TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mattslipe klarlakk

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #230272  av Ã¸f
 
prøvde igår å lakkere et par ting,men ble ikke fornøyd med klarlakken(skjoldete og fælt) kan jeg bare mattslipe den og legge på ny klar-lakk?
må jo prøve å få ting ordtlig 8)
 #230284  av Larsen
 
øf skrev:prøvde igår å lakkere et par ting,men ble ikke fornøyd med klarlakken(skjoldete og fælt) kan jeg bare mattslipe den og legge på ny klar-lakk?
må jo prøve å få ting ordtlig 8)
Slip ned med 400-600 slipe papir til hele lakken er matt og prøv igjen.

 #230386  av Ã¸f
 
ok skal prøve på det :) hmm..skal tro hvorfor kun fangeren ble skjoldete og ikke di andre delene.kanskje jeg blandet i for mye herder?

 #230394  av Larsen
 
øf skrev:ok skal prøve på det :) hmm..skal tro hvorfor kun fangeren ble skjoldete og ikke di andre delene.kanskje jeg blandet i for mye herder?
Hvis du bruker lakksprøyte så har tynneren mye å si for hvor fin lakken blir. Mer tynnner gir et jevnere(tynnere), men mer sjans for at det renner. Det er ofte vanlig å bruke mer tynner på det siste strøket og heller legge på litt tynnere.

 #243395  av Ã¸f
 
hmm...noe bil-lakkerer blir jeg aldri.hehe.men morro å prøve seg litt på gamle biler :) noen som har et tips hva man kan gjøre når man ikke blir helt fornøyd med glansen etter lakkeringen? ble liksom ikke så alt for blankt da :cry:

 #243401  av TurboKnut
 
Ikke slip med 400 papir - da får du sliperiper. Du må nok bruke 600-800 papir, slipekloss og masse vann.
Vær forsiktig så du ikke sliper igjennom klarlakken og ned i fargen under.

Når du har mattslipt klarlakken er det bare å lakkere på nytt igjen :D

 #243428  av Ã¸f
 
tenkte å ikke slipe og legge på ny klarlakk,men det er vel eneste utvei? eller finnes det noe jeg kan rubbe ned med og polere den opp igjen?