at pollenfilteret ser bra ut sa han..
-KA?, sa jeg..
-Altså,hvis pollenfilteret måtte byttes så kom det i tillegg på prisen,for servicen var bare å sjekke det....
Jeg snappet da nøklene mine ut av hendene på kundemottakeren og ga greit uttrykk for at slik kunne de ikke holde på, før jeg satte meg i bilen og kjørte derfra.

Dagen etterpå fikk jeg utført komplett service,med alt inkludert for en mye billigere penge hos et annet autorisert bilverksted.

Dette bare beviser at når dere får en pris,få det skriftlig,med alt inkludert, ink moms....Det er jo det som gjelder,for ellers er det lett å brenne seg på når jobben er utført og prisen er plutselig mye mer enn hva dere trodde...

Levin GT

#233206  av arctic_celi

Høres vannvittig firkantet ut gitt.
Hvis du ikke har gitt din stemme angående Toyotakonsernet før så anbefaler jeg deg å gjøre det her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

Prøver å samle mest mulig informasjon for å finne ut om det er en endring som skjer i Toyotasystemet.
Jeg har erfart noe lingnende jeg også, merkelig siden Toyota har bestandig behandlet meg serdeles bra før.

#233229  av jumbo

Til deres forsvar er det jo umulig å gi noen fast pris på hva en service vil koste dersom man skal inkludere prisen for EVENTUELLE reparasjoner... Dette vil jo variere i stor grad fra bil til bil.

Prisen for demontering av de bremsene var jo derimot 100% kjent og burde vært inkludert i den første prisen de oppga til deg.

#233280  av @lpher

jumbo skrev:Til deres forsvar er det jo umulig å gi noen fast pris på hva en service vil koste dersom man skal inkludere prisen for EVENTUELLE reparasjoner... Dette vil jo variere i stor grad fra bil til bil.

Prisen for demontering av de bremsene var jo derimot 100% kjent og burde vært inkludert i den første prisen de oppga til deg.
What he said... 8)

#233286  av Th4 Ghost

minner meg litt om pondus: "å skifte olje gikk greit og blir etter avtalt pris..den lille motorbrannen kommer selfølgelig i tilegg"

#233294  av Levin GT

jumbo skrev:Til deres forsvar er det jo umulig å gi noen fast pris på hva en service vil koste dersom man skal inkludere prisen for EVENTUELLE reparasjoner... Dette vil jo variere i stor grad fra bil til bil.

Greit nok....Men da må jo de gi beskjed om det då. Når jeg ringer og spør hva det koster,får en pris,så må jo det gå an å forholde seg til den prisen,men det gjør jo det tydeligvis ikke for før man vet ordet av det er det plutselig plusset på for ditt og datt....Da må de heller la være å si noe som helst om pris då..
Tenke på hvor mange uvitende personer som ringer å får slike priser,og når bilen er ferdig så er prisen plutselig mye høyere,for da har verkstedet plusset på ditt og datt som kunden ikke er blitt informert om..
Er helt feil måte og drive på spør du meg!

#233308  av Fred

Synes 3K for en mellomservice var mye uansett jeg da... Trodde vi tok rundt 1500-2000 for den jeg. Riktignok uten å demontere bremser bak da.
Skifter kun olje og filter vi, resten er sjekk punkter, og er det no ekstra får kunden telefon med valget om han vil ha det gjort eller ikke.
Sjekker alt alt virker på bilen, ser på bremser, uten å ta av hjula, fyller spylervæske, måler frostvæske, sjekker pollenfilter, sjekker lys, sjekker for lekkasjer, sjekker lufttrykk, sjekker for feilkoder osv.

#233317  av jumbo

Levin GT skrev:Tenke på hvor mange uvitende personer som ringer å får slike priser,og når bilen er ferdig så er prisen plutselig mye høyere,for da har verkstedet plusset på ditt og datt som kunden ikke er blitt informert om..
Er helt feil måte og drive på spør du meg!
I dette tilfellet har verkstedet et stort problem, ikke kunden :wink:

#233474  av larsst185

en 45000 km service hos oss innebærer kun olje og filter skift,og ellers kontroll av bil,bremser styring skifte av lyspærer, pusser osv.i utgangspunktet er det ikke nødvendig med bremsevask osv på disse servicene.det gjøres på 30,60,90 000 osv.

#233506  av laffy

Betalte 1800 for 45.000 service hos møller på minde.. Men jeg har jo yaris diesel da..