sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursedEr de cursed altså?, skal få min velsignet av en prest tror jeg, he heer ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene

sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursedEr de cursed altså?, skal få min velsignet av en prest tror jeg, he heer ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene
maxgets skrev:om man har hjelmkrav for å kjøre på banen så gjelder ikke forsikring (har jeg hørt)celicagt4205nord skrev:forsikringingen dekker ikke kræsj på baneForsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)
soltec skrev:spørs om nye eieren tar seg av det?sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursedMin er vist ikke forbanneter ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene
, ikke en ripe i min
sindrejl skrev:Får no for all del håpe detsoltec skrev:spørs om nye eieren tar seg av det?sindrejl skrev:kan virke som suprabilene er cursedMin er vist ikke forbanneter ikke mange som ikke er kræsja nå. Tilogmed min gamle havna i autovernet. Dog ikke store skadene
, ikke en ripe i min
Zepticon skrev:Den dekkes på noen baner så vidt jeg vet... Men dem må ha en spesiel godkjenning... Nürnbergring tror jeg har denne typen godkjenning om jeg ikke tar helt feil. Veit ikke om det er noen norske som har det.Forsikringa gjelder på Nurbergring, fordi den banen er satt opp som enveiskjørt autobahn, så med andre ord en helt vanlig vei
sindrejl skrev:Vet ikke forsikring gjelder eller ikke men, vegtraffik loven gjelder jo, så maks hatighet på banen er egentlig 80 km/h, så vis denne gjelder hvorfor skal da ikke forsikring gjelde.maxgets skrev:om man har hjelmkrav for å kjøre på banen så gjelder ikke forsikring (har jeg hørt)celicagt4205nord skrev:forsikringingen dekker ikke kræsj på baneForsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)
Tore skrev:Det er litt forskjellig praksis hos forsikringsselskapene, men generelt sett er dette å anse som et åpent arrangement hvor vanlig veitrafikklov gjelder. Så har ikke forsikringsselskapet spesifisert at forsikringen ikke gjelder for denne type arrangement, skal den gjelde. Det var prisippet, prasis er vel mere usikkert...når det kommer inn at det ble kjørt svært uansvarlig før ulykken, kan de avkorte forsuikringen av den grunnde kjører stortsett på at man kjører "uansvarlig" er jeg redd ja. Men her er det vel bare å stå hardt mot hardt. Kan ikke huske å sett noe om banekjøring i min kontrakt fra gjensidige.
SuperZite skrev:Forsikringen gjelder med mindre annet er spesielt avtalt.sindrejl skrev:Vet ikke forsikring gjelder eller ikke men, vegtraffik loven gjelder jo, så maks hatighet på banen er egentlig 80 km/h, så vis denne gjelder hvorfor skal da ikke forsikring gjelde.maxgets skrev: Forsikringen gjelder ved førertrening på bane som følger veitrafikkloven(sånn kjøring som dette)om man har hjelmkrav for å kjøre på banen så gjelder ikke forsikring (har jeg hørt)
Kompis av meg kjører mye mc der, og de skriver skade medling om noe skulle skje.
Er det noen som har vært i kontatk med forsikringselskap om dette?