Angående det orginale emnet i diskusjonen her, og om det lar seg gjøre å hente slik effekt fra denne motoren. Man kan jo hente ganske god effekt ut fra 1.8 literen som står i MR2 mk3, Erik her på forumet fikk vel rundt 220hk på hjulene på sin (før motoren røk riktignok, trolig pga falskluft fra en dårlig slange som førte til mager blanding). Det er litt annerledes å montere turbokit på en motor med høy kompresjon enn det er å gjøre det på en lavkomp motor som 3S-GTE. Det skal mye mindre trykk til for å få en ganske god gevinst i effekt, men det er jo klart at det har sine grenser, en høykompmotor har lavere toleranse for tenningsbank og vil ikke tåle like høyt trykk som en lavkomp 3S-GTE gjør. 200 hester er nok rimelig greit å få til på den motoren, men om motoren tåler det orginalt er en helt annen sak. Det vet jeg ingenting om. Samme prosentvise økning er 340hk på 3S-GTE motoren, og det er fullt mulig med uåpnet motor. 280Hk er nok ganske optimistisk at 1.8-literen skal tåle som standard 

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet