TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan skal dissen stÃ¥ pÃ¥ dysene ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #233877  av sx-4-ever

Hei, mottok dysene idag, og alle desse ringene og gummi foringene følgte med fuel railen. det er greit nok med railen, får der skal dysene bare klemmes inn i hullet på railen, men på insuget finner jeg ikke helt ut hvilken vei desse foringene skal stå.

Bilder :
Vedlegg
DSCI0004.JPG
DSCI0004.JPG (147.01 kiB) Vist 493 ganger
DSCI0007.JPG
DSCI0007.JPG (135.56 kiB) Vist 494 ganger
DSCI0001.JPG
DSCI0001.JPG (312.55 kiB) Vist 495 ganger

#233891  av sx-4-ever

Enda 1 bilde :
Vedlegg
hvordan skal de stå.JPG
hvordan skal de stå.JPG (336.89 kiB) Vist 496 ganger

#233913  av steff-mk3

gummin skal inn mot innsuget og alu delen ut på dysa. for da tetter gummiringen for turbotrykk ut. :)
 #233928  av FS-Styling.no

Kontakten skal mer som peke rett opp, slik som de originale... og de gummiringene skal som beskrevet ovenfor plasseres på innsuget for å tette.... MEN de virka vel store de pakningene.... Jeg har å nett byttet dyser og de pakningene var hakket mindre ja... men det var da for en N/A så er dette for en TT så kan det jo hende diameteren på hullet er større... Hvis ikke det passer kan du bruke de pakningene som står på de gamle dysene og føre de over på de nye... evt kjøpe nye! Er som regel med i pakningssett!

Fredrik

#233940  av sx-4-ever

De gummi ringene passa perfekt over dysene. Måtte presse får å få de på. Og enda strammere ble det når jeg la gummi ringene i alu foringen og pressa dysa på plass.. Sitter som smurt! Så da plaserer jeg gummien ned over :)

Alu foringene er også så nøyaktige at de må presses litt ned i innsuget. Så sitter de som støpt. Tenkte og legge nå slik rød pakknings masse rundt åsså presse de nedi.

#234185  av ErlingK

De skal ikke ligge andre veien da?? Synes hullet i innsuget ser ut til å være så stort at gummien ikke vil legge seg ann mot noe, men bli "hengende" i løse lufta. Lurer på om jeg ville ha presset aluringene fast med noe pakningsguffe for så å la dysene ligge ann mot gummien. Dette er bare etter hva jeg ser på bildene altså!!

#234197  av sx-4-ever

Var det jeg også trdde først.. Men gummu ringene er bitte litt større en hullene i innsuget, og dessuten er de så syykt tramme jeg vet ikke om jeg får de av dysene igjen nå når jeg har klemt de inn i alu foringene også på dysene :P hehe.

Siter som bare det ! Så nå prøver jeg med gummien ned :) Vil ikke ødelegge noe.