TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• OrIoN89's MR2 Tubo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #242735  av OrIoN89

Fra selgeren Efan Hsu =)
92 mr2 t-top turbo for sale in Baton Rouge, LA

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=203562
Fs 92 Mr2 Ttt 99k
Finally come to senses to sell my precious MR2 Turbo T-Top.

Interior:
Seats are leather and usual wear and tear on a 92. Red MOMO shifter. Pioneer radio with 2 rocker fosgate amp and a pioneer 10inch sub.

Exterior:
18inch rim with Kumho tires. Brand new on the back with about 2000 miles on it. Don't know how many miles is in the front but looks fairly new. Tail light had been converted to Kouki or 94+ style. Paint is excellent by the way.

Engine:
Car is bone stock. It does have a HKS turbo timer !!!! Brand new OEM Toyota clutch install about 7000 miles ago or a year ago and changed with Pennzoil sycromesh transmission fluid. NGK Spark plug were changed relatively around the same time. Brean new A/C about a month ago, less than 200 miles on that. The car have 99,300 miles on the car when I walk to the car while ago. 10w30 Mobile one Full synthetic at every oil change when I have the car. I have the car for about year and a half now. Turbo boosts fine. The power steering is leaking out of the rack so that is something to watch. Speedo sensor is working ok but I think it needs to be changed.

I am asking $8,500 obo. Oh yeah, the color is aqua marine pearl. I need the money to start on my project mr2 so if anyone is wondering why I am selling this.

I might be missing some detail so ask me questions. e-mail at hef321@mailasia.com or call me on my cell 225-921-9157.
Bilde
Bilde
Bilde
Turen over

Bilen ble ferdig registrert den 9 April 2007 og kom på den totale sum for 105 K. Den ble sendt av shcumacher cargo lines, og hadde div. problemer med å få den over. Bilen ble sendt fra Texas by, og selgeren var så grei å krysset en stat for å sende den.

Deretter kom båten utfor en storm, og båten kjørte på en oljeledning på kai i Brüssel. Deretter ble det stor uenighet hvem som hadde skylden og hvem som hadde erstatnings ansvaret. Det var en av fortøyningene som hadde røket på kaia. Dette tok ca en mnd.

Deretter ble det noen papirer borte i Norge, men kom etter 2 uker fram til Shumacher cargo lines fra Green cargo lines(?) som sendte bilen. Deretter hentet jeg bilen i Oslo. Frakta kom på ca 13 K.

Det som er gjort til nå;

< Nye piggfrie vinterdekk på alufelger som jeg skulle regga på, men det var vanskelig å få tak i riktige TÜV godkjenninger på disse dekkene. Dette gikk ikke, så måtte finne noen andre dekk.

15" 185 65
6.000 Kr

< Nye godkjente markeringslys forran med parklys. Kjøpte dette fra Toyota.

1000 Kr

Bilde
< Nytt MR emblem da det andre var borte

270 Kr (orginalt emblem kostet 240(!) )

< Bytte av tannstag, oljepumpe, regreim, foringer, klimagass, stramming av viftereim og bytte av skivebremser bak. Var gått ca 100 K miles ved skifte.

15 K :roll:

< Brukte piggfrie dekk på orginale ble kjøpt brukt fra noen i Drammen. Var verdt det da de var knapt brukte; Masse gummi igjen :lol: Si ifra om noen trenger orginal dekk for da kan jeg sikkert låne dem ut en dag:)

250 Kr

Bilde
< HKS Eksosanlegg. Heter Hi-power med ett enderør.

3 K
Sist redigert av OrIoN89 den 11 jul 2007 08:46, redigert 8 ganger totalt.
 #242737  av OrIoN89

Ting som må kjøpes inn/ endres på;

< Nye lister under vinduene. Listene på passasjersiden er nesten er ikke svart men blank :lol: Bytter den på fører siden samtidig

< Fikse el vinduet på fører side. Trenger en del som er brutt av.

Bilde
< Nye 18" felger.
18x7.5 og 18x8.5 Enkei WDM felger
215/35/18 og 235/40/18 dekk

< Styling kit. Tenkte på modena bakfanger, aeroware eller kamari sideskjørt og border front, men får kanskje tilbud på border front, toms, toms, så vi får se hva jeg velger. Skal også ha veilside spoiler.

Bilde
< Omlakkering. Skal lakkere om til to- delt; limegrønn nederst, opp til der "hytta" begynner, og ha svart tak, spoiler og andre detaljer. Se bildet over. Skal ha en mye freshere farge enn den der.

< Dumpventil av typen HKS SSQV

< Effekt annlegg. Må få tak i ett effektanlegg så det blir litt feit lyd i bilen. Tenkte på å importere, men synes dette er så vanskelig å finne ett jeg liker. Skal ha 3" hele veien og doble 4" ender. Vurderte å la Svendsen eksos gjøre jobben da jeg kan velge litt hvordan jeg vil ha det selv.

Ett annet alternativ blir å bestille ett KO effektanlegg.
Sist redigert av OrIoN89 den 24 mai 2007 20:51, redigert 4 ganger totalt.
 #242738  av OrIoN89

Kommer..
Sist redigert av OrIoN89 den 24 mai 2007 16:55, redigert 3 ganger totalt.
 #242740  av OrIoN89

Kommer... Vil bare ha litt plass til å kunne oppdatere på =)

#242790  av chspt

Fin bil, grattulerer;) Første bil eller?

#242805  av OrIoN89

chspt skrev:Fin bil, grattulerer;) Første bil eller?
Takk takk :) Førstebilen min ja :D

#242807  av nullnalen

Gratulerer med ny kjærre ja...Havnet bilen på 105k ferdig med norske skilt?

#242813  av OrIoN89

Noen som vil flytte denne under prosjekt? :roll:

#242814  av OrIoN89

nullnalen skrev:Gratulerer med ny kjærre ja...Havnet bilen på 105k ferdig med norske skilt?
Havnet på 105K ferdig på norske skilt ;) Pris der borte var 47 K, og resten er avgifter og moms. :) Gjort alt selv for å spare mest mulig penger :)

#242820  av Pitchyou

Så strøken ut:) Ta godt vare på den. blir morro å see når du begynner å fiffe på den:)

#242863  av chspt

Rå førstebil da:) grattulerer, husk MYE bilder!;)

#242886  av jumbo

Grattis

#242901  av mr2cato

OrIoN89 skrev:hehe ;D Takk takk.. =) Skal ta masse bilder osv... =)

Akk nå driver jeg å ser på effektanlegg fra KO. Akkuratt nå står det på pengene, men vi får se =)

http://www.koracing.net/viewproduct.php ... roduct=317
Det er vel samme eksosen som MR2MK2 her på forumet har.
Vis jeg ikke tar feil har han med cermacrome ceramic coating.

Pen eksos ;)

Grattis med rå bil :D

#242928  av OrIoN89

mr2cato skrev:
OrIoN89 skrev:hehe ;D Takk takk.. =) Skal ta masse bilder osv... =)

Akk nå driver jeg å ser på effektanlegg fra KO. Akkuratt nå står det på pengene, men vi får se =)

http://www.koracing.net/viewproduct.php ... roduct=317
Det er vel samme eksosen som MR2MK2 her på forumet har.
Vis jeg ikke tar feil har han med cermacrome ceramic coating.

Pen eksos ;)

Grattis med rå bil :D
Den blanke? Ser den ut som crom eller? Syntes den svarte så kul ut også, men er det verdt 300 $? :roll:

Og er det ikke en fordel å kjøpe 3" downpipe også? :roll: