TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Af verdier J-spec mkiv.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #242466  av Andy_Celica

Har nettopp montert bredbåndlambda men synes jeg får rare tall,

Har mellom 14,5 til 15 på tomgang mellom 14,4 - 15,6 fra 2000 rpm til ca 3500 rpm, over 4000 så ligger den fra 11,8 -13,2

Hvis jeg slipper gassen og bremser på giret så går den over 17 og alert kommer opp på dispalyet.

Skulle det ikke vært omvendt at den går rikere på tomgang en ved pådrag.

Hjelp?

#242474  av WRC

syntes dette virket normalt jeg. opp til et vist turtall ligger lamdasensoren og styrer blandingen din. denne vil prøve å holde AFR til ca 14.7. ved pådrag og turbotrykk bør du ha en fetere blanding en dette. har funnet ut at min liker ca 12 ved fullt drag. så 11.8- 13 vil vel være det normalt tror jeg. hadde ikke turt å kjøre med feks 14.7 på fullt drag. blir veldig varmt da.

#242496  av Zupra

Hei!

Jeg plages med det mottsatte..

Jeg ligger på 14,5 på tomgang og ved pådrag så er den mot 12. men vis jeg slipper gassen helt etter pådrag så klarer ikke bilen og holde seg i gang.! ( er det orginale sprutet på enda. da) vis det kan ha noe å si.
Noen som kan ha noen ide hva dette kan være? falskluft en plass? eller må jeg justere på bensintrykks regulatoren.? Et annet problem er jo at det er automatgir foreløpig. Har fått manuell kassen men har ikke tid og montere denne før første treffet på ACR.. SÅ tenkte jeg skulle få den til og gå sånn passelig før treffet.

noen smarte sjæler som kommer på en løsning på dette?

#242498  av Rage

Vanlig at den varierer på tomgang, da ECU går i closed loop.
Lambda brukes opp til 30% TPS og 3000rpm. Over det så er den ikke i bruk.
 #242507  av WRC

Andy_Celica skrev:Har nettopp montert bredbåndlambda men synes jeg får rare tall,

Har mellom 14,5 til 15 på tomgang mellom 14,4 - 15,6 fra 2000 rpm til ca 3500 rpm, over 4000 så ligger den fra 11,8 -13,2

Hvis jeg slipper gassen og bremser på giret så går den over 17 og alert kommer opp på dispalyet.

Skulle det ikke vært omvendt at den går rikere på tomgang en ved pådrag.

Hjelp?
når du slipper gassen på gir, vil den gå i bensinkutt, derfor raser verdien oppover og til alert. Dette pga at bensintilførsenlen kuttes. dette er normalt.