TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp med justering av ratt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #240993  av Stiffy

Hei. Har nettopp kjøpt meg en Celica GTI, og har litt problemer med å få justert rattet. Det vil ikke flytte seg hverken opp eller ned når jeg prøver, tror knappen ikke virker eller noe? :oops: Er ikke så veldig flink på sånnt, men jeg skrudde av dekselet og så litt og der var det alt for mange ting for meg. Noen som har noen idè på hvordan man kan få fiksa dette? noen som har erfart dette før?

#241342  av Stiffy

Ingen?? :cry:
 #241361  av sotevik

Er det rattjustering på en 90modell da?Jeg har et 98 modell og har ikke rattjustering jeg heller.

#241387  av GT_rider

Høydejusterbart ratt på 90modellen jeg hadde ihvertfall. Husker jeg måtte ha på tenninga for at den skulle fungere korrekt :roll: :?:
 #241412  av Dennis87

sotevik skrev:Er det rattjustering på en 90modell da?Jeg har et 98 modell og har ikke rattjustering jeg heller.
Er da vell rattjustering på den bilen?:P

rart hvis GT4 ikke har det men den vanlige T20 har det, var rattjustering på min 86 modell Celica også.
 #241414  av sotevik

Jeg har nok rattjustering ja, fant den etter litt leting :oops: Beklager :oops:

#241429  av Stiffy

ja det er rattjustering, men det vil ikke gå ned, det står jo bare helt oppe :evil:

#241431  av Tomera

Stiffy skrev:ja det er rattjustering, men det vil ikke gå ned, det står jo bare helt oppe :evil:
Sett inn nøkelen, så kommer det automatisk i posisjon, så kan du justere det sånn som du vil ha det :)

#241435  av Stiffy

har testa det nå, men hvor mye er det mulig å egentlig flytte det? For når det kan justeres ca. 1cm(!) ned når tenninga er i, og det hopper helt opp når jeg tar ut nøkkelen. :? Må vel være mulig å justere det mer enn det vel?