TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig kom Supraen til Norge

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#260202  av ErikG

Du får høre med de på Pitstop på rud om de kan lakkforsegle den for deg. De er veldig flinke og sinnsykt nøye.

#260206  av kenobi_

Dennis87 skrev:Jeg vil anbefale deg å bruke skikkelige vaskeprodukter på en strøken bil som dette.

Turte wax color plus er bare et jukse produkt som sjuler riper, den fjerner det ikke slik som andre poleringer gjør. Har testet den Turte greia for lenge siden på en rød bil som var sliten i lakken og ble bare ok men hjalp ikke mye når det ble borte 2 vasker senere.

Når man først polerer bilen hvorfor ikke gjøre det skikkelig?

Det jeg vil anbefale det er produkter fra Meguairs, Autoglym og hvis du vil gi bilen det beste Swissvax :wink:

Jeg vil anbefale følgene:

Til vask: Meguiars NXT Wash og Wash mint (vaskevott) (kan også være en god ide å gå over med en Clay bar etterpå for å fjerne asfalt flekker og små nupper i lakken)
når du tørker av bilen ikke bruk billige pusseskinn da disse lager riper og tar opp veldig lite vann.
Meguiars water magnet eller autoglym pusseskinn tar vann av en hel bil uten å matte vries opp :wink: de er også veldig snill mot lakken.

Polering: ville jeg ha brukt Autoglym Ultra Deep Shine som er laget spesielt med tanke på sorte biler eller meguiars cold class.

Voks: Meguiars Cold class eller Autoglym Extra Gloss Protection

vil du ha speillakk? da er Swissvax! tingen, ingen over ingen ved siden av :wink:
Swissvax Samurai Voks er bra og koster 600kr, denne er laget for Japansk JIS-3 og JIS-4 multilags lakk.
Swissvax Saphir Voks en veldig bra voks men koster nesten 1000kr varer ved vanlig bruk over 2 år. Har du mye penger er Mystery et knall kjøp, koster ca 4000kr og er den beste voksen du får utenom Swissvax Devine.
men driter du penger kan du gå for Devine voksen, koster 18 000kr men da spesial lager de den til deg etter lakktypen på bilen din hehe... :P

før du tar på voksen dems må man bruke swissvax Cleaner Fluid.

hvor blankt blir det?
ser her:
Takker så mye. Det var sinnsykt hvor blank den bilen ble. Hvor selger de Swissvax Saphir Voks? Tror jeg må gå¨for den, 18 000kr blir litt mye penger :D

#260207  av kenobi_

KeNsA skrev:
kenobi_ skrev:
KeNsA skrev: Svart supra var "Heimdal" De andre 2 var meg å "stroems" :D Hadde vært på Lånke banen...
Nei det var ikke meg som var i Malvik i dag nei.

Jeg bor midlertidig i Oslo, skal flytte til trøndelag igjen snart, skal gi beskjed når jeg er i trøndelag. Du skal da få se den :D
Det blir bra! da blir Trondheim værtfall byen med flest supra mkiv! hehe! Ja gi lyd fra deg når du er hær så skulla vi hatt ei lita samling da vett! :)
Ja jeg skal gjøre det, hadde vært gøy å hatt en samling med supraene i Trondheim

#260211  av lexusmann

kenobi_ skrev:
Dennis87 skrev:Jeg vil anbefale deg å bruke skikkelige vaskeprodukter på en strøken bil som dette.

Turte wax color plus er bare et jukse produkt som sjuler riper, den fjerner det ikke slik som andre poleringer gjør. Har testet den Turte greia for lenge siden på en rød bil som var sliten i lakken og ble bare ok men hjalp ikke mye når det ble borte 2 vasker senere.

Når man først polerer bilen hvorfor ikke gjøre det skikkelig?

Det jeg vil anbefale det er produkter fra Meguairs, Autoglym og hvis du vil gi bilen det beste Swissvax :wink:

Jeg vil anbefale følgene:

Til vask: Meguiars NXT Wash og Wash mint (vaskevott) (kan også være en god ide å gå over med en Clay bar etterpå for å fjerne asfalt flekker og små nupper i lakken)
når du tørker av bilen ikke bruk billige pusseskinn da disse lager riper og tar opp veldig lite vann.
Meguiars water magnet eller autoglym pusseskinn tar vann av en hel bil uten å matte vries opp :wink: de er også veldig snill mot lakken.

Polering: ville jeg ha brukt Autoglym Ultra Deep Shine som er laget spesielt med tanke på sorte biler eller meguiars cold class.

Voks: Meguiars Cold class eller Autoglym Extra Gloss Protection

vil du ha speillakk? da er Swissvax! tingen, ingen over ingen ved siden av :wink:
Swissvax Samurai Voks er bra og koster 600kr, denne er laget for Japansk JIS-3 og JIS-4 multilags lakk.
Swissvax Saphir Voks en veldig bra voks men koster nesten 1000kr varer ved vanlig bruk over 2 år. Har du mye penger er Mystery et knall kjøp, koster ca 4000kr og er den beste voksen du får utenom Swissvax Devine.
men driter du penger kan du gå for Devine voksen, koster 18 000kr men da spesial lager de den til deg etter lakktypen på bilen din hehe... :P

før du tar på voksen dems må man bruke swissvax Cleaner Fluid.

hvor blankt blir det?
ser her:
Takker så mye. Det var sinnsykt hvor blank den bilen ble. Hvor selger de Swissvax Saphir Voks? Tror jeg må gå¨for den, 18 000kr blir litt mye penger :D
Her...http://www.swissvax.no/index.php?option ... 64&lang=no
Forferdelig lang link, prøv swissvax.no... :lol:

#260212  av kenobi_

ErikG skrev:Du får høre med de på Pitstop på rud om de kan lakkforsegle den for deg. De er veldig flinke og sinnsykt nøye.
Ok, takk skal du ha. :D

#260215  av kenobi_

Slenger ut noen flere bilder. Fikk kameraet til å virke.

Jeg begynnte å vaske bilen i dag. Spylte først bilen med høytrykk, med redusert trykk. Så Brukte jeg Extreme Nano-Tech Shampoo fra Turtle Wax, vasket dette med svamp. Så kom selvfølgelig solen :evil:
tørket først av vannet med pusseskinn fra turtle wax, syntest ikke det var så bra, så jeg gikk over til en microfiber duk, denne virket meget bra.
Til slutt brukte jeg en Hi-Tech finishing cloth fra Auto-glym.

Ble sånn passe fornøyd med resultatet, ble litt skjolder på taket. Men det er nok fordi solen kom tror jeg. :x

Det kom jo også små fluer og små blader eller frø fra trærene etter jeg var ferdig. Sabotasje he he :lol:

Tror jeg prøver produkter fra swissvax neste gang.
Vedlegg
Picture 029.jpg
Picture 029.jpg (267.14 kiB) Vist 3866 ganger
Picture 035.jpg
Picture 035.jpg (180.81 kiB) Vist 3867 ganger
Picture 018.jpg
Picture 018.jpg (180.77 kiB) Vist 3870 ganger
Picture 017.jpg
Picture 017.jpg (200.31 kiB) Vist 3871 ganger

#260221  av Andreazz

Denne bilen må det taes godt vare på! Og det ser det jo ut til at skal gjøre også.. :D
Litt senking, hvite blinklys og nå helmaskinerte eller smidde 18-19" felger så er den der helt perfekt :wink:

#260226  av ketta

Nydelig Supra Gratulerer :)

#260238  av kenobi_

Andreazz skrev:Denne bilen må det taes godt vare på! Og det ser det jo ut til at skal gjøre også.. :D
Litt senking, hvite blinklys og nå helmaskinerte eller smidde 18-19" felger så er den der helt perfekt :wink:
Ja det blir hvite blinklys og 18" felger. 19" blir for lite gummi. Gidder ikke gjøre noe særlig med den før den blir godkjennt hos BT.

Skal holdes mest mulig original :D

#260240  av kenobi_

ketta skrev:Nydelig Supra Gratulerer :)
Takk for det :D

#260244  av soltec

Grattis med bil, var vel godt å få den hjem no. :wink:
Har ikke lyst til å selge min, men må man så må man :cry:

#260270  av GhostRider88

hehe er ikke bare jeg som er meget nøye og redd for bilen min ser jeg ;) Det er godt og se og lese at denne strøkene supraen blir tatt så godt vare på som den fortjener.

Skal jammen prøve denne microfiber kluten jeg også.

Vasket selv bilen i dag og bruker den fremgangsmåten som jeg tipset om. Funker meget bra for meg og får ikke sjolder O.L selv om jeg stod delevis i solen. Det rekker ikke komme siden jeg hele tiden har vannslangen klar. Det eneste jeg skal gjøre bedre neste gang er å tørke under speilene så det ikke renner vanndråper langs døra og som det legger seg støv i. Er litt irriterende når bilen er strøken ellers, men det er to striper av støv på siden. jaja det er en bagatell :P Er det ikke værre enn det så er det ikke mye galt her i livet ;)
kjenner meg igjen med frø og støv som kommer på bilen etter du er ferdig å vaske. Det er nok ikke til å unngå er jeg redd så lenge du står ute i Guds frie natur :P ;)

Legg mer enn gjerne ut noen flere bilder. FÃ¥r ikke nok 8)

#260282  av kenobi_

soltec skrev:Grattis med bil, var vel godt å få den hjem no. :wink:
Har ikke lyst til å selge min, men må man så må man :cry:
Ja det var sinnsykt gøy å få den hjem, det er liksom hjertebarnet mitt. Nei skjønner at du ikke vil selge bilen din. Jeg selger ikke bilen før jeg får kniven på strupen. Denne bilen skal jeg ha! :D :D

Hvordan går det med salget da? er det noen som har lagt inn bud?

#260289  av Stiansen

Plystre ut når du kommer til Trondheim da, denne må jeg se :D

#260290  av kenobi_

GhostRider88 skrev:hehe er ikke bare jeg som er meget nøye og redd for bilen min ser jeg ;) Det er godt og se og lese at denne strøkene supraen blir tatt så godt vare på som den fortjener.

Skal jammen prøve denne microfiber kluten jeg også.

Vasket selv bilen i dag og bruker den fremgangsmåten som jeg tipset om. Funker meget bra for meg og får ikke sjolder O.L selv om jeg stod delevis i solen. Det rekker ikke komme siden jeg hele tiden har vannslangen klar. Det eneste jeg skal gjøre bedre neste gang er å tørke under speilene så det ikke renner vanndråper langs døra og som det legger seg støv i. Er litt irriterende når bilen er strøken ellers, men det er to striper av støv på siden. jaja det er en bagatell :P Er det ikke værre enn det så er det ikke mye galt her i livet ;)
kjenner meg igjen med frø og støv som kommer på bilen etter du er ferdig å vaske. Det er nok ikke til å unngå er jeg redd så lenge du står ute i Guds frie natur :P ;)

Legg mer enn gjerne ut noen flere bilder. FÃ¥r ikke nok 8)
Vaskemåten fungerte bra, men jeg tror at solen kom litt for fort + at jeg ikke var rask nok til å skylle av med vann. derfor fikk jeg litt skjolder på taket. Men jeg tror jeg skal prøve den Swissvax Saphir Voksen på bilen. den høres bra ut.
Når jeg skulle tørke av vannet med pusseskinn så syntest jeg at det stoppet så fort. microbiberkluten var lettere å dra over bilen syntest jeg. fikk liksom ikke den motstanden som pusseskinnet gjorde. Kan jo være jeg gjorde feil da men :shock:

Skal til BT i morgen, det skal sikkert ikke bli enkelt.

Skal legge ut noen flere bilder jeg :D