TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor kjøpe 5L / 10L dunker avfettning?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #237221  av celicat23
 
Noen som har peil på hvor i oslo/akershus jeg kan få kjøpt noen 5L, 10L, 15L eller lignende dunker med avfettning? Har kjøpt en høytrykkssprøyte (eller hva det heter) og da går det med en del avfettning. Kan ikke drive og kjøpe 5stk 1L på bilextra og lignende for det er jo svindyrt.

Anyone?

 #237313  av Andy_Celica
 
Vet at biltema ihvertfal selger 5L avfetting.

Eller så har vel slike industrisjapper det vel :?:

 #237334  av celicat23
 
Andy_Celica skrev:Vet at biltema ihvertfal selger 5L avfetting.

Eller så har vel slike industrisjapper det vel :?:
Takker. Får dra inn til alnabru en tur - det er vel nærmeste biltema. Noen "industrisjapper" vet jeg ikke om.

 #237338  av Zepticon
 
Sånn avfettings greier er vell gjerne ikke bra for lakken da... Mesteparten av dem inneholder syre etter hva jeg skjønner...

 #237340  av celicat23
 
Zepticon skrev:Sånn avfettings greier er vell gjerne ikke bra for lakken da... Mesteparten av dem inneholder syre etter hva jeg skjønner...
Bruker avfettning hver eneste gang jeg vasker. Det løsner det meste av grus og ting som kan skrape opp lakken ved vasking. Kan ikke se hvordan det skulle være noe bedre og dra grus rundt når du vasker? :wink:

En ting med avfettning er at du fjerner voks o.l beskyttelse, så du må behandle bilen litt oftere. Men, som sagt, bruker avfettning hver eneste gang jeg vasker. Gjort det nå i 10år, og enda ikke hatt noen problem.

 #237342  av GT_rider
 
Tools og Tess selger nok avfetting. Når jeg tenker meg om så har jeg selv kjøpt avfetting hos Tess.

 #237349  av Larsen
 
Zepticon skrev:Sånn avfettings greier er vell gjerne ikke bra for lakken da... Mesteparten av dem inneholder syre etter hva jeg skjønner...
De fleste av dem er blandet ut etter hva jeg vet. Par folk jeg var sammen med (i forsvaret) vasket en mb med ren avfettning. Skal si det ble noen stygge merker der som måtte pusses bort :lol:

Var foresten å kjøpte en 5 liters kanne på biltema isted.

 #237351  av celicat23
 
Larsen skrev:De fleste av dem er blandet ut etter hva jeg vet. Par folk jeg var sammen med (i forsvaret) vasket en mb med ren avfettning. Skal si det ble noen stygge merker der som måtte pusses bort :lol:
Hehe. Ikke SÅÅÅÅ lurt nei :) Pleier selv og spyle av bilen først og jeg, så bilen er våt når jeg legger det på (bare for og blande det ut litt ekstra). Og VELDIG forsiktig med at det ikke får ligge og tørke på lakken.
Larsen skrev:Var foresten å kjøpte en 5 liters kanne på biltema isted.
Supert, da må jeg dit. Husker du hva den kostet?

 #237352  av Sven
 
Vanlig til 79,90 og biologisk til 74,90