TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• anlegget mitt endelig ferdig, hva syns dere?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #239674  av Neo

Da er det endelig ferdig, ikke noe extrembygging men ble fornøyd :D ..
Vedlegg
DSC04470.JPG
DSC04470.JPG (201.88 kiB) Vist 3391 ganger
DSC04469.JPG
DSC04469.JPG (198.29 kiB) Vist 3391 ganger
DSC04468.JPG
DSC04468.JPG (206.46 kiB) Vist 3393 ganger
DSC04480.JPG
DSC04480.JPG (262.95 kiB) Vist 3391 ganger
DSC04473.JPG
DSC04473.JPG (219 kiB) Vist 3393 ganger

#239712  av @lpher

Ehh..du kjenner til konseptet bassKASSE? :D

#239716  av Neo

@lpher skrev:Ehh..du kjenner til konseptet bassKASSE? :D
Hehe, basskassa er der bare veldig godt dekt :wink: .. Den er på 50 liter :D

#239719  av Mr2Even

Godt dekt? ser ikke noe kasse jeg? er det open air element?

#239724  av Neo

Mr2Even skrev:Godt dekt? ser ikke noe kasse jeg? er det open air element?
Helt vanlig bassreflekskasse på 50 liter..

#239727  av Mr2Even

Neo skrev:
? buker du bagasjerommet som kasse?

#239729  av Neo

Mr2Even skrev:
Neo skrev:
? buker du bagasjerommet som kasse?
Hehe nei, fronten på elemente står inni kassen nå. Som du ser på det bilde inni bilen, der har du bassrøret som stikker inn i kassen

#239733  av Mr2Even

Blir det noe bra da? trykket blir jo ikke bra slik? Bassern skulle stått andre veien vel?

#239734  av Neo

Mr2Even skrev:Blir det noe bra da? trykket blir jo ikke bra slik? Bassern skulle stått andre veien vel?
Har testet det, og da kjørte jeg converter på høytallerne bak for og få signal til forsterkern. Men selv da ble det veldig bra lyd og trykk av dette. Har forsket litt på det med hva som er bra om elementet står inn og ut, det jeg kommer fram til er at det blir ingen forskjell. blir like bra:)

#239735  av Mr2Even

Ã… sier du det? men er kassa regnet ut riktig og er den helt tett? for det er viktig selv i portet kasse.

#239738  av Neo

Mr2Even skrev:Ã… sier du det? men er kassa regnet ut riktig og er den helt tett? for det er viktig selv i portet kasse.
Jess. japp, den suben jeg har spiller på sitt beste i reflekskasse i fra 45-55 liter ca. hadde 2 av denne type sub i min forrige bil akkurat på samme viset som nå. Trykket var helt utrolig, slo godt i brystet. så har jeg testet dette og det ble veldig bra. i min forrige bil da jeg snudde subene fikk jeg faktisk litt bedre trykk underlig nokk

#239740  av Mr2Even

Å lage en slik kasse er det visst liten forskjell mellom succe og fiasco leser jeg i en bok jeg har. Den skal være presist riktig laget for at den skal fungere godt. Da har du kanskje vært heldig :wink: Jeg tenker kanskje å lage noe likgnende i mr2'en min.

#239742  av Mr2Even

Den kalles forresten Ordningens låda på svensk (Band Pass) Det står at den utvikler Bedre rolloff og bedre effekttålighet men da skal det være en kasse bak elementet også som er lukket eller portet, og riktig regnet ut..

#239750  av Neo

Mr2Even skrev:Å lage en slik kasse er det visst liten forskjell mellom succe og fiasco leser jeg i en bok jeg har. Den skal være presist riktig laget for at den skal fungere godt. Da har du kanskje vært heldig :wink: Jeg tenker kanskje å lage noe likgnende i mr2'en min.
Kan godt hende jeg var heldig med kassen, det fungerer ihvertfall veldig bra :D .. Fikk vite fra en så selger anlegg og driver med slikt selv at en sånn løsning også skulle spille veldig bra. Det som er bra her er at suben presser all luft rett inn i bilen slik som den er bygd

#239762  av lexusrider

detta va tøft:) ossen har du festa forsterkern?? ser ikkkji det på bilde vel??

lurte på å ha subben heilt inntil seteryggen e... er vel kanskje ein like god løsning detta... hmm