TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Div. oppgraderinger pÃ¥ 91' gt4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#188419  av celica_st185

på tide å oppdatere litt her nå :) Fikk tenningsproblemer her i forigårs og fant tilslutt ut at det er kabelen til sylinder nr. 2 fra venstre som må være ødelagt :( Tok opp tennplugghetta mens motoren sveiv og når jeg setter den nedpå igjen sviver den ganske normalt, helt til jeg sliopper den helt ned på tomgang etter litt kjøring. Da begynner den å fuske igjen :( Begynnte med noe rykking ved forbikjøring, og sveiv plutselig bare på 3 sylindre...

Blandingen varierer noe mellom 10.5 og 12.3 etter hvilket turtall og gir den er i, og har ladetrykket stillt på ca 1.2bar nå. tomgangsblandingen har jeg nå fått justert til ca 15 så det må være bra d, grunnen til at jeg ikke fikk justert det skikkelig tidligere var at gassvaieren var litt for stram :oops:

Har bestillt nye tennkabler, samt fordelerlokk og rotor, så får det på fredag forhåpentligvis...

#230007  av celica_st185

Da er det vel på tide med en oppdatering på denne fronten :)

Fant ut at tenningsproblemet var en ødelakt tennplugg....

Begynnte å skru ut fuelrailen da jeg har bestillt en top-feed rail fra speed-source sammen med 4 1000cc RC dyser. Men fant ut at jeg ville ha en kjørbar bil midlertidlig, så monterte i orginalrailen med orginale dyser og på med noen gammle piggdekk som jeg rev piggene utav :)

Nå skulle jo alt vær klart for å spinne ut di gamle dekka tenkte jeg å rulla ut av garasjen, vaska bilen å kjørte avgårde....

Så skjedde det som bare måtte skje :evil: Etter litt spinning å herjing fikk jeg den smarte ideen å spinne donuts på tørr asfalt, ga gass ut med clutchen, blårøyken kom, å så gnfoff :evil: Diffen helt knust å på viking hjem :oops: :oops:

Så nå har jeg bestillt hjem cusco rs 1.5 veis diff, samt HKS GD Pro clutch fra greenline :)

Fuelrailen å dysene er også på vei, samt at jeg vurderer sterkt å bestille hjem en Garret GT3582r turbo også... Noen som har kjennskap til denne turboen, evt. vet om andre bedre i samme klassen? Har planer om å passere 500hk på veiva neste vår :)

#233050  av celica_st185

da var jeg å henta clutch å diff på tirsdag :) Kjapt levert det, samt at det passerte tollen uten extra utgifter 8) Det samme kan desverre ikke sies om pakken fra speed-source, som kom for over en uke siden og ennå ikke har kommet frem til meg :(

Har problemer med å få kontakt med e-manageren så sliter med å få justert bensinblandingen etter å ha satt i orginaldysene igjen. Ligger helt nede på 9.7 på det verste :shock: Skal prøve med en annen pc, så hvis ikke det går, får jeg bare hive ut hele driten å montere skikkelig sprut :)

Diffen så forresten helt jævli ut inni når jeg åpna opp den, så fikk hjem en brukt som står på midlertidig til jeg får montert cuscodiffen.
Girkasssa har fått noen stygge ulyder på 1. gir og i revers etter smellen, men får håpe den holder gjennom sommeren så kan jeg heller ta den opp til høsten når det blir vinterparkering...

#255162  av celica_st185

Ny oppdatering :)

Krasja bilen tidligere i vår og bilen står nå temmelig nedplukka i garasjen. Har tatt utav motoren og av med girkassa for å montere på den nye clutchen og en ny\brukt girkasse.

Har kjøpt meg en ny IRX450 turbo som jeg fikk billig, så blir å montere den på grenrøret som jeg kjøpte av sleeper tidligere i år.

Har også bestillt hjem RMR innsug med 75mm mustangspjeld.

Videre er planen å montere i datasprut, cuscodiffen, ny intercooler (den gamle gikk i krasjen :( ) , rette og lakkere opp igjen karosseriet, pulverlakke felgene, lage ny bensintank i aluminium, oppgradere bremser, ny eksos, muligens porte toppen men får se hvor mye det blir, Alt koster :(

Har ett lite håp om å stille på rudskogen i september med kjørbar bil, men blir ikke lakka før til vinteren...

Legger ved ett par bilder :)
Vedlegg
helix clutch som sto på tidligere
helix clutch som sto på tidligere
02082007425.jpg (316.3 kiB) Vist 746 ganger
skade etter velten
skade etter velten
02082007423.jpg (279.15 kiB) Vist 749 ganger
olje i innsuget etter rundvelten
olje i innsuget etter rundvelten
02082007424.jpg (202.98 kiB) Vist 756 ganger
Gammle innsuget og tvis demontert
Gammle innsuget og tvis demontert
02082007420.jpg (301.55 kiB) Vist 762 ganger

#255193  av CelicaTurbo

Ser meget bra ut det innsuget der da :D

#255692  av oleb

Se der var skjermen kommet på plass ja :D

Har tro på at denne kommer til å gjennoppstå som mye råere enn hva den var :wink:

#267936  av kvassheim

ja lykke til videre, fredrik.. tror rett å slett jeg skal selge mr2'en, å rykke til å handle gt4 jeg og..

#267953  av celica_st185

ja enten det eller få heim turbomotor til mr2'en :)

Har endelig fått innsug å spjeldhus i hus og får datasprut neste uke :) tror jeg setter i motor igjen å leverer bilen til finretting, så er jeg hvertfall sikker på at det blir skikkelig gjort...

Ang. lakkering står valget mellom å lakkere opp i samme farge, eller lakkere bilen svart, med matt klarlakk... Tar gjerne imot synspunkter :)

#267962  av pkgrette

syns celican er fin i gul:P knasje adde litt glitter eller perle effekt?

#267965  av celica_st185

er endel effekt i den lakken som er nå ja, men er noe dritt hvis bilen skal brukes endel på bane og herjes litt med. Går ikke å lakke bare ën karroseridel uten å få fargeforskjell...

#268277  av kvassheim

en enkel, mørk metallicfarge er å blir det tøffeste på slemme biler.. mørk blå metallic f.eks.. Men bilen er jo nydelig som den er..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14